KHAIR||HAELLYN - BAB 26💋

34K 853 21
                                    


BUGGATI Divo itu berhenti betul-betul dihadapan banglo itu. Khair menarik handbrake nya. Dia mencabut kaca mata hitamnya.

"Alright dah sampai." Dia panggung kepala kearah Haellyn yang masih memerhati banglo itu. Khair tergelak perlahan dan mncabut tali pinggang.

"Kita buat ape kat sini you? Rumah sape ni?" Mereka baru sahaja sampai di Malaysia sebentar tadi. Sekarang mereka sedang berada di banglo mewah milik Khair.

"Ni rumah i.." Haellyn terus berpaling kearah Khair. "Buat ape kita datang rumah you?" Khair senyum senget.

"You nak kahwin dengan i kan? So jom masuk kedalam sama-sama. Nanti JAIS datang kita kahwin terus. Easy." Dia mengenyit mata.

Haellyn cemberut. Dia menampar kuat dada Khair. Khair mngerut sambil mngusap dadanya. Pedih juga..

"You ni main-main! I taknak la kahwin mcm tu. Macam kahwin express je." Haellyn menjeling. Khair ketawa terbahak-bahak sambil memegang perutnya. Amboi orang tua ni? Ape yg lawak sngat tu?

"Rilek okay. I datang nk ambik barang kjap. You duk sini kunci pintu kereta. Kang kene culik i nk kahwin dengan siapa pula?" Sempat dia mngenyit mata sblum keluar dari pintu kereta.

Haellyn senyum tipis sambil menggeleng kepalanya. Dia memerhati sahaja banglo itu. Mewah gila.. Haellyn memuncung bibir.

"Emm bosan lah. Keluar kjap tengok-tengok kawasan rumah dia takpe je kut?" Haellyn keluar dari pintu kereta. Dia mengelilingi banglo itu. Dia mengangguk perlahan.

"Not bad.. Rasa mcm duk California pula. Design dia exclusive.." Gumamnya. Banglo itu sngat besar. Kalau duk dengan 10 anak pun masih muat ni. Haellyn tersengih terfikirkan hal itu.

"Wow Mrs Khair here huh?" Haellyn memusingkan badannya. Macam kenal sahaja suara itu? Terlopong mukanya apabila melihat jejaka itu.

"Fisha. Oh sorry. You Firshad kan?" Mana taknya. Firshad berpakaian segak. Berpakaian sperti ahli korporat. Hensem! Agak terkesima dia. Ini ke si sotong tu?

Firshad tersenyum senget. "Yea yeaa. I'm your 'sotong'."

"You buat ape kat sini?.. and why penampilan you berubah ni?" Firshad senyum sahaja.

"Dia kawan baik i." Haellyn berpaling pula kearah Khair yg berjalan kearahnya. Haellyn berkerut. Kawan? Berapa ramai kawan Khair ni?

"I upah dia jadi perempuan jadian. Supaya dia rapat dengan you. I suruh dia jaga you 24 jam sewaktu ketiadaan i." Khair menjawab segala persoalan apabila melihat wajah berkerut gadisnya itu.

Haellyn masih terkejut. "Ke..kenapa? Haritu you upah Haiqal dan Raiz. Sekarang you nak ckap you upah Firshad pula? You nk jaga i atau nk intip i ni Khair?" Haellyn mencerlung tajam kearah Khair yg masih santai.

"Woaa rilex girl. Dia cuma nak jaga dan pantau you dari jauh kerana you orang penting dalam hidup dia. Ape tu orang panggil? Cinta hati?" Firshad menyebek. Ceh. Disebabkan cinta lah manusia jadi lemah. Dan dia benci akan itu.

Haellyn terus berubah riak. Dia mengemam bibirnya dan memintal rambutnya. Firshad menjuling mata manakala Khair menjeling dengan hujung mata. Nak start dah..

"Ehek betul ke you buat mcm tu sbb nak jaga i Khair? Omo sweet nyaa youu." Dia menolak dada Khair dengan jari telunjuknya. Namun Haellyn terus berubah riak wajahnya selepas itu.

"Eh kejap. You upah Firshad untuk jaga i mase i mula-mula masuk kerja kan? You dah cintakan i ke waktu tu?" Berkedip-kedip mata bening itu menginginkan jawapan.

Khair berdehem dan menggosok lehernya. Firshad pulak menggaru kepala yg tidak gatal.

Kerana hanya mereka sahaja yg tahu rancangan licik mereka ketika itu. Mereka hanya ingin pantau Haellyn kerana ingin dijadikan perangkap.

KHAIR : SEEK OF LOVE [C]Where stories live. Discover now