CALIFORNIA
"SO sekarang dia berada di California lah?" Tanya suara itu kepada jejaka hadapannya.
"Yes. Dia bru saje pergi smalam.." Lelaki tua itu senyum sinis.
"Haellyn Aryssa.. That girl yg aku cari selama ini.. Dia kenal muka aku. Dia nampak aku disebalik kemalangan tu.. Jadi aku nak kau tangkap dia sementara dia berada di sini. Lagi mudah tangkap kalau dia berada disini berbanding Malaysia.."
"Baik daddy. Edwan akan tangkap. But kena ambik masa sikit untuk Haellyn selesa dengan Edwan.."
Tuan Enderson memusingkan kerusi kerjanya. "Good son. Do your work." Terus Edwan menunduk. Dia keluar dari pejabat bapanya.
"Tch. Haellyn.. Susahnya nk ambik hati kau." Dia senyum sinis. "Tapi sekarang kau patah hati kan? Huh ni la peluang aku.." Edwan menjilat bibirnya. Terus dia menatap gambar Haellyn yg dia ambil sewaktu majlis itu. Dia memandang dngan mata kuyu..
"Kalau la aku dpat rasa badan kau.. Fuhh. Konfirm syok.." Edwan membuat muka sangap.. Dia menjilat bibirnya. Ergh! Taktahan! Kena msuk tandas skarang..
*:・゚✧*:・゚✧.
BUKKK!
"Auch.." Terbeliak mata Raiz apabila dia terlanggar seorang perempuan yg berambut perang..
"Oh god. I'm really sorry girl.."
Reyna hanya tersenyum. "It's okay . It's my fault too." Raiz menjungkit kening. Banyaknya makanan.. Dah kenapa.. Badan kecik je.
"Come i help you to brought all this food."
Reyna bru sahaja ingin menolak namun Raiz sudah mengangkut smua makanan itu. Dia hanya menggeleng kepala sambil tersenyum dan terus ke kaunter bersama Raiz..
"Btw you eat all of this with your own?"
Reyna menggeleng. "Nope. My bestfriend just arrived here yesterday. She's crying over all night. So i'm buy many food bcause she always hungry. huh." Tersengih Raiz mendengarnya.
"Yeah i knew it. Only food can makes we happy when we sad right?" Reyna senyum dan mengangguk.
"Your friend.. She heartbroken?" Reyna mengangguk perlahan.
"Yeah. She told me everyone not love her. She fight with her family and her boss. Pity her. Tch. That asshole. If i get him i will give his bone to my dog."
Raiz meneguk air liur kesat. Tachod boboi.
"Your face like an Malaysian. Are you Malaysian?"
Raiz Mengganguk. "Yap I'm from Malaysia. I came here because I had mission."
Teruja Reyna dibuatnya. "Oh wow! It's incredible for you. Well my friend also from Malaysia."
Raiz menjungkit. "Oh what's her name?"
"Her name is Hae---"
KRING KRING!
"Oh god. Give me a minutes." Raiz mengangguk.
"Oh pretty lady please be patient! I'm at counter to pay all your food! Just continue your crying and i will be there in 5 minutes!" Terus dia mematikan telefonnya. Dia mendengus.
Dia mengambil huluran Raiz. "Thanks. I need to go home ASAP. That girl being crazy without food right now. Bye!" Raiz terus melambai kearah gadis yg berlari terkocoh-kocoh itu. Dia senyum dan menggeleng kepala..
YOU ARE READING
KHAIR : SEEK OF LOVE [C]
Romance❣️1ST OBSESSED SERIES❣️ Umur bukan halangan seorang gadis untuk mencari teman hidup. Malah semakin berumur lelaki itu makin dia suka! Makin hot! "You ni gila la." - Izz Arman Khair "Yup. I gila-gilakan you! Jadi kekasih I jom?" - Haellyn Aryssa Peni...