KHAIR||HAELLYN - SPECIAL CHAPTER 2💋

43.3K 880 57
                                    



"SAYANG.. bangun lah. Nanti kita lewat la nk ke majlis Raid.." Haellyn sedang bermekap. Khair bagitahu Haellyn supaya mengejutnya apabila Haellyn sudah siap bermekap. Kerana dia malas nk menunggu perempuan bersiap.

"Hmm anak-anak dah mndi ke blum.." Tanya Khair yg sedang memejam mata. Haellyn merapati suaminya dan menghenyak punggung ditepi suaminya yg sedang berbaring. Dia mengelus perlahan pipi Khair. Khair senyum dengan memejam mata.

"Anak-anak dah siap dh bie.. Icha bawa Eman main kat ruang tamu tu. I dah siapkan anak-anak sblum i bersiap. Bangunlah biey nanti lambat pula.." Haellyn mencium keseluruh muka suaminya. Tersenyum Khair apabila bibir lembap itu menapak diseluruh mukanya.

Haellyn menyentuh leher dan dada Khair yg mempunyai kesan kemerahan ulahan darinya smalam. Projek juta-juta.

"Nanti you pakai concealer tau kat leher ni.. Malu la org nmpak." Khair menggenggam tangan Haellyn dan mencium bertalu-talu. Mata masih terpejam.

"Elehh malu pula. Semalam siapa yg jadi kucing parsi? Gigit i sana-sini pula tu.. I dh ckap jangan gigit smpai ada bekas sbb hrini nk pergi perkahwinan Raid tapi kucing parsi i ni gatal..." Haellyn gelak perlahan.

Hmm betul la tu. Tergigit. Takleh buat apa.

"Dahhh. Bangunlah sayangg. Dah pukul 9 ni. Diorang nikah pukul 10 kan? I taknak eh terlewat macam masjlis Haiqal dan Ratna dlu.." Geram! Bukan main dia bersiap cpat haritu tapi pakcik ni sibuk nk gomol dia!

Khair gelak kecil. Dia bangun perlahan dan menyandar di kepala katil. Mata perlahan-lahan dibuka melihat bidadari hadapannya. Haellyn hanya tersenyum dan menaikkan selimut untuk menutupi badan bogel Khair.

Khair perhatikan Haellyn dengan senyuman manis. "Morning angel.. Cantiknya dia pagi ni.. Bini sape ni?" Haellyn tergelak. Setiap hari Khair akan mengungkapkan perkataan itu. "Come i nk kiss sikit.."

Haellyn menjeling. "Jangan lebih-lebih ea.. Anak-anak tunggu kita kat luar tu.." Kata Haellyn namun badannya merapati Khair.

Khair memeluk erat tubuh Haellyn dan mencium sekilas telinga isterinya. Dia melepaskan pelukan dan mencium bibir Haellyn bertalu-talu. Haellyn tersenyum gembira.

Ehek. Laki kita cium titew. Pagi-pagi dah cri titew. Wekk Icha kalah. Kalini mama menang.
Mama 1-0 Icha.

"Emm sayangg diaaaa." Khair mencium keseluruh muka Haellyn. Tergelak Haellyn dibuatnya.

"Heheheh biey stopppp. Nanti hilang la mekap i.." Khair sengih dan menghentikan ciuman. Habis comot mekap isterinya ulahan darinya. Memuncung aje bibir Haellyn ketika ini.

"Geram. Sape suruh comel sngat?" Kata Khair lalu ingin memeluk kembali Haellyn. Haellyn menahan.

"No. Kita lewat nanti bie. You jangan buat hal ehh." Khair ketawa mendengar leretan suara itu.

"Ok2. Bie mandi jap." Khair terus bangun mendadak dari katil. Terbeliak mata Haellyn. Dia melemparkan bantal kearah Khair. "Eii bie! Pakai la boxer dlu!" Khair gelak.

"What? Bie penat sngat smalam smpai tak smpat pakai.. You la yg salah sbb ganas sngat smalam." Haellyn kulum senyum.

Betul la tu. Dia pun tidak tahu mengapa nafsunya naik mendadak. Hormon mengandung kot?

"Nak teman bie mandi tak?" Haellyn menjeling. "No! I dah siap dah ni. Bie juga yg suruh i kejut masa dh siap mekap kan? Haa melepas la bie." Khair mencebik.

"Never mind. Balik nnti kita mandi bersama." Ujar Khair lalu mengenyit mata kearah Haellyn. Haellyn hanya senyum kearah Khair yang sudah melangkah ke bilik air.

Haih seksinya belakang badan dia.. Tutup mata? Nah. Dia dah biasa tengok badan suaminya hakhak.

"WEIHH tahniah la weh! Siot aa kau bleh kahwin minah salleh!" Ujar Haiqal lalu memukul perlahan bahu Raid. Raid tersengih. Tak disangka jodoh dia dan Reyna kuat. Mereka sudah lama bercinta namun sekarang bru nikah kerana Raid susah untuk mendapat restu dari keluarga Reyna.

Reyna senyum tipis. Dia tidak faham apa yg dikata Haiqal namun dia hanya snyum kerana dia pasti Haiqal mengucapkan tahniah kepadanya.

"Reyn.. Congrats to you!" Ucap Ratna lalu memeluk erat badan Reyna. "Thank you beb..Heii Helman or Haeman? Oh god i always switched your son and Haellyn's son.."

Ratna tersengih. Nama anaknya seakan-akan nama anak Haellyn. Kadang-kadang rmai yg tertukar.

"Helman dear.." Reyna mengangguk. "I really wanna watch Haellyn's son. She's always send to me Haeman's picture. He so cute! His face like his daddy 100%!"

Ramai yg kata Haeman dan Haellysha adalah Haellyn junior dan Khair junior. Wajah mereka mmg sebijik ibubapa mereka!

"Reyn! Ratna! Oh god i missed you guyss sooo muchhhh!" Haellyn melepaskan pegangan suaminya dan berlari-lari anak kearah Ratna dan Reyna.

"Baby! Watch your step!" Khair menggeleng. Isterinya itu sngat buas. Langsung tak diendahkan perut yg memboroi itu. Kadang-kadang dia terfikir Haellyn ni mengandung ke tidak? Aktif smacam..

"Heyyyy!" Mereka bertiga terus berpeluk sakan. Dah mcm tak jumpa setahun padahal mereka selalu bercakap melalui skype.

"Omoo Helman! You dah besar! Meh aunty nak dukung!" Khair terus menarik lengan Haellyn.

"No. you mengandung sayang.." Haellyn tersengih.

"WHAT?!!" Haiqal, Ratna, Reyna dan Raid terkejut. Mereka tidak tahu bahawa Haellyn mengandung lagi.

"Wow.. You had such a strong sperms i guess." Kata Reyna kepada Khair. Tergelak mereka yg berada disitu. Haellyn tidak memberitahu sesiapa tentang kandungannya. Baginya biarlah mereka tahu sndiri tanpa diberitahu.

"Hye Helman.. Rindu icha tak?" Icha terus gelak gedik dan menyorok belakang badan Khair. Khair menjulingkan mata. Mula la tu menggedik.

"Induu.." Helman menjawab lalu menyorok dibelakang badan Ratna. Beza umur mereka 2 tahun. Itu bermaksud Helman sudah 3 tahun sekarang. Dua-dua gedik!

Haiqal menghembus nafas. "Nampak tak Icha ikut perangai sape?" Haellyn menjeling. "You nk perli i kan?" Terkekeh mereka ketawa.

"Come Haeman come to aunty.." Reyna ingin mengambil Eman namun Eman menyembamkan wajahnya di ceruk leher Khair. Khair tergelak.

"Sorry Reyna. He's so shy like me."

"Wuuuu membohong. Kau tu tak pernah malu.. Merenyam ada la. Kalau tak, takdenya si Haellyn ni mengandung dengan jarak dekat mcm ni. Gelojoh kan kau Khair?"

Khair berdecit. "Dah Haellyn pun melayan. Aku pun on jelah."

"Ish bie apeni!" Khair gelak. "Wot?" Terkekeh mereka ketawa.

"Wait. Mana Firshad? You tak ajak dia ke Haiqal?"

"I ajak la.. I siap suruh dia bawa Mel lagi.." Haellyn mengangguk.

"Sorry aku lambat.." Ujar Firshad yg baru smpai. Mereka berpaling kearah Firshad.

"Hye Firshad.. Mana Mel?" Tanya Ratna.

Firhad senyum kelat. "Aku pun tak tahu.. Dah bertahun dia lost contact dengan aku.."

Haellyn berkerut. Kenapa pula? Selama ni bukan main Amelia rapat dengan Firshad..

"I kenal Mel.. takkan la dia nk lari dari you kan? What's wrong with both of you?" Tanya Haellyn sedikit aneh. Amelia memang sombong namun jika dia sudah rapat, dia tidak akan menjauh dari orang tersebut.

Firshad menghela nafas. "I ajak dia bercinta tapi dia selalu ckap dia tak sempurna. And then dia menjauh dari i. I tak tahu ape maksud dia.."

Haellyn menyimpan keluh. Dia tahu mengapa Amelia berkata begitu kerana dia tahu bagaiman perangai Amelia diluar sana. Amelia sngat bebas dan sudah tidur dengan rmai lelaki. Dia sudah hilang apa yg sepatutnya jadi milik bakal suaminya. Kerana itulah Amelia taknak bercinta kerana dia rasa dia sngat kotor dan hina.

Khair hanya memerhati riak Haellyn. Dia tahu pasti isterinya itu tahu sesuatu tentang sepupunya sndiri. Nanti dia akan tanya smula pada Haellyn tentang hal itu..

SPECIAL CHAPTER TWO DONE💋
Omoo. Firshad heartbroken era🥲

KHAIR : SEEK OF LOVE [C]Where stories live. Discover now