KHAIR||HAELLYN - BAB 11💋

30.7K 925 19
                                    

Kelihatan Haellyn sangat fokus dalam melakar designnya sehinggakan dia tidak perasan sekarang waktu untuk makan tengahhari.

"Hei you tanak makan ke?" Haellyn buat tak endah saje akan suara sotong itu. Fisha menjulingkan mata apabila dipalau oleh gadis itu.

Dia terus menolak sedikit bahu Haellyn. "Hoi I tanye ni. You taknak makan ke? Nanti kang gastrik jangan salahkan I tau?" Haellyn berdecit perlahan. Apeni main sentuh-sentuh orang. Berdosa lah. Kalau dengan uncle hot tu lain cite la.. eheks gediknya aku.

"You pergi la makan dlu. Perut I tak bergendang lagi. Nanti kalau dia bergendang I turun la makan." Jawab Haellyn namun mata masih statik kearah lakarannya.

Fisha terus menjeling. "Ewahh. Sedap2 you sahaja? Ape you ingat ni pejabat papa you ke nk keluar masuk sesuka hati?" Fisha mencekak pinggang. Haa ni nak membebel ni. Suka-suki dia saje?

Haellyn berdecit. "Pergi la makan dulu sotong. Jangan kacau I la." Fisha menjulingkan matanya dan meletakkan kedua tangannya dia atas bahu.

"Wateverr. I report kat boss. Huh!" Terus Fisha keluar dari ruangan itu. Haellyn hanya buat tak endah. Lantak kau la. Macam la uncle hot nk layan.

Firshad terus menghantar pesanan kepada Khair tentang Haellyn. Khair berdecit perlahan apabila mmbaca aksara yg dihantar oleh Firshad. Dia terus bangun dari kerusinya dan menyambar coatnya.

"Haih kau ni budak tecik.. Suka buat aku risau." Gumamnya perlahan.

Haellyn mengerutkan dahinya. "Apesal aku rasa senget pulak belah sini? Tch. Fokus pun bleh salah lakar ke?" Dia menyerabutkan rambutnya.

"Ehem." Khair berdehem. Haellyn berdecit perlahan. "Pergi la makan dulu sotong. I tengah fokus ni. Jangan kacau la konsentrasi I." Haellyn masih tidak perasan akan kehadiran jejaka yg diminatinya itu.

Terjungkit kening Khair. Sotong dia panggil aku?

"Kenapa you masih ada kat sini waktu mcm ni?" Tanya Khair sambil mengerling kearah jam tangannya.

"Tak perlu kot rasanya buat suara mcm uncle hot I. Cukup-cukup la you jadi perempuan jadian je. Tak perlu nak tambah tugas acah jadi orang lain."

Khair menggelengkan kepalanya. Penat betul nak bercakap dengan orang yg tak bertentang mata ni. Dia terus menunduk kemudian meletakkan kedua tangan disisi gadis itu untuk merangkap Haellyn dalam ruangan yg dicipta.

Haellyn terkejut. Baru sahaja dia ingin menghambur kemarahan namun terbantut kelakuannya apabila dia terbau haruman Bleu De Chanel yang memenuhi rongga hidungnya.

Terus dia memusingkan badan dan tersenyum lebar apabila retina matanya dipenuhi oleh badan sasa lelaki itu serta wajahnya yg seakan-akan mat saleh itu.

"Uncle hot!" Tersengeh Haellyn dibuatnya. Rapat siakk aku duduk dengan dia. Kalau kena tangkap basah cun jugak kan? Hakhak!

Terjungkit kening Khair. "You panggil I uncle hot pula? Tadi bukan main panggil sotong."

Haellyn menggigit bibir. "Hehe sowwyy. Sotong tu perempuan jadian tu je. I ingat ke dia kacau I tadi sbb tulah I marah. Tapi.." Haellyn terus bermain dengan tali leher milik lelaki itu. Khair hanya memerhati dngan hujung matanya.

".. kalau uncle hot kacau I okay je." Haellyn terus mengenyit mata kearah Khair. Khair terus berdiri tegak dan menjauh dari Haellyn. Tak boleh lama-lama kan kecundang!

Haellyn memuncung. Alaaa baru nk manjahh manjahhh.

"Jom ikut I lunch. I pun bru nk keluar lunch ni." Haellyn tersenyum namun snyumannya terus memudar apabila dia teringat akan perihal dua hari lepas sewatu Khair menengkingnya dan merendahkan maruahnya.

Haellyn terus berubah riak dan berpusing kearah mejanya. Terjungkit kening Khair melihat reaksi itu. Dah kenapa? Tadi elok saje menggedik skrg menjauh pula?

"Tuan Khair pergi la lunch dlu. I ada banyak kerja yg nak disiapkan.." Haellyn terus sambung membuat kerjanya. Khair menggaru kening yang tidak gatal.

Dia terus duduk diatas meja Haellyn. Haellyn hanya menjeling sahaja. Malas lah. Haritu marah orang sngat kan? Ha pergi lah jauh. Tanak tanak!

"Hey.." Omo Haellyn please tahan senyum please! Takkan dia sebut ayat tu je kau nk blushing?! Taknak lah! Papa tolong!

"Kerja you ni buat rilek-rilek dahla.. Bukannya I tentukan tarikh untuk you siapkan scepat mgkin pun kan? Ini permulaan you so I bagi kelonggaran untuk you siapkan bila-bila masa sahaja. Jadi you tak perlu nk kejar masa sngat. Pergi makan dlu. Kesian perut you tu asyik berbunyi."

Rama-rama dah berkepak dalam perut ni. Maaf uncle hot, perut I berbunyi sbb rama-rama. Bukan sebab lapar hiukhiukkkk.

Haellyn berdehem. Well this is Haellyn okay? Ofcos la dia akan jual mahal sikit.

"Okay cun. Jom makan." Terus Haellyn mengemas barang diatas meja.

Maaf, takleh jual mahal dekat uncle hot ni. Sebab dia hot sangat. Lagipun dia nk belanja kan? Ha itu antara sebabnya juga. Bukan alasan! Tapi mmg betul.Sudahh jangan salahkan aku!

Khair sembunyi senyum. Senang je nk pujuk perempuan. Macam gitu je. Ade juga sekelumit perasaan bersalah kerana dia membuatkan gadis ini menangis.

Tapi.. memang itu yang dia nak buat. Memang itu tujuannya. Supaya gadis itu lebih kuat dari segi mental apabila menghadapi ssuatu kemungkinan yg berlaku nanti.

TBC🤍
Saya selalu konfius tau nak POV Fisha atau Firshad 😭 last kali saya cmpur2 jelah. Korang faham je kan?🤧 Orang yg sama. Nama je berbeza

KHAIR : SEEK OF LOVE [C]Where stories live. Discover now