KHAIR menyebak rambutnya sambil memasuki ke dalam bilik air. Nak berendam dengan anak dan bini huuuu. Dia hanya melilitkan tuala dipinggang. Haellyn dan Haellysha sudah berada di bilik mandi.Setelah Khair melangkah ke bilik mandi, dia terus panggung kepala kearah bathtub. Alangkah terkejutnya Khair melihat ada satu lembaga bertenggek diatas itu dengan mukanya penuh dengan mask hijau.
Khair menghela nafas kasar melihat sengihan dan peace daripada anaknya itu. "Sayang! Kenapa pakaikan lumut kat muka Icha ni?!" Betapa terkejutnya dia. Dulu dia yang jadi mangsa. Sekarang anaknya pula?
Haellyn yang keluar dari tandas berkerut. "What biey? Kenapa menjerit ni?"
"Ni kena--" Khair menghela nafas sekali lagi apabila melihat keadaan isterinya sekarang.
Isterinya juga memakai mask lumut itu. Dengan bathrobe nye lagi.
Khair menyebak rambut. Patut lah muka Haellysha penuh kehijauan! Rupanya duk mengikut mamanya rupanya.
"Icha nk antek acam ma ugak. Pa nak akai?" (Icha nak cantik mcm mama juga. Papa nak pakai?)
Khair menggeleng sahaja melihat sengihan nakal dari anaknya juga isterinya. Buat muka tak bersalah saja!
"Bieyy..." Haellyn terkedek-kedek kearah Khair. Khair berpeluk tubuh. Dia hanya menjeling dengan hujung mata.
Haellyn merapat dan terus memeluk erat badan sasa itu. Khair menjungkit kening. Ada la tu nk minta sesuatu..
Haellyn mengerdipkan mata. Haellysha? Jangan bimbang. Dia duk main itik dalam bathtub. Air dalam bathtub hanya cetek. Jadi tidak mengapa kalau lepaskan dia sendirian.
Khair hanya membuat riak muka mendatar. Pelukan tak dibalas. Nk tengok budak gedik ni nak ape..
"Nanti kan biey nak pergi pejabat kan? I nak ikut boyeyyy?" Haellyn membuat muka comel. Khair sembunyi senyum. Haih mcm muka Haellysha pula bila dia buat muka mcm tu..
"Nope. Sape nak jaga Icha kalau sayang pergi?" Haellyn memuncung. "I bawa Icha skali la biey. I nk design baju untuk dia.. Dah lama tangan i tak melakar ni.."
YOU ARE READING
KHAIR : SEEK OF LOVE [C]
Romance❣️1ST OBSESSED SERIES❣️ Umur bukan halangan seorang gadis untuk mencari teman hidup. Malah semakin berumur lelaki itu makin dia suka! Makin hot! "You ni gila la." - Izz Arman Khair "Yup. I gila-gilakan you! Jadi kekasih I jom?" - Haellyn Aryssa Peni...