KHAIR||HAELLYN - BAB 34💋

38.7K 790 20
                                    


"NAK tangan." Haellyn menghulurkan tangan kearah Khair. Khair yang sedang memandu mengerling sekilas. Dahinya berkerut.

"Kenapa nak tangan i? I tengah memandu ni baby.." Haellyn menjulingkan matanya. "Bie ada dua tangan kan? Tangan kanan bie pegang la stereng. Bak tangan kiri bie. I nak pegang.." Penatnya nak bagitau satu-satu. Orang tua ni mmg tak reti ke bab mcm ni?

Khair berkerut. Matanya masih kehadapan jalan. "Perlu ke? Ada kebaikan ke kalau you pegang time i memandu?" Haellyn tercengang. Apekah? Kembali jadi kerek mcm mula-mula kenal ke dia ni?

"Memang la ada kebaikan. Kebaikan dia you akan rasa tenang bila memandu kalau ada seseorang mengelus tangan you tu.." Haellyn tersenyum. Hekhek betul la kan? Munasabah je alasan tu kan?

"Bukan makin gelabah ke? Yelah ada orang duk main dengan tangan kita masa memandu. Nanti kan makin hilang fokus mcm mana?" Haellyn cemberutkan mukanya. Dia mengembungkan kedua pipinya sambil berpeluk tubuh.

"You ni tak sweet kan bie? I nak manja-manja tapi you buat tak endah pula. Nanti kalau i menjauh mula la you gelabah kan?" Khair mengerling sekilas.

"Yeke?" Haellyn berdecit. Mula dah perangai annoying dia.. Menyampah la haku. Haellyn hanya diam selepas itu. Penat nk bercakap dengan si orang tua kerek ni!

"Baby.." Haellyn tak endah. Dia memandang ke luar tingkap. "Sayang.."

"Cinta.." Haellyn memejam mata. Ok la blushing sikit. Tapi lebih kepada geram bila dengar suara yg meleret tu. "Kesayangan Khair.." Haellyn mengemam bibir menahan senyum. Haellyn! Jangan! Jangan termakan rayuan dia!

"Buah hati intan payung manja Khair.." Haellyn dah hampir tersungkur! Dia masih menggigit bibir menahan senyum. Khair senyum. Dia tahu Haellyn tak merajuk kerana dia nmpak dari tepi bibir Haellyn makin tersenyum.

Diambil tangan kanan isterinya lalu disulam dengan jemari kirinya. Kemudian dia menyium tangan kegemarannya itu. "Hmm wangi nya. Isteri sape ni yang wangi sangat? Ermm geram geram!" Dia menggomol laju tangan itu.

Terkekeh Haellyn ketawa. "Bie! Hikhik stop! Geli tangan i kena jambang you!" Khair buat tak layan. Dia menyium tangan itu lagi. Dia cium setiap jemari isterinya lalu menjilat tangan isterinya.

Membulat mata Haellyn. "Bie! Basah tangan i!"

Khair senyum senget. "Ok la tu tangan je yang basah. Semalam satu badan you yang basah kan?" Katanya sambil menjungkit kening. Berona wajah Haellyn sekarang.

Aduh! Kalau mcm ni lah penangan 'sweet' Khair, lebih baik dia jadi kerek balik. Tak keruan dibuatnya kalau dia kembali ke perangai merenyam dia!

*:・゚*:・゚

TERKEDIP-kedip mata bening itu apabila suaminya parking kereta dihadapan rumah Tuan Harman. "Bie.. Kenapa kita datang sini? Kita tak balik kerumah you ke?"

Khair yg sedang mencabut tali pinggang terhenti seketika. Dia melihat wajah isterinya yang masih kebingungan.

Khair senyum paksa. "Sayang, kalau i cakap you lembab you marah kan? Pakaian you ada kat sini.. Kita nak ambik la ni. Alang-alang jumpa dngan family you kejap."

Haellyn senyum miang. "Buat ape nk ambik pakaian i?" Meleret suaranya.. Dia menghampiri suaminya dan bermain dengan butang baju Khair. Khair menjeling dengan hujung mata. Dimana-mana pun nk bermanja isterinya ni!

"Tak payah la ambik.. I duk rumah pakai bju you je.. atau... tak payah pakai ape-ape.. You makin suka kan?" Haellyn menggigit bibir dan mengenyit mata kearah Khair.

Khair memejam mata kejap. Budak ni mncabar keimanan sungguh la. "You memang saje je kan nak provok i? Kalau mcm tu jom kita ke seat belakang sekarang." Dia terus menarik tangan isterinya. Gelabah Haellyn!

"Ehhh taknak la bie taknak!" Beria dia memukul tangan kekar itu. Mereka berperang dalam kereta sehingga kereta itu bergegar. Namun terhenti pergaduhan mereka apabila terdengar bunyi ketukan di tingkap belah Haellyn.

Haellyn melepaskan pegangan dan menurunkan cermin tingkap.

Kelihatan Haerryn yang tersenyum sumbing. "You all buat projek dlm kereta ke? Srius la kak? Dalam kereta pun jadi? Tengah hari pula tu?" Haellyn menjeling manakala Khair hanya merenung wajah isterinya. Kenapa makin cantik ni?

"Nak buat mcm mana.. Laki akak hot sangat. Akak tak boleh tahan lah Ryn.. Akak ketagih. Setiap masa asyik nakk je dengan dia.." Haerryn membuat muka jijik melihat senyuman gatal kakaknya. Sambil memintal rambut pula tu?! Tak malu akak dia ni!

"Eii akak ni tak malu! Dah jom la masuk. Dari tadi lagi papa dan mama tunggu tau. Dah sejuk lauk atas meja. Abang Khair--" Terhenti percakapan dia apabila melihat Khair merenung Haellyn tidak lepas.

Haerryn menepuk dahinya. Ya Allah laki bini miang! Dua-dua miang! Tak boleh dibendung!

"Korang masuk cepat tau. Tu dalam bilik akak ada katil. Nak buat, buat kat situ lagi lawas. Lagipun situ soundproof.."Haerryn terus melangkah pergi. Sempat dia menggeleng kepala melihat wajah kakaknya yang makin gatal dan mata abang iparnya yang masih statik kearah kakaknya tadi.

Haellyn terkekeh ketawa apabila melihat kepergian adiknya. "Kacau lagi orang! Padam muka!" Dia terus menutup tingkap dan mengalihkan badan kearah suaminya. Gulp. Berdebar dia melihat mata suaminya yang memandangnya tak lepas.

"Bie ken--" Terus Khair mencium kasar bibirnya. Membulat mata Haellyn. Apani! Tak menyabar nya!

Khair semakin kedepan menindih Haellyn dan Haellyn makin memukul dada Khair. Takboleh bernafas! Ganas sangat kenape ni?!

"Bie.. Ki..ta..kat..ahhhh" Alamak silap. Tersalah keluarkan suara pelik pula apabila tangan kasar itu meramas pahanya.

Haellyn makin memukul dada suaminya. Kalau aku mati ni mcm mana ni?! Laki dia ni tak makan saman betul!

Khair terus melepaskan ciuman apabila melihat isterinya yang tercungap-cungap. Sempat dia menjilat seluruh bibir isterinya sebelum melepaskannya.

Haellyn menjilat dan menyentuh bibirnya yang membengkak. "Bie! Terkejut i tau you buat serangan mcm tu." Khair senyum senget. Sempat dia mengusap bibirnya sendiri.

"Sape suruh goda i tadi? I tahan je sejak you minta tangan i tadi tau? Haa padam muka you. Goda la lagi time i memandu.." Haellyn memuncung namun ada senyuman dibibirnya.

Dia memeluk lengan suaminya. "Sayang you tau!" Khair mengelus rmbut ikal mayang isterinya sambil tersenyum. Dia tak bagi ikat sebab.. ada peta kat leher isterinya hakhak! Sebab dia lah!

Khair membisik di tepi telinga Haellyn. "Yeah. I love me too.." Haellyn panggung kepalanya. Wajahnya cemberut. Datang dah perangai annoying tahap dewa ni. Khair menjungkit kening berkali-kali melihat wajah -aku-menyampah- dari isterinya.

"Dah jom. Kesian mama papa tunggu. Kita pula duk buat projek dalam ni.." Sempat Khair cium kejap hujung bibir isterinya yg memuncung. Haellyn terus tersenyum lebar. Hikhik dpat kiss lagi!

Suka!

TBC🤍
Amboi diorang ni... Makin gedik lepas kahwin ehh😌

Vote and comment❤️

KHAIR : SEEK OF LOVE [C]Where stories live. Discover now