HAELLYN berjalan sendirian. Dia baru pulang dari butik pengantin. Pada asalnya dia pergi bersama Khair namun Khair ada meeting mengejut pula pada hari ini. Nasib baik sempat try pakai baju-baju pengantin tadi.Dan disinilah Haellyn berada sekarang. Dia hanya berpakaian santai berjalan disekitar pantai. Tersenyum nipis dia apabila angin menerpa kewajahnya.
Namun senyumannya memudar apabila dia mndengar tapak kasut seseorang dibelakangnya. "Shit. Takkan kat Malaysia pun ada orang nk kacau aku? Ramai betul penyangak kat bumi ni.." Gumamnya perlahan.
Dia sudah biasa diganggu mat2 lorong di US. Tapi sedikit pun dia tidak takut. Kenapa? Kerana dia sngat pandai dalam meninju dan menumbuk.
Haellyn berhenti mendadak. Dan ketika itulah dia terdengar geseran tapak kasut dibelakangnya. Dia tersenyum sinis. Gotcha..
Dia kembali berjalan dan tapak kasut tadi kembali kedengaran. Dengan tangkas Haellyn mengangkat kaki kirinya dan berpusing mnyepak kepala orang tersebut.
"Arggh!!" Teriaknya. Baru sahaja Haellyn ingin mencekak kolar baju lelaki itu, lelaki itu terus mengangkat tangan dan mukanya.
"Ha.. Haiqal.. What are you doing here?!" Haiqal menyentuh lehernya. "I rasa leher i dah nk terkehel terkena sepakkan padu you. Panjang betul kaki you smpai hinggap ke kepala i ye?" Haiqal mndesis sakit apabila mnyentuh kepalanya.
Haellyn menghela nafas perlahan sambil berpeluk tubuh. "Kalau you datang sini semata-mata nk jaga i, baik tak payah. I pandai jaga diri i sendiri."
Haiqal menjeling. "Memang la i taknak follow you tapi masalahnya si Khair tu duk memaksa i jaga baby dia ni. You ingat i hadap sngat nk ikut you kesana kesini?"
Haellyn menjungkit keningnya. Dia menolak isian pipinya mnggunakan lidah. "Alright. Lepasni takpayah follow i. I akan discuss this thing with my hubby. So, let's not meet again. Chaw." Sempat dia mngenyit mata..
Haiqal menjuling mata. "Apa dia ingat aku nk sangat jadi babysitter dia ke ape? 'Hubby' konon. Aish! Dahlah tak mintak maaf kat aku! Bencinya aku kat bini kau Khair!" Dia menjerit sekuat hati. Ah lantak lah ada orang nk ckap dia tak waras pun. Dia tengah sakit hati!
Dia terus menghentak kaki dan berlalu. Edwan yg berdiri disebalik pokok menggepal tangannya. Dia perhatikan picagari yg berada dalam genggamannya. Dia senyum sinis.
"Kau pakai mantera ape sehinggakan kau slalu bernasib baik Haellyn? Tch. Takpa.. Masih ada masa. Lepas aku tangkap kau, aku akan bunuh pula orang tua tak guna tu. Asyik memekak aje kat rumah.. Dah tua tpi tak sedar diri.." Sempat dia meludah sebelum berlalu pergi..
*:・゚✧*:・゚✧
BANG!
Terkejut Khair yg sedang menandatangani kertas dek kerana bunyi hempasan pintu tersebut. Dia panggung kepala dengan riak yang tegang.
"What are you doing Haellyn? Kenapa masuk tak ketuk dulu? Mana adab you?" Haellyn menggepal tangannya. Dia terus meluru ke arah Khair dan duduk diatas meja kerja Khair sambil menyilang tangan.
"Kenapa you selalu suruh kawan you follow i? I pandai jaga diri Khair.. Takperlu nk suruh orang follow i bagai. Ia ibaratkan you tengah kawal hidup i tau? I tak suka sebab i tak selesa!"
Khair hanya mendatarkan wajahnya sambil berpeluk tubuh. Malas nk keluarkan suara kerana nnti mereka pasti akan bergaduh besar..
Haellyn menyebak rambutnya dan melepaskan keluh. "I taknak gaduh dengan you Khair.. Tapi ape yg you buat ni tak betul. Ada orang nk bunuh i ke sampai you kena buat smua ni?"
"Yes." Tercengang Haellyn yg mndengar jawapan itu. "Wh-what? Someone wanna kill me?" Haellyn ketawa besar.
"Are you kidding Khair? I bukannya famous sngat smpaikan ada orang nk bunuh i. I bukan artis tau? I hanya rakyat biasa. Sape je nak bunuh i? Tell me."
Khair berdiri tegak dan memasukkan tangan ke dalam poketnya. Dia mengusap kejap bibir munggil milik Haellyn.
"If i tell you, you will say that i lie.." Haellyn mengerutkan dahinya.
"Orait. Sekarang ni you tengah ada rahsia dengan i tau? Kita dah nk kahwin Khair. Takde istilah rahsia antara kita. Just tell me! Percaya atau tidak itu belakang cerita. Sekarang ni bagitau i ASAP siape yg nk bunuh i?" Hampir meninggi suaranya.
"Ederson." Haellyn menyengetkan kepalanya. "Who?" Khair membongkokkan badannya dan merangkap Haellyn dalam ruang yg diciptanya. Dia merapati wajah Haellyn. Muka Haellyn sudah berona merah. Malu lah kalau duk rapat mcm ni!
"Edwan Ederson. You knew he well right?" Haellyn terkejut. Lalu dia ketawa sambil menggeleng.
"You gonna kidding me hm honey? Takkan la kawan i nak bunuh i.. You main-mainkan i ke sek-"
"Told ya. You will never trust me. Ade ke orang berjenaka tentang hal mmbunuh?" Langsung mati senyuman Haellyn. Dia merenung mata hazel itu. Serius sahaja muka Khair sekarang.
Khair simpan keluh. "Dear. Please percayakan i. Kalau you taknak percaya, it's okay. But please let my friends follow you whenever you are.." Dia mengusap pipi kemerahan Haellyn.
"But.. I berkawan dengan dia dah lama. Dia tak pernah sakiti i. Sebab tu i teragak-agak untuk percaya.."
Khair mengangguk faham. "Yeah. You takkan percaya kan i sebab kita baru kenal kan? Tapi i agak kecewa la apabila bakal isteri tak percayakan bakal suami. Macam mana kita nk kahwin kalau you susah untuk percayakan i?" Haellyn menatap lama lelaki itu.
Dia menghembus nafas lemah. "Ok honey.. I will try to trust you okay? Tapi i nak ada bukti dlu.. I taknak percaya 100% tanpa bukti. You faham kan situasi i?" Dia menggosok rambut Khair. Dia tahu Khair akan tenang apabila ada jemari yg mengelus rambutnya.
Khair memejam mata kejap dan dia mengangguk. "Alright baby. Takes your time. But please jaga-jaga. I sayang you dan i taknak terjadi apa-apa pada you okay?" Dia mengusap bibir munggil itu..
Haellyn senyum. Di mencubit pipi Khair. "Aww you so cute babe. Ok i janji i jaga diri i untuk you. For youuuu.." Dia memuncungkan bibir kearah Khair.
Khair perhati lama bibir itu. "You jangan buat mcm tu sayang. You nak i cium bibir you ke hm?" Haellyn tersenyum miang.
"Cium la. I tak pernah halang. Nahhh." Dia memuncungkan lagi bibirnya kearah Khair.. Khair merenung bibir yg lembap basah itu. Dia menelan air liur kesat..
"Astaghfirullahalazim! Maksiat!" Terus Haellyn menolak badan Khair. Dia membetulkan sedikit bajunya.
Raiz menepuk kuat kepala Haiqal yg menjerit itu. Perit telinga tau?
"Shitt sakit lah Raiz! Dahlah tadi pmpuan tu dah sepak kepala aku. Kau pulakk yg tepuk. Nanti makin mereng mcm mana?"
Khair tergelak. Dia sudah tahu. Haiqal sudah mesej dia tadi berkaitan itu.
"Kau nk lagi ke Qal? Kaki aku pun dah lama tak terajang orang." Haiqal menjeling kearah Khair yg tersengih tu. Ceit. Gatal. Dasar org tua gatal.Hari-hari kerja nk menyentuh tunang dia..
Senyuman Khair smakin memudar apabila dia mengingatkan ape yg dihantar oleh Haiqal tadi.. Gambar seseorang yg berdiri dibelakang pokok.
Ya dia sngat kenal lelaki itu. Edwan.. Dia menggepal tangan.. Kau sentuh Haellyn aku, aku sumpah aku bunuh kau.. Katanya dalam hati..
TBC🤍
Tachoddd. Sisi cetan Khair dah kluar. Bila nk kahwin ni?🙄Vote and comment❤️
YOU ARE READING
KHAIR : SEEK OF LOVE [C]
Romance❣️1ST OBSESSED SERIES❣️ Umur bukan halangan seorang gadis untuk mencari teman hidup. Malah semakin berumur lelaki itu makin dia suka! Makin hot! "You ni gila la." - Izz Arman Khair "Yup. I gila-gilakan you! Jadi kekasih I jom?" - Haellyn Aryssa Peni...