CALIFORNIAEdwan keluar dari keretanya. Sempat dia menyebak rambut kebelakang dan terus mengunci kereta. Edwan sudah berubah. Selepas kehancuran mansion dan kematian bapanya, kini dia lebih beralih kearah yg lagi baik.
Dia bekerja di syarikat kereta mewah. Memang dari dulu lagi dia minat akan itu namun bapanya menegaskan agar dia menyambung legasi. Kerana itu dia terpaksa menjadi seorang yang jahat dan merosakkan diri sndiri.
Edwan berdecit. "Ish. Mlas betul aku nk jage dia ni. Tak reti jaga diri betullah!" Bebelnya lalu dia mengetuk pintu dihadapannya.
Tokk Tokk! Tokk!
"Hish sabar lah! Runtuh pintu nanti!" Edwan menjulingkan mata mndengarkan suara itu.
"Haa ape?!" Edwan meneliti pakaian seseorang dihadapannya. Dia tergelak perlahan.
"You baru balik dari mana-mana tempat ke? Asal tak tukar lagi pakaian tomboy you ni Haellyn?" Haellyn berdecit mendengarkan ayat itu.
Ya, Haellyn masih hidup. Dia diselamatkan oleh Edwan ketika itu. Edwan kenal mansionnya jadi dia tahu dimana jalan emergency untuk keluar dari situ.. Dia hnya menyelamatkan Haellyn sahaja.
Bapak dia tu biarlah nk mampus pun. Tak layak hidup.
Haellyn mengusutkan rambut palsunya. Dia menukar pakaian ke pakaian lelaki dan berambut pendek. Ini kerana dia tahu anak-anak buah suaminya masih berlegar-legar mencarinya.
Dia taknak suaminya menjumpainya. Kerana.. dia sudah berjanji untuk berpisah dengan suaminya..
"Takdelahh. I duk rumah je. Dah tu ade org ketuk pintu i, i pakai la mcm ni. Sebab tu lambat i bukak pintu. You ni tak menyabar la Edwan!"
Edwan gelak perlahan. "Nah makanan you. Tolong la jaga sikit pemakanan you tu.. You tahu kan you kena jaga diri you lebih terapi?" Haellyn senyum kelat. Dia menyambut makanan yg dihulurkan.
"Thanks Edwan. You memang baik dengan i..." Edwan mengangguk lalu melihat jam sekilas.
"Alright i had to go. My girlfriend dah tunggu. Jumpa lain kali ye Haellyn.." Meleret sahaja suara itu. Haellyn berdecit.
Ceh. Tahulah dah ade awekk. Takyah ah provoke kita ni..
Haellyn melambai kearah Edwan. Dia senyum dan kemudian dia menyentuh perutnya.
"Maafkan mama sayang.. Mama tak jaga awak dengan baik.. Im sorry baby.." Haellyn mengalirkan air mata.. "Mama kehilangan dua orang yang mama sayang dalam kehidupan.. Mama kehilangan awak.. dan mama kehilangan papa awak.."
Selepas sahaja kejadian meletup itu berlaku, dia dimasukkan ke hospital. Dan doktor mengesahkan Haellyn mengalami keguguran akibat tercampak.. Kandungannya hanya bertahan 3 minggu.. Dan Haellyn tidak tahu akan itu..
Haellyn menitiskan air mata. Betapa dia inginkan malaikat kecil ini melekat di dalam perutnya. Namun semua itu hanya tinggal kenangan. Haellyn senyum kelat.
"Takpe.. bukan rezeki.."
Takpa Haellyn. Nanti mintalah lagi dengan Khair.. Kena exercise lebih sikit la..
Ok author dah merapu sebab bnyak sngat menangis tadi!
*:・゚✧*:・゚✧
"AHH so hot today Reyn.. I think i will die today.." Rengek Ratna yg sedang memeluk erat lengan Reyna.
Selepas kejadian tragis itu berlaku, Ratna dan Raiz seumpama orang yg tidak mengenali satu sama lain. Raiz sngat kecewa akan Ratna manakala Ratna pula menyalahkan mereka atas kehilangan Haellyn.
Dan disinilah Ratna. Dia meneruskan pekerjaannya di US. Sudah 3 bulan dia tinggalkan Malaysia. Atau lebih tepat lagi, meninggalkan abangnya.
Memang la mereka masih tidak boleh terima kenyataan namun hidup harus diteruskan. Tak seperti jejaka tua di Malaysia tu. Tahu memberontak saja. Lama-lama jadi gila mungkin.
Reyna menjulingkan matanya. "You're too much Ratna. I live here for 23 years old. And i live happily okay? I'm not die yet.." Ratna mencebik. Tahu lah. Tu pun nak bangga ke?
Reyna menggeleng kepala. Rasa seperti Ratna ni seorang adik pula padahal jarak mereka 7 tahun. Ratna sudah berumur 30 tahun..
"Come, I'm accompany you to the boutique. I want to buy something there and don't worry babe, I'll treat you." Kata Reyna lalu mengenyit mata pada Ratna.
Ratna tersengih. Dia sangat suka shopping! "Alright let's go!" Terlompat-lompat Ratna saat ini. Reyna menggeleng kepala. Teringat pula dia kepada kawan baiknya.. Haellyn.. begitulah prangainya. Sangat ceria..
I'm really miss you Haellyn. Gumamnya di dalam hati..
*:・゚✧*:・゚✧
"THERE are fitting room Miss.. but someone entered it earlier. Can you wait for her?"
Ratna mengangguk dan senyum nipis terhadap pekerja itu. "Yes sure. Thank your for that." Pekerja itu senyum dan berlalu pergi..
Ratna setia menunggu. Sempat dia mengintai Reyna yg sedang tersenyum lebar menaip diatas telefonnya. Ratna menjulingkan mata. Entah pakwe keberapa dia cekau. Tapi setakat sminggu je Reyna bercinta lpastu dia blah.
Well, she such a playgirl for sure.
Ratna menjungkit bahu. Suka hatilahh. Asalkan kawannya bahagia..
Kedengaran bunyi pintu fitting room dibuka dari dalam. Ratna setia berdiri dihadapan pintu itu. Dia senyum sahaja namun senyumannya memudar apabila melihat figura seseorang yang amat dia kenali dihadapannya sekarang!
"Ry..Ryssa." Haellyn panggung kepala. Terbeliak matanya. Sempat dia mendecit perlahan. Dia terlupa memakai rambut palsu kerana dia buang sekejap tadi untuk menukar pakaian.
Terjatuh baju yang Ratna pegang ketika ini. "Ryssa you pergi mana!!" Ratna memeluk erat badan Haellyn. Haellyn hanya membuang keluh. Dia membalas pelukan Ratna.
"Sampai hati you buat i dan Reyna mcm ni! Kami tunggu you tau! Setiap hari kami menangis Ryssa.. Tergamak you kan.." Ratna menggogoi. Hampir tidak dengar perkataan yg dilontarkan kerana dia menyembam muka ke dalam ceruk leher Haellyn.
Haellyn senyum tipis sambil menggosok belakang badan Ratna.
"Ratna why you so lo--" Terbeliak mata Reyna apabila dia melihat Haellyn di depannya.
"Lyn!" Dia terus menerpa Haellyn. Terbatuk Haellyn dibuatnya. Bayangkan lah mereka bertiga duk berpeluk sakan di hadapan semua orang. Haih! Malu dek orang lain dia ni..
"I know.. I know you're still alive! I know my friend are very strong! I know it.. Lyn.. where are you these days.. Why you makes me like this.." Makin menurun tone suara Reyna menahan sebak.
Betapa sayangnya dia akan Haellyn sehinggakan setiap hari dia asak team Mariposa untuk mencari Haellyn.. Namun Haellyn pandai menyorok..
Ape kau ingat pkcik tua kat Malaysia tu je ke usaha cari bini dia? Kawan baik pun cari juga okay...
Haellyn menitiskan airmata. Sebak. Dia sngat bersyukur kawan-kawannya masih menantikan kepulangannya..
"We miss you our queen!!"
Kesemua manusia disitu memandang kearah jeritan itu. Haellyn hanya tergelak sahaja. Rindu sngat la tu..
TBC🤍
Yeayy Lyn tak jadi lepak underground🥹❤️❤️Vote and comment❤️
YOU ARE READING
KHAIR : SEEK OF LOVE [C]
Roman d'amour❣️1ST OBSESSED SERIES❣️ Umur bukan halangan seorang gadis untuk mencari teman hidup. Malah semakin berumur lelaki itu makin dia suka! Makin hot! "You ni gila la." - Izz Arman Khair "Yup. I gila-gilakan you! Jadi kekasih I jom?" - Haellyn Aryssa Peni...