KHAIR||HAELLYN - BAB 20💋

37.7K 1K 104
                                    



"HAELLYN jom kita ma--" Terbantut percakapan Puan Aryana apabila anaknya terus menonong masuk kebilik dan menghempas pintu biliknya. Haerryn mengusap dadanya. Terkejut siot. Tuan Harman hanya memerhati.

Dia tahu apa masalah itu kerana Khatrina mnceritakan segalanya kepada dia. Mereka panggung kepala apabila melihat Haellyn yg keluar dari bilik dan memegang jaket lelaki?

Haellyn datang ke meja makan dengan wajah yg comot airmata. Dia menghulurkan jaket itu kepada papanya.

"Nah papa. Papa bgi pada Tuan Khair jaket dia. Bagitau dia Lyn dah cuci bersih-bersih dan jangan risau. Takde pun bau Lyn yang menjijikkan ini pada jaket dia. "

Tuan Harman melepaskan keluh dan ambik jaket tersebut. "Ni surat resign." Lyn menghulur pula surat itu namun tidak disambut oleh Tuan Harman.

Tuan Harman memeluk tubuh. "Tu kerja Lyn. Dulu Lyn terhegeh-hegeh nak bekerja disitu. Sekarang Lyn nak keluar mcm tu sahaja? It's big no! Pergi jumpa Khair sndiri dan serahkan padanya. Papa taknak msuk cmpur."

"Papa tolonglah! Lyn taknak jumpa dia lpas ni. Dia taksuka Lyn rapat dengan dia pa! Dia jijik dengan Lyn seb--"

"Papa pun jijik dengan Lyn." Tersentak Puan Aryana dan Haerryn apabila mndengar ayat yg ditutur Tuan Harman.

"Darling! Kenapa you ckap mcm tu dekat anak i?!" Hampir meninggi suaranya kearah suaminya.

Haellyn mengendurkan bahu dan menangis perlahan.

Tuan Harman melemparkan kasar gambar-gambar Haellyn yg berada di majlis tadi keatas meja makan.

"What the fuck is this?! Ape yg you rasa you buat ni Halleyn?! Kalini papa setuju dengan Khair. Memang ptut dia ckap mcm tu dekat you. Pakaian ni mnjolok mata you tau tak?! Dah besar panjang pun takkan takboleh fikir lagi hal ni?!"

Haerryn terus memeluk erat bahu kakaknya yg menangis terhinjut-hinjut. Sayu hatinya melihat kakaknya yg selau ceria namun menangis teresak-esak hari ini.. Dia pun rasa marah dengan apa yg kakak dia buat tapi dia tak smpai hati memarahi kakaknya.

"Sudahlah you! Kenapa nk marah dia smpai mcm tu?! Kalau nak marah, marah sahajalah! Takpayah nk mncaci anak i!"

"Bagus! You manjakan sngat dia ni. Hingga dia pijak kepala kita! Dia buat sesuka hati tanpa berfikir masa hadapan akan datang!" Berombak dada Tuan Harman skarang. Pertama kali dia menengking isterinya.

Puan Aryana menggeleng perlahan. Tidak tahu ape yg merasuki suaminya shingga jdi seperti itu.

"Papa takperlu tengking mama. Ni salah Lyn. Papa tengking dan marah sahaja Lyn. Jangan bergaduh dengan mama. Kalaulah Lyn tahu Lyn adalah penyebab korang bergaduh, Lyn takkan balik ke Malaysia.."

Tuan Harman tersentak. Puan Aryana menggeleng perlahan dngan mata berkaca melihat kearah anak sulongnya..

"Akak jangan cakap mcm tu.." Tersebak Haerryn dibuatnya apabila kakaknya seperti berputus asa.

"Lyn ingat ke keluarga bleh nasihat Lyn elok-elok dan pujuk Lyn. Tapi Lyn salah.. Kalau ini yg Lyn dpat, Lyn takkan balik kesini.." Haellyn terus berlari kearah biliknya dan menghempas kuat pintu biliknya.

Puan Aryana terjelumpuk jatuh. Tuan Harman duduk lalu menggosok bahu isterinya. "Anak kita.. I takpernah nmpak dia rapuh mcm tu you.. Kena-kenapa you tengking dia mcm tu.." Terhinjut-hinjut bahu Puan Aryana.

Haerryn mendongak melihat bilik kakaknya.. "Akak.." gumamnya.

*:・゚*:・゚.

KHAIR : SEEK OF LOVE [C]Where stories live. Discover now