KHAIR||HAELLYN - BAB 59💋

29.1K 642 13
                                    


FIRSHAD menjeling kearah gadis ditepinya. Ewah? Entah buat apa gadis itu datang kerumah Khair juga. Sibuk saja..

Amelia menjulingkan matanya. "What? Ape yang you tak puashati sngat dengan i Fish?" Firshad melopong.

"The heck? Kau panggil aku ikan?" Amelia menjungkitkan bahu. "Dah memang tu name you pun kan? Kenapa tak terima kenyataan sngat ni?"

Firshad berdecit. "Wateva. Yang penting aku dulu yang smpai kesini. Jadi, aku yang berhak ambil Icha harini. Kau bleh pergi balik!"

Amelia mendengus. "Excuse me? I dah janji tau dengan Icha nak shopping dengan dia harini. You tu yg patut balik sana!"

Mereka berebut Haellysha. Selama ini mereka yg selalu culik Haellysha. Kerana itulah mereka rapat dengan budak tecik tu.

"Orang tak ajar shopping mase kecik. Mase kecik, orang bawa pergi taman permainan. Lalui masa kanak-kanak yang normal. What do you mean about shopping? Dia bukannya dewasa. Dia kecil lagi. Faham Cik Amelia?"

Amelia berpeluk tubuh. "But i yang buat appointment dengan dia smalam. I VC Haellyn and i said that to her that i want to take her daughter to go shopping. And you know what? Icha sendiri yang setuju!"

"Asyik bergaduh la korang ni.. Dari dapur lagi aku dengar." Ujar Khair yang melangkah bersama anaknya.

Pink harini anaknya! Bukan main berkelip-kelip pakaian. Dengan spek matanya diatas kepala. Baju blink-blink. Siap pakai beg kecik lagi disilang di badan. Fuhhh merelipp kau! Siapa designer dia? Mama dialah ni! Tergeleng kepala Khair dibuatnya.

"Heyy my baby. Come to aunty. Kita pergi shopping jom!" Haellysha gelekek ketawa.

"Jom aunty! Icha nak iptik. Nak beli tuk ma. Iptik ma atah icha uat.." (Icha nk lipstik. Nak beli untuk mama. Lipstik mama patah icha buat.).

Khair menggeleng. Mengamuk sakan Haellyn dibuatnya shingga merajuk taknak bercakap dengan dia. Masalahnya TAK BERCAKAP DENGAN DIA. Dengan Haellysha elok pula dia bercakap. Dengan Khair bleh pula dia mogok.

Bila ditanya, konfirm jawapannya 'Bie la yg salah sebab tak jaga Icha.'

Khair angguk sahaja. Asalkan bahagia sudah. Tak pasal-pasal kena belanja perfume untuk bininya. Nak pujuk punya pasal. Nasib baik malam tu Haellyn bagi reward.. Muahahhahah.

Amelia gelak perlahan. Mesti buruk muka Haellyn mengamuk. Haellysha terus panggung kepala kearah Firshad.

"Uncle cat!" Dia terus menghulurkan tangan untuk dukung. Haellysha memang manja dengan Firshad kerana Firshad suka melayan karenahnya.

"Come to uncle..." Firshad mendukung dan mencium bertalu-talu pipi tembam Haellysha.

"Ermmmm demoknya diaa. Makan banyak eh?" Haellysha hanya ketawa. Dia mencubit pipi Firshad.

"Hm!" Dia mengangguk sambil membuat muka cute. Khair terlopong. Anak aku ke tu gedik sngat tu?

Amelia hanya menggeleng. Dia sudah tahu perangai spe yg diikutnya tu..

"Ehem. I dah janji dengan Icha smalam nak bawa dia pergi mall. Dan Icha setuju." Khair hanya mengangguk. Dia percaya Amelia bleh menjaga Haellysha dengan baik kerana ini bukan kali pertama.

"Alright ambik la bawa. Tapi you tak boleh bagi dia makan aiskrim banyak-banyak. I bimbang dia batuk."

Bahu Haellysha mengendur. "Alaa pa. Icha nak ugak.." Khair menggeleng. "No sayang. Makan bnde lain. Aiskrim is no."

Haellysha mencebik. "Hmm uncle cat.." Dia terus menyembam kepala ke ceruk leher Firshad.

Khair menggeleng. Mengada-ngada betul.. Sama la dengan yang tengah bersolek dibilik sekarang tu..

Amelia mendengus. "Habistu mcm mana ni? I datang, si Fish ni pun datang. Siapa yg nak bawa Icha keluar?"

"Keluar jelah bertiga. Senang.." Kata Haellyn yang sedang turun dari tangga. Dia terus memeluk Khair dari tepi. Khair senyum manis dan membalas pelukan tersebut.

Khair mengelus perlahan pipi Haellyn. "Hey baby.. cantiknya dia harini.. Kalau cntik mcm ni takyah keluar la. Kita dating dalam bilik je jom? Atas katil.."

Firshad menutup telinga Haellysha. "Cis tak guna punya bapak! Kau bercakap tentang 18sx dpan anak!"

Khair ketawa kuat. Haellyn memukul perlahan dada Khair. "Ish bie ni tak malu.."

Amelia hanya senyum tipis. "Eh Haellyn kau bleh tak beranak sorang lagi? Anak kau jadi rebutan tau sekarang ni.." Haellyn menjungkit bahu.

"Tanyalah uncle hot aku ni. Dia yang memberi. Aku menunggu je."

"Urghh! Jom Haellysha kita keluar! Mama papa Icha ni lucah!" Khair dan Haellyn ketawa kuat.

"Bye Icha jangan susahkan aunty dan uncle!" Jerit Khair.

"Jangan lupa mengorat uncle hensem kat sne tau!" Jerit Haellyn. Khair mencerlung kearah isterinya.

"Ocey ma anti Icha wat! Bye ma paaaa lebiuu!" Haellysha melambai kearah dan mulut dimuncungkan kearah mama dan papanya.

"Sayang.. suka ajar pelik-pelik kat anak kan?" Haellyn ketawa gedik. "Heheheh lebiu bie muah." Haellyn cium kejap pipi kiri Khair.

Amelia mendengus. Menyesal duk kat sini! "Dahlah. Aku nk keluar dengan Icha. Korang beromen la puas-puas!" Amelia melangkah keluar dengan langkah yang laju.

Malas malas! Duk sweet dpan orang pula..

Khair senyum dan memeluk erat isterinya.

"Hmm gebunya badan dia.." Haellyn menjeling. "Nak start la tu kan? Ah takde-takde. Asal nk keluar je mesti postpone sebab bie. Bleh tak tahan nafsu tu sikit?"

Tak adil! Bukan main dia bersiap cantik-cantik tapi suaminya pasti akan cancel keluar. Selalu mcm tu! Tak boleh bersentuh kulit sikit mula lah nafsu uncle hot tu menaik.

Khair ketawa kuat. "Ok ok kalini bie bagi sayang keluar. Hari lain sayang teman bie dlm bilik ok?" Khair mengenyit mata kearah Haellyn.

Haellyn kulum senyum. Eleh dia bkan marah sngat pun. Saje je nk manjerrr.

"Jom bie nanti lambat.." Khair menjungkit kening.

"Jom kemana? Ke bilik?"

Haellyn memukul dada Khair. "Ish bie ni selalu berfikir kearah tu. Tak senonoh!"

Khair ketawa kuat. Sakit perut woo asyik ketawa je harini..

TBC🤍
Uncle Cat dan aunty Mel ni slalu bergaduh.. kan berjodoh karang..

Vote and comment❤️

KHAIR : SEEK OF LOVE [C]Where stories live. Discover now