KHAIR||HAELLYN - BAB 48💋

26.4K 772 20
                                    


JEDA. Haellyn terkejut apabila melihat figura dihadapannya. Suaminya.. Jantung hatinya.. Jantungnya mengepam laju ketika ini. Nasib baik dia memakai mask muka hari ini..

Khair hanya memandang sekilas lalu kemudian dia kembali menaip diatas skrin telefonnya.

Haellyn menghembus nafas lega. Khair tidak mengenali dirinya..

"Who is he?" Firshad bertanya kearah Reyna. Dia mengerling sekilas kearah lelaki ditepi Reyna. Ini kerana Haellyn memakai baju lelaki dan berambut palsu. Jadi, mereka tidak mengenalinya

"She.. er he is my friend." Reyna senyum janggal. Firshad mengangguk.

"Orait we're gotta to go. Nice to meet you here Firshad and Khair. Let's go." Reyna menarik lengan Haellyn. Haellyn masih mnunduk. Dia amat rindu wajah itu. Khair semakin.. hensem dan maskulin dimatanya..

Ketika Haellyn dan Reyna melintasi Khair, Khair terus panggung kepala. Bau ini.. Dia kenal bauan minyak wangi ini.. Dia kenal bau badan ini.

"Sayang.." Khair terus menarik lengan Haellyn. Terkejut Haellyn saat ini. Bagaimana.. Khair bleh mngenalinya padahal dia sudah merubah penampilannya sehabis baik.

Firshad terkejut. Sayang? Jangan cakap..

Reyna meneguk air liur kesat.. Haellyn tergandah. Mcam mana ni?

PINN PINN!

Kedengaran kereta yg menghonkan mereka kerana lampu pejalan kaki sudah bertukar merah. Hanya mereka berempat sahaja berada di tengah jalan ketika itu.

Haellyn menepis kasar tangannya lalu terus melarikan diri. Reyna juga turut mengikuti langkah Haellyn..

"Sayang wait!!" Khair ingin mengejar namun Firshad menahannya. "Kita pergi dlu Khair. Nanti kita cari balik bini kau. Kau jangan bimbang. Dia ade je dngan Reyna tu. Senang je kita cari Reyna nanti.."

Khair mengangguk. Akur sahaja dia ditarik oleh Firshad. Badan dan kepalanya masih berpaling kearah lorong isterinya melarikan diri. Berair matanya..

Sayang.. bie rindu..

*:・゚*:・゚

SAYU Reyna melihat kawan baiknya yang sedang menangis teresak-esak di atas katil. Kepalanya ditenggelamkan di atas bantal. Reyna hanya membiarkan rakannya itu menghamburkan tangisan.

"Reyn...I.. I really miss him... I.. really..." Haellyn sebak. Dia tidak bleh meneruskan percakapannya. Betapa rindunya dia akan suaminya. Dia tidak bleh menidakkan perasaannya yang itu. Namun dia masih terasa dengan suaminya. Segala tutur dan kata-kata suaminya masih tersemat didalam fikirannya.

"Bie... i rindu... tapi i taknak berjumpa you sebab hati i sakit dengan segala kata-kata you sebelum ni.. i taknak mungkir janji i.. i dah berjanji akan tinggalkan you untuk selamanya.. I'm sorry bie.. I taknak hati i sakit lagi.." Gumamnya perlahan.

Reyna mengesat air mata yang mengalir dipipinya sndiri. Entah bila air mata itu menitis. Namun hati dia amat pedih melihat keadaan kawannya itu. Sudahlah kehilangan anak, sekarang kehilangan orang yang dicintai pula..

Haellyn masih dengan perasaannya yang pedih. Yang sakit. Yang memeritkan. Begitu sakit dadanya sekarang. Terasa seolah-olah dihempas beban yang besar..

*:・゚*:・゚

"ARAH semua anak buah aku cari dimana tempat tinggal Reyna! NOW!" Firshad mengusap dada. Terkejut mendengar jerkahan itu.

Betapa berombak laju dada Khair ketika ini. Dia ada menelefon Reyna namun Reyna tidak menjawab dan yang paling membuatkan Khair marah, Reyna telah menyekatnya.

Kerana itulah Khair mengamuk sekarang!

"Aku cuma nk bini aku sahaja! Ape yang susah sngat dia nk bagitau?!" Firshad mengangguk. Setuju kan ajelah. Nak sje dia flashback balik situasi di mansion dahulu sewaktu Khair mencaci Haellyn.

Tapi. Takpelah. Kang Khair pancung dia pula.

"Argh! Susah! Dia nk main-mainkan aku! Takpa.. Aku guna cara kasar kalau Haellyn buat tak endah kat aku.. Haellyn sayang.. Nak naikkan kemarahan bie ye?.." Meleret sahaja suara itu.

Firshad menelan air liur. Tolong! Khair dah gila!

*:・゚*:・゚

"ARYSSA! Your husband are crazy! He find out Reyna's home. Dia ketuk pintu bertalu-talu tadi. Berulang kali dia tanya dimana you but i ckap i taktau! I cakap yg Reyna dan you dah lama tak balik kesini.."

Haellyn mengetap bibir. Ratna sedang menelefonnya sekarang. Suaminya sudah gila! Kerana itulah dia tidak mahu Khair tahu keberadaannya.

"Habis tu dia sakitkan you tak Ratna?" Haellyn takut. Takut juga kalau kawannya disakiti.

"No don't worry. I kenal Khair mcm mana. Dia takkan menyakiti perempuan. Lagipun i sepupu dia right? Dia takkan sakiti i.."

Haellyn mengusap dada lega.. Namun dia tergamam apabila mndengar suara garau seseorang yg gelak perlahan disebalik corong telefonnya.

"Hello sweetie. Dah puas lari dari bie hm?" Terkejut Haellyn dibuatnya!

"Khair.. you jangan apa-apakan Ratna. Please.." Khair senyum sinis. Dia melihat kearah Ratna yang sudah diikat di kerusi.

Ratna mencerlung tajam kearahnya. Dia mendengus kasar. Kurang ajar! Aku pula yg jadi tebusan!

"Well bie tak janji dear. Sayang yang nak lari sangat kan? Just go on. But remember, Ratna ada dengan bie. So, datang pada bie okay?"

"No never! I takkan kembali pada you! We're over!"

Khair gelak perlahan. "Aww I'm sorry wifey. I don't accept any excuses. Come to me. Atau you nak bie buat cara kasar? You know me well, right babe?"Khair senyum senget melihat kegusaran wajah Ratna.

Tak sentuh perempuan? Tak sakiti perempuan? Yap. Dia takkan sesekali menyakiti perempuan. Tapi kalau ia melibatkan isterinya, maaf. Dia akan melanggar prinsip tersebut.

Haellyn mengepal tangan dan mengetap bibirnya. Tak guna! Dia kalah dengan suaminya!

TBC🤍
Khair gila sumpahh Khair gila😭😭

Vote and comment❤️

KHAIR : SEEK OF LOVE [C]Where stories live. Discover now