MALDIVES
"HUUUU bieyyy cantiknyeeeeee.." Haellyn mendepakan tangannya kearah luar balkoni bilik. Dia melihat pemandangan indah yang luar biasa dihadapan matanya sekarang. Angin menerpa wajah. Berterbangan rambutnya sekarang.
Khair senyum tipis. Dia mencabut jam tangannya dan menyising kedua-dua lengan bajunya sehingga ke siku. Dia menghampiri isterinya dan memeluk erat dari arah belakang.
Khair mencium skilas pipi kanan Haellyn lalu merehatkan dagu diatas bahu kanan Haellyn. Haellyn senyum bahagiaa. Terasa tajam kumis Khair di bahunya yang terdedah. Hikhik.
"Suka?" Haellyn mengangguk laju sambil mengelus lembut tangan kekar yang melilit dipinggangnya itu.
"Sukaaa hubby. Thank youu bawak i honeymoon. Sayang biey ketat-ketat.." Haellyn berpaling kekanan dan menggeselkan hidungnya dengan hidung Khair.
Khair ketawa perlahan. Dia menenggelamkan hidungnya di pipi gebu milik Haellyn. Gebunya. Mcam puff.. Nak geget bleh? Haellyn terkekeh ketawa apabila Khair menciumnya tidak lepas.
Hmm dua-dua merenyam.
Haellyn memusingkan badannya dan menekup kedua pipi Khair. Khair makin mengeratkan pelukan di pinggang isterinya. Mata Haellyn berkaca sambil mengusap lembut pipi suaminya.
Khair hanya menatap wajah bersih ini. Dia tahu pasti Haellyn ada ssuatu untuk diluahkan.
"I minta maaf bie. I salah. I ego. I derhaka sebab tertengking you haritu. Ampunkan salah silap i bie. I menyesal sngat tinggalkan you dalam hidup terkontang-kanting. I janji dengan diri i yg i takkan pergi dari hidup you. Kalau i pergi juga, you cincang je i biey. I sanggup."
Khair melepaskan tawa. Baru aje nk masuk mood sedih tapi dia buat lawak pula.
"Sayang.." Khair meramas lembut pinggang Haellyn.
"No. Bagi i cakap dlu. I banyak buat dosa dengan you. I memang perempuan jahat dan tak guna. I benci diri i sebab buat suami i mcm ni.."
Khair mengusap rambut Haellyn. "Bie pun salah.. Bie main ckap lepas je pada sayang. I hina sayang dan menyakiti sayang. I tak hargai you.. I sia-siakan kasih sayang you. I minta maaf sayang. I'm promise i will care about your mental dan fizikal after this. I love you Haellyn. I love you so much.."
Khair menggenggam tangan Haellyn dan mencium semahunya tangan lembut itu. Dia kalah. Dia kalah dengan cinta Haellyn. Dia mampu melawan egonya semata-mata kerana Haellyn.
Haellyn senyum dengan mata berkaca. Betapa bahagianya dia saat ini apabila terasa diri dicintai begitu dalam oleh orang yang dia sayang..
Haellyn memeluk erat leher Khair. Sangat erat. Rasa seperti tak mahu melepaskan diri Khair dari pelukannya. Khair memejam mata. Bersyukur. Alhamdulillah. Semua yang diminta termakbul. Walaupun agak lambat namun dia bersyukur. Rindu mengajarnya erti kesetiaan dan kesabaran. Rindu mengajarnya untuk merendahkan keegoannya.
Haellyn melepaskan pelukan. Dia usap dan kesat airmata di wajah suaminya. Begitu juga Khair. Dia mengelus lembut pipi gebu itu.
Tiba-tiba Haellyn sengih miang. "Biey nak anak tak? I dah sedia ni. Kalau biey nak, kita proceed setiap hari nak? Setiap msa pun bleh..." Khair ketawa terbahak-bahak mndngar leretan suara itu.
Aduyai. Baru aje hbis menangis terus gelak. Dah rasa mcm orang gila pula.
"Sure babe. I dengan senang hatinya akan memberi kalau you nak." Haellyn mengimbas rambutnya shingga menampakkan leher jinjangnya. Khair meneguk liur. Apekah? Serius ah tengah hari mcm ni nak goda dia?
"And I dngan senang hati menerima dari you biey.." Haellyn mengusap bibir milik Khair. Nipis sahaja bibir itu namun mampu membuatkan badannya lemah dan longlai..
Khair senyum sinis. "Proceed" Sejurus itu dia langsung menyambar bibir munggil milik Haellyn. Sedari tadi dia menahan nafsunya yang satu itu. Dia asyik melihat sahaja bibir itu bergerak dan memuncung dihadapan mukanya.
Haa pastu lepas kena sambar mcm ni pandai pula Haellyn nk sesak nafas ye? Siap pukul-pukul dada Khair untuk bernafas. Khair melepaskan ciuman. Dia mngusap bibir bengkak milik isterinya. Dia senyum senget. Kasar juga dia mncium tadi..
"Biey! Sesak nafas i tau you cium tak lepas mcm tu!" Haellyn memukul perlahan dada Khair.
Khair senyum senget. "Dah lama tak dpat. Kempunan la.." Haellyn hanya menjeling.
Ceit. Gatal. Dasar orang tua hot gatal.
"Orang tua gatal.." Gumam Haellyn.
"What? I tak dengar? Kuatkan sikit suara bleh?" Tersentak Haellyn apabila tiba-tiba sahaja Khair merapat dengannya dan tangan Khair meramas kasar punggungnya.
Hmph! Dah ckap orang tua ni gatal tadi kan..
"I..i ckap you orang tua gatal version hot. Haaa hot hot. Hot and spicy. Fuh fuhhh." Menggelabah Haellyn sekarang. Dia berpura-pura mengibas wajahnya. Panas sngat la tu kan?
Khair senyum senget. "Elehh. Dia gatal dengan orang takpa.. Orang gatal dengan dia kemain gelabah beruk.."
Haellyn terlompong. "What? Beruk? You samakan i dengan beruk ke biey?"
Khair menjungkit bahu. "Entah. Ye la tu kut."
"Hish! Dia ni lah!" Haellyn memukul dada Khair bertubi-tubi. Khair ketawa kuat sehingga kepalanya terbelakang.
Haellyn hanya sembunyi senyum. Khair masih sama. Dalam sweetnya ada annoyingnya. Hadap jelaa. Nama pun suami kan..
TBC🤍
Mood miang onz..Vote and comment❤️
YOU ARE READING
KHAIR : SEEK OF LOVE [C]
Romansa❣️1ST OBSESSED SERIES❣️ Umur bukan halangan seorang gadis untuk mencari teman hidup. Malah semakin berumur lelaki itu makin dia suka! Makin hot! "You ni gila la." - Izz Arman Khair "Yup. I gila-gilakan you! Jadi kekasih I jom?" - Haellyn Aryssa Peni...