KHAIR||HAELLYN - BAB 57💋

32.7K 682 20
                                    


BEBERAPA BULAN KEMUDIAN.

Kelihatan ramai tetamu yang memasuki dewan hotel tersebut. Bunga rambai-rambai berserta pelamin yang indah menghangatkan suasana.

Firshad tergeleng melihat dua mempelai yang sedang memuncung diatas pelamin itu. Firshad mengerling kearah Raiz.

"Aku tak faham mcm mana diorang tu bleh berjodoh? Sorang kasar dan sorang lagi nakal. Tak ke huru-hara rumah kau nnti Raiz?"

Raiz menjeling. "Ah takde-takde. Lpas diorang kahwin pandai-pandai la hidup kat lain. Takyah nk ngegada nk duduk rumah mak bapak aku. Bagilah ruang aku nk bermanja dengan mak ayah aku pula."

Firshad terlopong. "Choii tak guna punya abang halau adik sendiri.."

Haiqal dan Ratna sedang bergaduh diatas pelamin. Duk beraku kau dari tadi. Elehhh ngadee. Malam nnti abang sayang la teww...

Firshad mengerling kearah belakang apabila dia ternampak seseorang yang dia amat kenali. Dia menjulingkan mata. "Mari dahh diva kuasa dua.."

"Hye ualss. Rindu i tak?" Amelia mengenyit mata kearah mereka. Firshad menjeling.

"Takde makne nak rindu kau. Apahal kau menyemak kat sini? Kau bukan kawan Ratna pun.."

Amelia mengibaskan rambutnya. "I'm sorry sir, dimana ada makanan disitu la ada i. Ada masalah ke?" Firshad mendengus. Malas betul nk berlawan mulut dengan sepupu Haellyn ni.

Raiz memerhati sekeliling. "Ni Mel.. Err Reyna tak datang skali ke?" Amelia berkawan bersama Reyna kerana mereka berjumpa di US. Kebetulan pula Reyna kenal Amelia ini sepupu Haellyn. Jadi, proceed terus la jadi kawan baik.

Sebab itulah dia datang ke majlis Ratna. Ratna juga berkawan dengan dia. Ha giteww.

Amelie senyum mengejek apabila melihat Raiz yang berdehem menahan malu. "Of course la bakal isteri you datang. Aleee malu-malu nk tanya pulak.."

"What? What's the meaning of 'isteri' , Mel?" Reyna datang dari arah belakang. Tergamam Raiz melihat Reyna yang memakai gaun berwarna ungu cerah. Wow sama dengan dia! Jodoh ni jodoh! Call tok kadi please!

Eh lupa. Reyna bukan islam. Hmmm.

Raiz berdehem menahan malu. Amelia senyum mengejek. "You will know if you ask Raiz.." Amelia mengenyit mata kearah Reyna lalu terus ingin berlalu. Nak pergi ke pelamin.. Nak tengok sibudak Ratna tu. Nak bagi hadiah mcm dia bagi kat Haellyn dlu... Err rahsia kita je tau!

Sempat Amelia melanggar bahu Firshad. Firshad berdecit. "Kurang ajar la minah ni. Nak kena babap ke ape dia ni.."

Raiz menjeling. "Kau jangan nk benci sngat. Tu kau tengok kat pelamin tu. Dua ekor tu asyik bergaduh je haritu tau? Tup tup tiberr berkahwin. Tak faham aku.."

Mana taknya, Ratna dan Haiqal tak pernah pula bermesra dihadapan abangnya. Hmm pandai eh cover line depan abang..

"You don't answer my question yet, Raiz. What's the meaning of 'isteri'?" Reyna masih setia menunggu jawapan. Kenapa la bahasa melayu ni susah sngat?! Dia tak faham lah! Dia hanya faham 'gemuk' sebab Haellyn mengata dia haritu. Yang lain zero terus.

Firshad gelak perlahan. "Pandai-pandai la eh kau jawab.." Baru sahaja Firshad ingin melangkah pergi, terbantut perjalanannya apabila melihat pasangan yang baru memasuki dewan tersebut.

Firshad berpeluk tubuh dan mengerling kearah jam tangan. Lewat sejam. Apebende la yg dua orang ni buat sampai datang lambat?

"Ish you la ni bie gatal duk ulit i. Haa tengok skrg kita dah lewat nk tengok Ratna tau. Bie ni miang!!" Haellyn menyilang tangan didada.

KHAIR : SEEK OF LOVE [C]Where stories live. Discover now