HUJAN lebat dibumi California ketika ini. Reyna mengintai seketika jejaka yg duduk diatas bonet hadapan kereta ditengah hujan. Dia mengeluh lalu menutup langsir tingkapnya.Kemudian dia duduk ditepi Haellyn yg sedang mmbaca. Dia sentuh tangan Haellyn. "Lyn, i think you need discuss something with him. Just invite him into our house and have some words. I pity at him.."
Haellyn melepaskan keluhan. "Just let him. He have car and he can just get in the car to take a shelter from the rain. But he so stupid bcause just let the rain fall on him.."
Reyna berkerut. Kenapa kawan ni kejam sngat? Namun dia tahu Haellyn masih ada hati nurani. kerana mata Haellyn kadang-kadang mengerling kearah luar tingkap. Reyna tahu Haellyn tak fokus dlam mmbaca pun sekarang. Dia ego..
"Lyn, he has been sitting there for an hour.. What if he get a fever?" Terus Haellyn paling muka kearah Reyna. Reyna menjungkit bahu.
"I don't know if he get a hot fever and then he die. You want it?" Sengaja Reyna menakutkan Haellyn. Haellyn menggigit bibir lalu menjenguk ke luar tingkap..
Khair masih lagi setia duduk diatas bonet kereta dibawah hujan. Haellyn menghembus nafas.
"Alright. You win and i lost." Haellyn terus mncapai cardigannya dan payung. Reyna tersenyum menang. Dia kenal sngat perangai kawannya..
*:・゚✧*:・゚✧
"You dah gile ke Khair?! Kalau you demam mcm mana? Tak takut sakit?!" Khair senyum lalu menapak perlahan kearah Haellyn yg beriak marah.
"I lebih rela sakit demam berbanding hati.." Dia mengambil tapak tangan Haellyn lalu melekapkan ke dada kirinya.. Haellyn hanya memerhati tangan kecilnya menapak elok didada bidang lelaki itu..
"You ada kat sini Lyn.. You melengkapi i. Bila you jauhkan diri dari i automatik separuh hati i retak.. I taknak sakit kat situ. Sebab tu i rela demam berbanding sakit hati.." Haellyn menatap wajah Khair yg basah. Hensemnya hmmmmm.
"Dahlah you masuk. I taknak jadi romeo dan juliet kat luar ni." Terus Haellyn menonong masuk. Khair tersenyum tipis dan gelak sedikit. Nakal juga eh gadis tu..
"Nah ambik tuala ni kesat rambut you yg basah tu. Nanti you pening kepala pula.." Kata Haellyn sambil menghulurkan tuala kearah Khair. Khair senyum dan merapatkan kepalanya pada tangan Haellyn
Haellyn berkerut. Khair mengambil tangan Haellyn dan diletakkan diatas kepalanya. "Tolong lapkan.."
Haellyn menjuling matanya."You bukannya baby tau nak suruh i lapkan rambut you bagai." Walaupun mulutnya membebel namun tangan dia tetap mengelap perlahan rambut basah lelaki itu. Khair senyum merasakan jemari halus itu mengelap rambutnya.
Khair terus merapat dan memeluk erat pinggang gadis itu. Haellyn berkerut namun membiarkan. Malas nk bergaduh.
Khair merenung lama mata bening itu. "I miss you Haellyn.. Really miss you.." Terhenti tangan Haellyn yg sedang mengelap rambut jejak itu. Dia terus memandang mata hazel yg merenungnya tidak lepas.
"You tak tahu betapa sakitnya hati i bile you tinggalkan i kat. I mengamuk dan stress setiap hari sebab you takda. I menangis bila tengok gambar you dalam telefon i. Hari-hari i berdoa agar you pulang ke pangkuan i. I nakkan hidup yg baru. Iaitu hidup berdua bersama you.." Khair menitiskan air mata.
Apa yg diucapnya sekarang adalah yg terbit dalam hatinya. Pergi mampus la dendam lamanya itu! Dia dah taknak teruskan rancangannya. Yang dia tahu dia cuma mahukan Haellyn Aryssa. Dia inginkan gadis itu. Dia sudah obssesed terhadap gadis pujaan hatinya itu..
Haellyn menunduk. Tidak mampu melihat orang yg disayanginya mengalirkan airmata kerananya. Khair mengintai dari bawah dan menolak perlahan dagu Haellyn keatas supaya berlaga mata dengannya.
Mereka bertentang mata..
"I love you Haellyn.." Terus terbeliak mata Haellyn apabila mndengar ucapan itu..
"I like you so much.. I don't know when it's start but my heart will beat so fast when you are around me.. I tak tahu bila perasaan I berubah kerana i junjung ego i. I tolak ketepi soal hati dan perasaan i. Hati i kering Lyn.."
Haellyn mengemam bibir dan menatap penuh kearah mata hazel itu untuk mncari penipuan. Namun dia hnya mnjumpai keikhlasan dalam mata itu..
"I tak pernah jatuh cinta seblum ni. I rasa cinta tu tak wujud dan tak kekal selamanya apabila ibubapa i tinggalkan i hidup dalam terkontang-kanting.." Menitis airmatanya menceritakan kisal peritnya..
Haellyn menggigit bibir menahan sebak. Khair..
Khair menggenggam erat kedua tangan Haellyn dan dia menangis terhinjut-hinjut.
"I takde sape2.. Takde tempat meluah dan tempat mengadu. Kerana itulah hati i keras. Hati i kering. I taknak fikir pasal sape2. I cuma nk fikir tentang diri sahaja. Tapi.."
Dia mengangkat wajah dan merenung mata berkaca Haellyn. Dia mengusap pipi kemerahan Haellyn..
"..semenjak you hadir dalam hidup i, dalam fikiran i cuma ada you.. I selalu fikir pasal you. I siap suruh kawan i perhatikan you dari jauh sbb i taknak you sakit.. I taknak org lain apa-apakan you."
Khair menarik dan menghembus nafas. "Lepas you tinggalkan i , i rasa sunyi. I rasa bersalah. Nak2 lagi lepas i tengking you. I rasa sngat bodoh sbb buat mcm tu pada org yg i sayang.."
Haellyn mengangguk dan menitiskan air matanya..
Khair mengusap airmata yg jatuh dipipi gadis itu."I rasa tak terkawal bila you tinggalkan i. I menangis teresak-esak dpan kawan i. Last i nangis mcm tu lpas ibubapa i tinggalkan i. And now you pula yg pergi jauh dari i. I rasa mcm nk mati Lyn.. Pedih sngat hati i." Khair menangis dan memukul dada kirinya yg terasa seolah-olah dihimpit.
Haellyn menggeleng dan menahan tangan itu daripada menyakiti dirinya sndiri. "No Khair jangan sakitkan hati you sebab.."
Khair panggung kepala menantikan ayat yg akan meniti di bibir gadis itu. Haellyn menggigit bibir. "... sebab dalam hati you ada i. Kalau you pukul kat situ, sakit la i kan?" Haellyn tersenyum lebar selepas mengungkapkan perkataan itu.
Khair tersentak hebat! Haellyn.. terima dia kembali ke? Dia tersenyum lebar sehingga nampak giginya yg tersusun rapi. Dia terus memeluk erat leher Haellyn dan menyembamkan wajahnya ke ceruk leher gadis itu.
Haellyn balas pelukan lelaki itu. Selepas mndengar luahan hati yg panjang dari lelaki tadi, dia tidak mampu menidakkan hatinya. Hatinya mahukan lelaki ini.
"Tq sayang.. I love you damn much.." Gumam Khair dileher Haellyn.. Haellyn senyum bahagia. Ya, ini yang dia tunggu selama ini. Ingin dicintai dan mencintai..
Reyna yg melihat pemandangan itu terus tersenyum lebar. Dia mengesat airmatanya. Aish! Nak ungkapkan cinta ungkapkan jelah! Ni nak berhingus bagai. Tengok! Reyna pun dah menangis dah. Raiz mana? Mari pujuk Reyna ni..
TBC 🤍
Finally your fav dah kembali bersama🥺
Rasa nak menangis pula dengar rintihan hati Khair.
Boleh dah kut sediakan kompang dipalu..Vote and comment❤️
YOU ARE READING
KHAIR : SEEK OF LOVE [C]
Romance❣️1ST OBSESSED SERIES❣️ Umur bukan halangan seorang gadis untuk mencari teman hidup. Malah semakin berumur lelaki itu makin dia suka! Makin hot! "You ni gila la." - Izz Arman Khair "Yup. I gila-gilakan you! Jadi kekasih I jom?" - Haellyn Aryssa Peni...