HAELLYN mengemam bibirnya. Khair berdehem dan menggaru hidungnya yang tidak gatal. "So.. I nak tidur mana ni Lyn?" Haellyn terus terbeliak mata melihat Khair. Terkedip-kedip matanya.
"Aaa you tidur je dlm bilik i.." Giliran mata Khair pula terbeliak. Haellyn melambaikan kedua tangannya dihadapan muka Khair. "Ehh bukan-bukan. Maksud i you tidur bilik i, i tidur dengan Reyna.. Haa mcm tu.." Haellyn menggaru kepalanya yg tak gatal.. Rasa kekok pula.
Reyna yang menyaksikan perbincangan itu hanya menjulingkan matanya. "How about both of you sleep together tonight? Easy right?" Maafkan Reyna ya. Dia tidak tahu hal itu haraam. Hehehe
"No!"
"Yes!"
Terus Haellyn menjeling tajam kearah Khair. Suka suki dia sahaja nk tidur bersama?
"No Khair! I takkan tidur dngan you selagi kita tak berkahwin.." Khair mengangguk faham. Dia tahu itu tapi entah kenapa dia tersilap jawab tadi. Nafsu tolong pergi!
"Err kalau mcm tu i tidur kat sofa pun okay je. Takde hal." Khair tersenyum tipis kearah Reyna dan Haellyn. Dia ingin pulang namun hujan sngat lebat diluar sana. Dia bimbang juga matanya kabur kerana memandu di tengah malam tambahan pula hujan lebat..
Reyna mengangguk. "Alright. Dismiss." Reyna tidak bleh berkongsi katil dengan sesiapa kerana dia tidur agak buas. Kerana itulah dia tidak stuju jika Haellyn tidur skatil dengannya. Bimbang lebam sahaja badan Haellyn keesokan hari apabila disepak dan diterajang olehnya.
"Kalau mcm tu i ambikkan selimut dan bantal untuk you kejap." Khair terus memegang perlahan lengan Haellyn. Haellyn berpaling kearahnya dan menjungkit kening.
Khair senyum manis. "I love you." Terus dia lepaskan pegangan dan melabuhkan punggung ke sofa. Haellyn menggigit bibir untuk menahan senyumannya yg kian lebar. Dia lompat sedikit kerana teruja dan terus berlari-lari anak ke biliknya.
Khair senyum dan geleng kepala apabila melihat perangai kebudakan Haellyn..
*:・゚✧*:・゚✧
HAELLYN berdecit. Argh! Takboleh tidur lagi! Setiap malam mcm ni! Bencilah!! Dia terus bangun dan melangkah kedapur. Dahaga la pula.
Namun terbantut langkahnya apabila melihat satu figura yg elok sahaja tidur diatas sofa. Haellyn menjengket kaki berjalan perlahan kearah Khair. Dia duduk di tepi meja berdekatan sofa yg diduduki oleh Khair.
Dia meletakkan kepala diatas meja dan merenung wajah tampan itu. Hensemnya.. Rasa nk gomol je muka tu.. Haellyn tersenyum manis. Dia terlalu fokus melihat wajah itu sehingga dia tidak perasan yang dia hampir dijemput lena..
Dia menutup mata dan tidurnya malam itu sngat lena. Tidak seperti sblum ini..
*:・゚✧*:・゚✧
PAGI menjelma. Reyna mencekak pinggang sambil menggeleng apabila melihat pasangan sejoli itu tidur diruang tamu rumahnya. Sorang atas sofa. Sorang lagi kepala beralaskan meja. Haih dah mcm ibu anak dua pula dia pagi ini.
"Wake up boy and girl! It's morning and i think it's fajaar already! Both of you wakeup and go prayer to your God!" Haellyn dan Khair terbangun apabila mndengar jeritan itu.
Terpisat-pisat mereka mengenyeh mata. Lalu gulp. Terbeliak mata mereka apabila melihat kedudukan mereka ketika ini. Terus Haellyn bangun menegak. "Err aa solat. Solat. Dah masuk waktu. Jom kita.. er solat."
Haellyn lari lintang-pukang. Ayatnya pun dah tunggang-terbalik! Malu lah tunjuk muka busuk depan Khair. Entah-entah ada airliur basi tak? Huwaaaa mammaaa tolong Lyn!
Khair tergeleng perlahan. Bukan main smalam jual mahal. Last2 dia sendiri menyerah diri. Dah kenapa?
*:・゚✧*:・゚✧
KHAIR dan Haellyn berjalan-jalan di Jambatan Golden Gate atau dipanggil San Francisco. Tenang sahaja bersiar-siar disini. Jambatan ini sngat besar dan sngat ssuai untuk mana-mana pasangan meluangkan waktu. Dah mcm honeymoon pulak hikhik.
Khair menyandarkan badannya di jambatan itu dan badannya dikalihkan kearah Haellyn. Dia perhatikan sahaja rambut Haellyn yg beralun dan berterbangan dek kerana angin.. Wajah itu sngat manis dengan snyuman yg kian lebar..
Khair menghembus nafas. "You tak boleh mcm ni. You tetap juga kena maafkan papa you. Papa you syang sngat dekat you sebab tulah dia tegur. Tapi teguran dia mungkin terlalu keras sehinggakan menyakiti hati you. But trust me he just want the best for her daughter.."
Haellyn yang fokus melihat kearah laut itu terus berpaling kearah Khair. Dia mengerdipkan matanya dan membaiki sedikit rambutnya yang berterbangan.
"I know.. I yang bersalah dlm hal ni. I terlampau marah sehingga i jauhkan diri dari semua orang yg i sayang. I selfish kan?" Khair senyum dan menggeleng. Mata hazelnya masih menatap wajah kekasih hatinya ini..
"Nope. You cuma perlukan masa. But i think time is over. Mood you pun dah okay sekarang right? So ape kata you balik ke Malaysia dan berbaik dengan papa you.. Sebab kalau you tak berbaik dengan dia.."
Haellyn menjungkit kening. Apeni? Ayat kasi habis tak bleh ke?
Khair merapatkan bibirnya ketelinga Haellyn. ".. tak dpat la you kahwin sbb takde restu papa you. Papa you mesti jadi wali nikah kita.. Lambat lagi la kita bleh bersama kalau mcm tu.." Sejurus itu dia melekapkan kejap bibirnya ke telinga Haellyn seblum dia menjauhkan badan dari Haellyn.
Takboleh rapat lama-lama. Bahaya!
Berona merah muka Haellyn ketika ini. Apani cium-cium orang.. Taksuka laaa hmm. Nak lagi bleh?
Khair senyum dan kalihkan pandangan kearah laut. Haellyn panggung kepala merenung bakal suaminya. Giliran Haellyn pula menganalisis muka lelaki itu. Hekhek gediknya...
TBC🤍
Ecehh malu-malu biawak pula diorang ni👀 awak betul honeymoon nya tu..
YOU ARE READING
KHAIR : SEEK OF LOVE [C]
Romansa❣️1ST OBSESSED SERIES❣️ Umur bukan halangan seorang gadis untuk mencari teman hidup. Malah semakin berumur lelaki itu makin dia suka! Makin hot! "You ni gila la." - Izz Arman Khair "Yup. I gila-gilakan you! Jadi kekasih I jom?" - Haellyn Aryssa Peni...