KHAIR||HAELLYN - BAB 38💋

30.6K 736 23
                                    



SUNYI seketika suasana mansion milik Khair. Raiz, Firshad dan Haiqal tercengang apabila mndengar kata-kata yang keluar dari mulut Khair sebentar tadi.

Manakala Ratna mndengus. "Dah start dah perangai bodoh dia. Kau ni kenapa Khair? Ape ke bodoh sngat suami sendiri nk siasat isteri? Aku tak nampak pun yg isteri kau tu mencurigakan. Nampak dia mcm perempuan lain yg happy go lucky je.."

Haiqal mndengus. "Inilah perempuan. Selalu nk menangkan geng dia. Ada betul juga la Khair buat mcm tu kalau dia rasa bini dia suspicious. Kau diam la tikus. Kau tak membantu." Ratna mendengus! Menyampah betul la dia dengan Haiqal.

"Aku setuju. Selepas je aku tengok bini kau handal menembak, aku rasa ada ssuatu pelik pada bini kau. Kau kena alert. Kita tak tahu sama ada bini kau tu team kita atau musuh kita.

Giliran Firshad pula mengangguk. "Betul. Aku cek data dia mmg bersih. Tapi lepas saje kau ckap mcm ni, aku jadi teragak-agak pula. Siapa Haellyn yg sbenarnya.."

Khair meraup wajah. Kusut fikir pasal hal ni.

"Takpe. Kita buat perlahan-lahan. Jangan sampai Haellyn curiga terhadap kita.." Mereka mengganguk.

Khair mengerling jam sekilas. "Dahlah aku nk balik. Nak ulit isteri pulak. Kau yg single ni bleh la berambus cri jodoh. Gerak lu." Khair terus mengangkat tangan.

Mereka berempat menjulingkan mata. "Aku rasa nk bunuh je dia tu. Tapi aku ada keimanan. Jadi aku sabar.." Haiqal menepuk dadanya perlahan.

"Kepala otak! Kalau kau ada iman pergi taubat sana. Duk pergi kelab je hari-hari.." Firshad menggeleng. Bodoh. Smua bodoh..

*:・゚*:・゚

"So i'm suspicious for them?" Haellyn senyum sinis. Dia sedang bercakap telefon dengan seseorang..

"I knew. Now everything is clear why my husband so mad at me. Just because of this shit?"

"Thanks for inform to me Ratna. You do such a good job. I will make sure Sir Zayden give more bonus to you after this."

'The heck! I just do this for free. It's for you Ryssa.'

Haellyn senyum. "Gotta to go."

Ya. Ratna adalah salah satu daripada Team Mariposa. Dia sengaja menyeludup ke dalam Team Khair kerana pada awalnya Team Mariposa menyangka Khair adalah salah satu daripada team Dragon.

Namun semua itu silap. Nasib baik mereka tidak buat serangan mengejut. Namun Sir Zayden menyuruh Ratna untuk tetap kekal bersama abang dan sepupunya itu supaya mereka dapat menjaga team Khair daripada serangan Dragon.

Dragon sngat merbahaya. Mereka mempunyai tipu dalih yang kuat. Mereka sngat terkenal di US didalam geng gelap. Oleh kerana itulah Team Mariposa tidak bleh melakukan apa-apa lagi buat masa ini. Mereka sedang mncari bukti yg kukuh dan mnyediakan senjata yg kukuh untuk serangan.

Ratna dan Haellyn sngat pandai berlakon. Mereka berpura-pura tidak mengenali satu sama lain hanya untuk menutup syak wasangka daripada Team Khair..

*:・゚*:・゚

KEDENGARAN muzik yang rancak dalam sbuah kelab di US. Ederson kelihatan sangat mabuk diatas kerusi. Dia dikelilingi gadis yg cantik dan seksi. Dasar orang tua tak sedar diri. Dah expired pun tetap menggatal..

Edwan yang bru smpai ke US sebentar tdi terus menerpa kearah bapanya. Ederson mencelikkan mata kearah anak tunggalnya itu.

"What are you doing here bitch? Bukan ke aku suruh kau bunuh Haellyn tak guna tu ke? Kau datang US apahal!" Hampir meninggi suaranya akibat muzik yang terlampau kuat.

"Haellyn.. cari Edwan. Dia mcm dah agak rancangan kita untuk menipu dalih mansion suaminya tu. Daddy masih nk teruskan lagi? Daddy kena ingat dia adalah salah stu daripada kumpulan Mariposa. Mereka dah aim kita daddy.. Kalau kita buat serangan kearah mansion suaminya, tak ke mati kita nanti?"

Ederson senyum sini. "Wow suami isteri superb. Isteri lindungi suami. Baguss. Kalau aku hancurkan dua-dua okay gak kan?" Ederson menjungkit telinga dan ketawa kuat.

Edwan mendengus. Dah mabuk dah pun. Cakap ape pun dia tak dengar.

Edwan sedang serabut. Petang tadi Haellyn mencarinya di tempat biasa dia lepak. Dimana Haellyn tahu keberadaannya? Come on. She's a bitch for sure. Of course she can detect everyone she want.

Edwan pula yang sedang dalam dilemma. Dia ingin musnahkan Khair kerana telah merebut cintanya. Namun dalam masa yang sama dia tidak mahu aset bapanya hilang sekelip mata kerana dia yang akan mentadbir kumpulan ini satu hari nanti..

"Haellyn.. You're so dangerous girl.." Edwan mengumam perlahan.

Betul. Haellyn sngat merbahaya kerana dia pandai mengawal riak wajahnya a.k.a pandai berlakon di hadapan smua orang..

*:・゚*:・゚

"BIEY! pergi mana tadii? Rindu lahhh.." Haellyn terus memeluk erat suaminya yg baru sahaja ingin membuka kasut.

Khair gelak perlahan. Dia mengelus perlahan rambut isterinya. Kemudian dia menghulurkan stokin yg dipegang kearah hidung Haellyn.

Haellyn membuka matanya dan terus menolak badan Khair. "Eeii bie! Tak senonoh lah! Busuk tau?"

Khair sengih tak bersalah. "Stokin busuk. Habistu you peluk i tak lepas tak busuk pula? Tak bau ke ketiak i yg tengah berpeluh ni?"

Haellyn memintal rambutnya. "Ketiak you berpeluh pun bau maskulin tau. I sukaaa. Rasa nk hirup dalam-dalam je ketiak you. Rawrr." Khair menggeleng.

Gatal sngat kenapa? Eleh tanya orang pula. Kau gatal boleh pulak?!

"Bie pergi mana tadi?" Tanya Haellyn sambil mnyembam mukanya didada Khair. Susah Khair nk berjalan kalau si Haellyn asyik melekat dengan dia..

"Pergi kerja la. Ape you ingat i mcm you ke buat kerja main-main? Pastu resign mengejut pula tu.." Khair terus melabuhkan punggung di atas sofa. Dia memejam mata dan memicit batang hidungnya.

Haellyn memuncung. Ceh nk perli-perli pula. Haellyn dengan tidak tahu malunya terus duduk diatas riba Khair.

Khair mencelik mata apabila merasakan ada ssuatu yang mendarat diatas ribanya. Haellyn sengih dan memeluk erat leher suaminya.

Khair menggeleng. "Manja la you ni sayang.." Khair mengusap rambut isterinya.. Lembutnya rambut. Kalau buat mee goreng oke gak kan?

"I manja dengan you je bie.. Dengan orang lain i garang tauu." Khair mencebik. Ye la tu. Nampak mcm diva je kalau berjumpa orang. Garang celah mana?

"Petang ni i nak ke gym. Baby nk ikut?" Tanya Khair. Dia melihat riak wajah Haellyn. Saje nk tengok..

Haellyn mengembungkan pipinya. "Hmm bole la. I dah lama tak bertumbuk ni.. Rindu lah nk tumbuk punching bag tu.." Menipu la kau Haellyn. Semalam bru je dia menumbuk kawan Edwan kerana tidak memberitahu keberadaan Edwan.

Khair mengangguk. "Ok yunk. Petang ni ok.. Sekarang i nak tidur jap. Mengantuk pula duk exercise tanpa henti smalam. Pukul 5 pagi baru dapat lelap.." Khair sengih sumbing. Miang!

Haellyn menjeling manja. "Bie lah! Kuat sngat stamina kenapa? I dah ckap stop kan tapi you nak lagi. Tak habis-habis.. Asyik nak terkam aje kerja you. Lembik i dibuatnya.."

Khair senyum senget. Betul la tu. Dah nk buat mcm mana kan? Kuat sangat minum kopi tongkat ali..

TBC🤍
Omo Ratna girl crush unlocked author suka girl yang tak lemah.. Sebab tu author bangunkan karakter Ratna. Yeayy Haellyn ada geng🫶🏻

Vote and comment❤️

KHAIR : SEEK OF LOVE [C]Where stories live. Discover now