KHAIR||HAELLYN - BAB 28💋

31.5K 883 37
                                    


"SAYANG!" terkejut Khair mndengar jeritan itu. Dia mengerling kearah suara itu. Terbeliak matanya melihat Haellyn yang berlari ingin memeluknya.

"Err Dato can you give me a minutes?" Dato itu tersenyum tipis dan angguk. Haih lah anak muda.. Teringat pula dia zaman muda dulu.

Belum sempat Haellyn ingin memeluk badan sasa itu, Khair terus menarik tangan Haellyn. Haellyn agak terkejut namun langkahnya mengikuti langkah Khair.

Khair menolak lembut Lyn untuk duduk di kerusi kerjanya. "You buat ape kat sini?" Haellyn terkedip-kedip mendengar suara datar itu.. "You.. tak suka ke i datang sini?" Khair memejam mata dan mencelikkan smula.

"I tengah kerja ni.. I kena jumpa client. I busy sikit 2 3 hari ni sebab kebelakangan ni i--"

"Sebab i right?" Khair terkesima. Haellyn senyum tipis. Dia bangun dan mengangguk. "I'm sorry disebabkan i, you cancel smua meeting you. If you have some free time just call me okay? I boleh tunggu.." Dia terus berlalu kearah pintu.

Khair meraup wajahnya. Aihh bukan niatnya ingin membuat Haellyn terasa namun dia agak stress kerana terkejar-kejarkan client sekarang..

*:・゚*:・゚

HAELLYN mengelamun di gazebo rumahnya. Matanya tertancap pada skrin telefonnya. Tersenyum dia apabila melihat kebanyakan pemilik butik yang sudah berjaya. Itulah impiannya. Ingin membuka butik. Bertahun-tahun habiskan masa belajar di negara orang untuk kerjayanya.

Namun sekarang mcm makin tipis sahaja cita-cita itu apabila dia hilang fokus. Dia mengeluh dan mendongak ke langit. Cerah sahaja cuaca harini.. Tidak seperti fikirannya yang tengah kusut memikirkan tentang masa hadapannya.

Sedang dia mengelamun, terkejut dia apabila telefonnya berbunyi. Wajahnya berkerut. Kathrina call? Untuk apa?

"Hello Kath.."

"Hey Lyn how are you? I lame tak call you. Rindu i tak?"

Haellyn gelak perlahan. "Heyy. Ofcos i rindu you Kath. I'm okay here and always been pretty.."

Kathrina tergelak perlahan. "Macam-macam la you. Tak habis-habis dengan perangai diva tu. Ni i call nak ajak you datang makan malam ni dekat restoran depan pejabat. You on tak?"

Haellyn mengenyokkan bibirnya kekiri dan kanan. "Hmm bole laa. I pun tak pergi mana-mana juga. Lama tak gosip dengan you. Pukul berapa nak jumpa tu?"

"Pukul 8 onzz tak?" Haellyn mengangguk. "Sure. See you Kath." Terus dia mematikan panggilan. Dia masih perhatikan telefonnya. Hmm uncle tua hot tu takde pula mesej atau call dia..

"Dia busy kot.." Gumam Haellyn.

*:・゚*:・゚

"WEHH Khair kau biar betul nk buat mcm ni?" Khair mengangguk. "Betul lah. Ape kau tengok muka aku mcm bergurau ke?" Firshad dan Raiz menggeleng kepala melihat Haiqal dan Khair yg sedang berperang mulut.

"Kalau intan payung kau terkejut beruk nanti mcm mana?" Khair menjeling. "Memang tu la yg aku nak. Balasan kat dia sebab tinggalkan aku dulu. Padam muka dia." Ratna menggeleng melihat perangai bodoh kawannya.

Korang bayang la. Haiqal sedang memakai kostum pocong sekarang ni. Tak ke sakit jantung Haellyn menengoknya nanti? Ini smua rancangan mereka untuk mengenakan Haellyn. Kathrina juga termasuk dlm rancangan ini.

KHAIR : SEEK OF LOVE [C]Where stories live. Discover now