Haellyn berpeluk tubuh sambil memerhati atas bawah seseorang yang sedang berdiri dihadapannya.
"What's your name?"
Dia menjulingkan mata apabila mndengar suara bossy daripada Haellyn.
"Kan I dh ckap nama I Fisha. You pekak ke apa?" Terjungkit kening Haellyn. Dia menyimpan keluh.
"Like seriously? You berbulu kot kenapa pula nama Fisha ni?" Pelik! Lelaki yg berada dihadapannya bukan main duk kepit suaranya seakan-akan perempuan. Tapi apabila diingatkan balik, Kathrina ada bagitau bahawa lelaki itu 95% perempuan. So no wonder lah.
Fisha menunjukkan reaksi mnyampah. "Dah itu nama I. Nak buat mcm mana kan? You nak bekerjasama dengan I or nak judge I ni?"
Haellyn menjeling. "You jangan nak tipu I. Nama sebenar you Firshad kan? I dah bace lah resume you tadi!"
"Dah tahu. Tanya apahal?" Terkejut Haellyn mendengar suara jantan lelaki itu.
"Wow! Impressed. Boleh pula you bercakap normal. Ni duk terkepit-kepit suare tu. Tak ke terseksa?" Firshad hanya mengibas mukanya menggunakan tangannya.
"Hmm panas la I harini. Jom masuk kat dalam lah you. Ada aircond.." Terus Firshad berlalu tanpa hiraukan Haellyn. Haellyn perhatikan Firshad dari belakang.
Dia menunjukkan reaksi geli. Mana taknya, langkah Firshad lemah gemalai seumpama perempuan. Dengan berpakaian pink dari atas hingga bawah. Rambut ikat tocang pula tu.
"I'm pretty sure he so handsome if he wear some proper clothes." Gumam Haellyn kemudian menggeleng perlahan. Sempat dia menyebak rambut dan terus ke ruangan kerjanya.
*:・゚✧*:・゚✧
"TUAN akan berjumpa Dato Hamid harini pada pukul 2 petang di Restoran Kelana Jaya and then tuan akan bincang tentang isu instu--"
"How's that girl?" Terhenti seketika percakapan Kathrina apabila ditanya suara oleh suara garau tersebut.
"Girl? Girl yang mana tuan?" Kathrina sembunyi senyum. Dia kenal gadis yg disebut oleh Khair. Mana ada perempuan lain yg rapat dengan Khair sekarang kecuali gadis itu..
Khair berdehem. Dia melonggarkan tali lehernya. "Anak Tuan Harman." Khatrina senyum lebar. Ceh. Saja la tu taknak sbut nama..
"Oo Haellyn ya? Dia okay. Dia dah msuk kerja tadi dengan Fisha. Semuanya berjalan dengan lancar cuma.." Khatrina menggaru kepalanya yang tidak gatal.
Khair berkerut. "Cuma what?" Cakap penuh terus la. Aku ni dahla curious kalau tentang budak tecik tu..
"Cuma Haellyn dan Fisha slalu bertikam lidah dalam ruangan tadi.." Khair terus bangun dari duduknya. "What?!" Terkejut Khatrina mendengar jerkahan itu. Dia mengusap dada. Kuss semangat.
Khatrina menelan air liur. "Mereka bukan bertikam lidah real pun Tuan. Tapi tuan tau sahaja la perangai Fisha yang suke cari pasal dengan smua org tu. Haellyn pula jnis suka melawan. Jadi memang bising ruangan itu kerana celoteh mereka berdua."
Khair berdehem. Dia membetulkan coat bajunya dan terus duduk kembali. "Oh okay. I ingat ke diorang bergaduh betul-betul tadi." Khatrina simpul senyum.
Elelelelele risau sngat tu gamaknya.
"Yang you tersengih-sengih ni dh kenapa?" Terus mati snyuman Khatrina. "Continue your task."
Khatrina menggangguk. "Ok tuan lepas tu tuan kena pergi ke Shah Alam untuk..."
And blabablabla.
*:・゚✧*:・゚✧
"TAK lawa la kalau you buat design mcm tu Lyn! Buatlah mcm king & queen sikit. Barulah rancakkkkk berdosahhh." Haellyn menjeling kearah suara kepit itu. "Hey Firshad ni I punya--"
"Fisha." Haellyn menjulingkan matanya. "Watever. Dah bertelur tu bertelur jelah. Nak acah jadi prempuan pula."
Membulat mata Fisha. "What?! You ni kan!" Terus Fisha menarik rambut Haellyn. "Aaa sakit lah Firshad! Ape you ingat rambut I palsu ke ha?! Sakit la perempuan jadian!"
Terus Haellyn menarik telinga Firshad. Takboleh tarik rambut. Nanti tercabut. Maklumlah, rambut palsu.
"Woi sakit lah telinga aku! Nanti campang mcm mane aku nk mengorat?!" Terkeluar suara jantan dia
"Hey you kan perempuan! Mana ade prempuan yg mengoratt dlu aww sakit la rambut I!" Ya betul la tu Lyn. Yang kau duk mengorat uncle tua tu dulu dh kenapa?
"Telinga I lagi sakit lah!!"
"I dah malas nk rebonding rambut tau! Suka suki you sahaja nk tarik-tarik rambut I?!"
"Ehem."
Deheman tersebut terus mematikan gelanggang mereka. Tersebek muka Haellyn apabila melihat Khair sedang memerhatinya dengan panahan mata yang tajam. Nak marah la tu..
"Ape yang you berdua buat ni?"Mendatar sahaja suara garau itu menegur kearah kedua-dua gadis err silap. Kearah gadis tulen dan gadis jadian tersebut.
Fisha memintal rambutnya dan terus memuncungkan bibirnya kearah Khair. Lagak seperti menggoda sahaja. Haellyn yang perasan akan hal itu terus memijak kuat kaki Fisha.
"Awww sakit la perempuan tak guna!" Terjerit Fisha dibuatnya. Kurang diasam betul pompuan ni..
Khair sembunyi senyum.
"Dari luar lagi I dengar pergaduhan you berdua. You serius tak nak bekerja dalam bidang ni sbenarnya?" Khair hanya mencerlung mata kearah Haellyn. Haellyn yang tidak perasan akan hal itu terus menjeling tajam kearah Fisha. Dia menyenggol bahu Fisha.
"Entah you ni. You serius ke tak? Kalau tak serius you bleh shuh shuhh lah." Selamba sahaja Haellyn menghalau Fisha dengan gaya tangannya.
"I'm talking to you Haellyn. Not him." Terus Haellyn panggung kepala kearah tuannya. Dia mencebek apabila dimarahi terang-terangan. Terkekeh Fisha ketawa..
"And Fisha come to my room right now. I had something to discuss with you." Terus dia berlalu pergi bersama Kathrina. Sempat Haellyn meminta simpati kearah Kathrina namun Kathrina hanya senyum tipis kearahnya.
"Bye you. I nak pergi dating dengan cinta hati dulu. Mmmuahhhh." Terus Fisha pergi dengan lenggoknya. Haellyn mendengus.
"Ish dasar jantan tak guna! Duk mengorat bakal laki aku apahal? Dah jantan tu jantan jelah ish. Cemburu tau!!!" Haellyn mengusutkan rambutnya. Menci! Khair selalu tak pertahankan dia hmm..
TBC🤍
Alolo shian dia. Asyik kena reject saje...
YOU ARE READING
KHAIR : SEEK OF LOVE [C]
Romansa❣️1ST OBSESSED SERIES❣️ Umur bukan halangan seorang gadis untuk mencari teman hidup. Malah semakin berumur lelaki itu makin dia suka! Makin hot! "You ni gila la." - Izz Arman Khair "Yup. I gila-gilakan you! Jadi kekasih I jom?" - Haellyn Aryssa Peni...