KHAIR||HAELLYN - BAB 19💋

33.1K 986 63
                                    


"BAGUS! Basah ketiak kitaorang tunggu kau Khair!"

Khair mengangkat tangan. "Sorry aku ada hal lain dengan Firshad tadi." Raiz hanya mengangguk.

Khair memandang sekeliling. "Ratna mana?" Raiz mndecit. "Kau dah nyanyuk ke Khair? Kau juga yg suruh Ratna tengok-tengokkan Haellyn dekat pejabat sana. Bimbang sangat kat pujaan hati dia hinggakan hntar adik aku kesana.."

Khair menjungkit bahu. Yup dia yg mnyuruh Ratna kesana untuk menjaga Haellyn sementara dia dan Firshad selesaikan masalah tadi. Ratna onz sahaja kalau menjaga. Tapi kalau hal mempermainkan hati perempuan dia dah awal-awal angkat bndera putih..

"So ape yg kau nk bincang?" Haiqal bertanya serius. Dia mmg suka main-main tapi kalau dia dalam mood serius itu bermakna dia betul-betul serius.

"Aku nak korang pergi ke California. Periksa markas disana dan.." Raiz dan Haiqal menunggu perkataan yg akan dikeluarkan oleh Khair.

"...selidik tentang Edwan Erdason."

Raiz dan Haiqal berpandangan. Jantan mne pula tu?

"Dia belajar kat sana start umur 19 tahun hingga sekarang, 23 tahun. Dia belajar sama U dengan Haellyn. Ape yg aku dan Firshad jumpa tentang dia, dia tu seorang yg liar dan bebas seks. Meneguk air setan pun ya juga. Aku nak korang selidik dia scara terperinci."

Raiz dan Haiqal mengangguk. "So sekarang ni ape tjuan kau untuk cari tahu hal dia?" Tanya Haiqal. Raiz agak tercengang. Wow. Boleh pulak mamat tak guna ni serius ek..

"Dia terdiri dari geng dragon. Dan kemungkinan besar juga dia rapat dengan Halleyn kerana bersebab. Aku tak percaya dia. Tengok muka pun dah tahu geng lintah."

Haiqal dan Raiz mengangguk. Ohh pasal Haellyn lagi.. Sayang betul dekat Haellyn dia..

Khair mengetap rahang. "Dan aku nak kau selidik sape bapak dia.. "

Raiz panggung kepala. Agak berkerut dahinya. Dah apahal pula nk kenal biodata keluarga orang ni?

"... Sebab aku rasa aku pernah dengar nama Erdason.. Tapi aku lupa kat mana aku dengar nama dia.." Dia menggepal tangannya. Entah kenapa rasa tak sedap hati apabila mnyebut nama itu..

*:・゚*:・゚

TERLOPONG Khatrina apabila retina matanya dipenuhi dngan badan langsing Haellyn yg bersarung gaun manik-manik. Gaun ni cantik sngat ala-ala america. Bahunya terdedah dan bahagian pahanya sedikit terdedah. Terserlah paha dan bahu yg putih mulus itu.. Sangat ssuai dengan bentuk badan Haellyn.

"Hae..Haellyn what are you doing?" Terkejut bukan kepalang Khatrina dibuatnya. Kerja Haellyn hanya melakar.. Tapi kenapa jadi model pula..

Haellyn tersenyum. "Okay tak dengan i? Dah lama tau i nak peragakan baju yg i lakar dengan bdan i. Akhirnya sekarang bleh jugaa hehe."

"But.. kalau Tuan Khair tahu mcm mana?" Haellyn mencebik.

"So? Dia pun tak kisah tentang i. I nk bagitau dia tapi dia buat tak endah aje dngan i dari smalam. So watever lah." Halleyn menjulingkan matanya.

Khatrina melepas keluhan. Mampuslah kalau Khair tahu.. Mahu mengamuk dia nanti kerana bju yg dipakai Haellyn sngat terdedah.. Khair tidak berapa gema apabila orang yg disayangi terlalu terdedah..

"Haellyn! Let's go!" Haellyn terus berdiri dan menghampiri host tersebut. Khatrina terus mengambil telefonnya untuk call Tuan Khair. Namun telefon Tuan Khair off!

"Shit! Kenapa dia off telefon dia?!" Khatrina kusutkan rambut. Mampus lah mampus!

Tepukan gemuruh bergemar dalam dewan tersebut. Sekarang pukul 8:30 pm namun Khair masih tidak kelihatan. Khatrina sudah menggigit kukunya. Habislah konfirm dia kena marah!

KHAIR : SEEK OF LOVE [C]Where stories live. Discover now