BARU sahaja Amelia ingin melangkah pergi, kakinya terus terhenti apabila dahi tersentuh sesuatu yang agak keras..? Tapi ada hangatnya.. Apekah?Dia mengangkat kepalanya. Kemudian dia menjeling kearah lelaki itu.
Firshad berdecit perlahan "Kali ni kau jangan nak salahkan aku eh? Rambut kau tu panjang mengurai smpaikan tak nmpak aku yg sasa ni.."
Baru sahaja tadi Amelia terlanggar Firshad. Bukan main berperang mulut tadi.. Amelia berdecit.
"Excuse me? You what? Badan sasa? Badan sekeping mcm ni you panggil sasa?" Haiqal dan Raiz menahan senyum manakala Ratna menyentuh hidungnya. Nak coverline. Nak ketawa tapi member..
Firshad bercekak pinggang. "Kau ni Haellyn kuasa dua ke? Perangai lebih kurang je. Diva tak bertempat. Duk i you i you dari tadi. Gedik."
Amelia mengibas rambut ke muka Firshad lalu dia menjeling tajam. "Ada nampak muka lawa i kisah?" Terus dia berlalu kearah makanan.
Firshad mengetap bibir. Nasib baik rambut prempuan tadi wangi. Kalau hapak mahunya aku potong kat situ jugak..
"Dia sepupu i la Firshad. Sebab tu perangai i dengan dia lebih kurang je.." Firshad panggung kepala kearah suara itu. Cis. Duk peluk erat lengan suaminya. Ape dia ingat aku nk culik suami dia ke ape? Ketat sngat pegangannya smpai tak lepas..
"Oo patutlah sama je perangai menyakitkan hati tu.." Haellyn menjeling lalu menghentak kaki.
"You..Tengok la kawan you tu mengutuk i." Meleret sahaja suaranya sambil kepala bersandar pada bahu encik suaminya. Khair hanya pasrah. Dia bukannya suka sngat memaparkan aksi romantis pada smua orang..
"Heyy kita takpernah bercakap lagi. I Ratna.." Kata Ratna sambil menyalami Haellyn. Haellyn senyum. "Haellyn or you can call me Mrs Khair ehek.." Dia memeluk erat badan Ratna.. Ratna gelak perlahan. Gedik tapi comel je isteri Khair ni..
"Or you can call her Tikus je Lyn." Ratna melepaskan pelukan dan menjeling kearah Haiqal yang sedang mengorek hidung. Tak senonoh betul jantan tak guna ni..
"Ooo dia tikus. You kucing la ye? Sesuai la kucing ngapp tikus. Rawr gitu" Katanya sambil tangan membentuk tangan harimau.
Membahang wajah Ratna ketika ini. Manakala Haiqal melopong. Mcm gitu je dia kenakan aku? Raiz dan Firshad terkekeh ketawa..
Khair terus mencuit sedikit tangan Haellyn. Haellyn berpaling kearahnya dan menjungkit kening.
"Ape you ni ckap mcm tu kat kawan i. Tak senonoh la." Tajam sahaja pandangannya terhadap Haellyn. Haellyn tersebik. "Ok laa sorry.." Dia terus memandang kehadapan.
Belum apa-apa dah kena marah! Khair menggeleng sambil snyum tipis. Hai laaa. Dapat isteri yg masih tak matang mcm tu la..
Haellyn memandang kehadapan dan dia ternampak Edwan yg sedang menikmati makanan. Ewah dia tu? Banyak nye makan? Orang jahat makan sikit je dahlah..
"Bie, i nak jumpa kawan jap." Kata Haellyn dan terus turun dari pelamin. Khair tercengang. Dia panggil aku.. Bie? Khair tersenyum lebar. "Comel la pula dia panggil mcm tu.."
Namun senyumannya memudar apabila melihat isterinya yang sedang merapati Edwan. Dia menggepal tangannya. Dia cemburu! Dia takboleh kalau isterinya dekat dngan lelaki lain!
"Hello devil man. Wah wah kemain makan banyak. Nak buat bekal untuk mati esok-esok ke?" Edwan yang ingin memakan buffets itu tersentak. Dia menjeling.
"Lyn.. Stop it. I tak kacau perkahwinan you pun kan kalini?" Haellyn mengangguk main-main.
"Yeah but still i tak percayakan you. Ingat tau. You sentuh family i, i porak perandakan aset you. Ingattt.." Katanya meleret dan mengenyit mata. Terus dia pergi kearah encik suaminya.
Edwan berdecit perlahan. Nak sahaja dia lari dari segalanya ni. Susah! Daddynya menyuruh bunuh Haellyn. Haellyn pula pndai menguggutnya. Dia meramas kejap rambutnya. Sakit kepala!
*:・゚✧*:・゚✧
"BIE? Ooo bieee.." Haellyn menggaru kepalanya. Merata tempat dah cari.. Tadi pakngah (Encik Raiqal) cakap Khair tengah bersembang dengan kawan. Dia cari takda la pulak Khair kat ruangan bawah hotel tu..
Dan disinilah dia. Dalam bilik pengantin. Hmm mcm bahaya je sebut bilik pengantin..
"Bie ada kat ma--" Terbantut percakapannya apabila mendengar titisan air dari bilik air. Haellyn tersenyum miang. Hehehe nak kacau laaaa.
"Bie..." Dia mengetuk pintu bilik air. Khair meraup wajahnya yang basah dengan air paip.. Khair mengerut. Dah apahal buat suara meleret mcm tu?
"Bie.. Bukak lah pintu ni. Jom mandi sama-sama.." Kata Haellyn sambil melukis lukis di pintu bilik air itu. Hehee nak mandi sama-sama.. Nak sentuh sixpack..
"Nanti i keluar!." Haellyn mencebik apabila mndengar laungan itu. "Bukalah pintu bie! I nak mandi dengan you bukannya i suruh you keluar!" Geram! Orang nak mandi bersama pun takboleh ke?
"No! I kena fokus masa mandi.." Haellyn terlopong. The heck?
"Serius lah bie tu je alasan yang bie mampu bagi? Bukalah! Orang nk mandi bersama je kut! Kenapa kedekut sngat ni?!" Haa maghoh ni.. Sombong nya! Orang nak goda pun taknak bagi.
Khair diam tak membalas. Haellyn mencebik. "Fine mandi la puas-puas! Lepasni kalau bie nk mandi dengan i, i takkan layan! Sombong sngat kan? Huh!" Haellyn menghentak kaki dan terus menghempas badannya diatas katil.
Tak kisah dah bunga-bunga mawar yang berterbangan tu. Tengah sakit hati ni. Takde mase nk beromantik!
Beberapa minit kemudian, kedengaran bunyi pintu bilik air dibuka. Haellyn memeluk tubuh diatas katil. Mata berpaling kearah lain. Takboleh berpaling kearah suaminya. Tahu yg suaminya tengah bogel hehehe. Bogel tak pakai baju k bukannya bogel keseluruh..
"Pergi la mandi." Kata Khair smbil mengelap rambutnya yang basah. Dia mengambil telefon diatas meja dan bermain dengan telefon tersebut. Haellyn sebek. Dia tak tengok pun aku?
Haellyn bangun dan merapat dengan suaminya. Dia memeluk suaminya dari belakang. Khair hanya buat tak endah.
"Bie.. You kenapa ni? Kenapa mcm takde mood? You marahkan i ke sayang?" Sayu sahaja suaranya.. Khair hanya fokus menaip dlm telefon.
"I ada buat salah? Bagitau la i.. I baiki kesalahan i. You janganlah menjauh dari i.." Khair masih tak layan. Bergetar juga badannya ni apabila Haellyn menyerah 100% macam ni..
Haellyn mengetap bibir. Hampir sahaja dia mengalirkan airmatanya.. "You.." Haellyn meneguk air liur.. Nak tanya tapi takut diri yg sakit..
"You menyesal ke kahwin dengan i?" Dang! Terus terhenti jari Khair diatas skrin telefon..
Haellyn senyum hambar. Dia melepaskan rangkulan dan ingin ke bilik air. Nak menangis. Dia sahaja yg beria rupanya..
Namun belum smpat dia melangkah, ada satu tangan kekar yg memeluk erat pinggangnya.
"Sayang.." Seksi sahaja suara itu skarang. Dia mencium sekilas kepala isterinya.
"I tak pernah menyesal kahwin dengan you.. I sayang you sangat. I cintakan you lebih dari segalanya.. Kenapa fikir sampai tahap mcm tu ni sayang hm?" Khair menggeselkan kumisnya pada ubun-ubun Haellyn. Dia makin mngeratkan pelukan.
"Habis tu you yang buat tak endah pada i.. Mestilah i terfikir yang you benci i.. I ada juga terfikir you terpaksa kahwin dengan i.." Khair terus memusingkan tubuh isterinya. Dia merangkul kembali badan isterinya.
"Taknak la cakap mcm tu.." Khair mengusap perlahan pipi kemerahan isterinya. Ololo nk cendol ke ni.. Takpa nnti kita bagi cendol ye..
Haellyn mencebik lalu memukul perlahan dada suaminya. "Bie lah! Suka sngat buat i mcm ni tau! I benci you!" Terus Haellyn melepaskan pelukan. Dia menghentakkan kakinya ke bilik air.
Khair menggeleng kepala sambil gelak perlahan. Dah kalau mcm gitu gayanya berjalan maknanya dia merajuk main-main la tu..
TBC🤍
Sumpah cakap bab seterusnya hot&spicy🔥 Bawah 18tahun jangan baca tauu. Dah remind ni haa😝Vote and comment❤️
YOU ARE READING
KHAIR : SEEK OF LOVE [C]
Romansa❣️1ST OBSESSED SERIES❣️ Umur bukan halangan seorang gadis untuk mencari teman hidup. Malah semakin berumur lelaki itu makin dia suka! Makin hot! "You ni gila la." - Izz Arman Khair "Yup. I gila-gilakan you! Jadi kekasih I jom?" - Haellyn Aryssa Peni...