Namun belum sempat dia ingin berlalu, ada satu tangan kekar menarik pinggangnya. Khair memeluk erat badan Haellyn dari belakang.Haellyn berdecit. "Lepaslah. Nanti mama dan papa nampak mcm mne?" Dia masih berusaha merenggangkan pelukan tersebut.
"Biarlah. Biar kita kahwin terus. Takperlu tunggu lama-lama." Terus Haellyn berhenti dari bergelut.
Khair memusingkan badan itu dan memeluk erat tubuh itu. Haellyn menahan tangannya didada Khair. Rapat sngat! Amaran bahaya!
Khair mengelus rambut ikal matang Haellyn. Mencuka sahaja wajah bakal isterinya.
"I bergurau je baby.. I nakkan you lah. Takkan la i nakkan orang yg i tak kenal am i right? Lagipun adik you bru 20 tahun. Nanti orng ingat i berjalan dengan anak pula.." Haellyn sembunyi senyum.
Betul la tu. Kalau diperhati mmg mcm bapak dan anak kerana adiknya itu pendek dan babyface. Kan tak pasal dikira pedofilia pula.
Haellyn masih mendiamkan diri. "I bahasakan diri i abang dengan dia hanya kerana hormat. Tu kan panggilan hormat. Kenapa pula you nk jeles sedangkan rmai lagi yg panggil org yg lagi tua darinya 'abang'"
Ringan pula mulutnya bercakap mlm ini. Nak pujuk pujaan hati punya pasal.
Haellyn mengais butang baju Khair. "Tapi.. i tetap cemburu. You lebihkan adik i dari i. You langsung tak bercakap dngan i mse kita makan malam tadi.. I terasa tau. Dahlah smua makanan mama yang cedokkan untuk you. You pula bergurau senda dngan adik i depan mata i.." Haellyn masih mencebik.
Khair senyum dan mendongakkan wajah Haellyn. "Baby.. Sorry la. I kena layan keluarga you elok-elok kalau nk dapatkan restu mereka. And kalau you nk panggil i abang pun i tak kisah. I okay je asalkan you selesa dngan i."
Haellyn mencebik. "Taknak! I taknak pnggil abang. I nk panggil uncle hot.. Sebab you uncle hot milik i.." Tersimpul senyum Haellyn mengatakan itu. Hikhik gediknya aku..
Khair senyum dan menekup kedua pipi Haellyn. "Up to you babe." Terus dia mencium bibir munggil yg diidamkan itu. Dari tadi dia menahan nafsu kerana itulah dia buat tak endah kepada Haellyn.
Haellyn membalas ciuman itu dan memeluk erat pinggang Khair. Dia menjijitkan kakinya. Khair terus menarik kepala Haellyn untuk mndalamkan ciuman. Sempat dia menjilat bibir bawah Haellyn seblum melepaskan ciuman.
Khair terus melekapkan dahi mereka. Kedua-dua tercungap-cungap mencari nafas.
"I minta maaf. I tahu ini salah tapi i tak boleh control nafsu i.. I harap kita dpat kahwin cpat sblum kita terkandas.." Haellyn mencelikkan matanya. Dia merenung dalam mata hazel itu..
Haellyn senyum manis. "I love you Khair."
Khair merenung mata bening itu dan diam sahaja mendengar ayat itu. Belum masanya lagi Haellyn.. gumamnya didalam hati..
*:・゚✧*:・゚✧
"WHAT?! BETUL KE APA YANG KITAORANG DENGAR?! KAU NK KAHWIN KHAIR?!" Pukkkkk.
"Aduh sakitlah!" Ujar Ratna sambil menggosok bahunya. Raiz menjeling kearah kembarnya..
"Memekak aje. Tanya perlahan-lahan dahlah. Ape kau ingat Khair pekak mcm sekor lagi tu ke?" Tanya Raiz sambil menjeling kearah Haiqal yg sedang bermain dengan mobile legends nya. Haiqal terus panggung kepala apabila terasa diperhatikan.
"Huh? Apedia?" Raiz menjulingkan mata. Bukan main tengah bincang hal penting. Boleh pula dia duk main mobile legends dia.
"Kau dengar ayat tu dari mulut aku kan? So that's it." Simple sahaja ayat yg dituturnya. Raiz berpeluk tubuh. Ratna pula msih terkedip-kedip matanya. Siyes aa mamat heartless ni nk kahwin? Haiqal terus panggung kepalanya.
"Kau kahwin bersebab kan?" Terus Khair merenung Haiqal dan mengangguk perlahan-lahan.
"God.." Raiz meraup wajahnya. "Kau gile ke Khair? Sekarang kau mempergunakan dia tau?!" Hampir meninggi suaranya.
Sejahat-jahatnya tidak pernah terdetik dihatinya ingin memainkan perasaan perempuan. Kerana dia mempunyai adik perempuan. Dia tidak mahu adiknya disakiti oleh lelaki. Kerana itu dia tidak mahu menyakiti hati perempuan.
Khair menjungkit bahu. "I don't care. Asalkan aku jumpa ape yg aku cari slama ini. Dah lame aku nk jumpa pengkhianat tak guna tu." Khair menggepal erat tangannya. Dia mengetap rahang. Dendam masih bermaharajalela dalam dirinya.
Ratna terus bangun dan mnyepak kerusi disebelahnya. "Stupid! I never thought you will do something horrible like this! Kau jangan pernah masukkan aku dalam hal ni! Aku takkan sesekali sakiti hati perempuan. Dasar jantan bodoh!" Terus dia berlalu pergi. Dasar lelaki..
Raiz melepaskan keluhan. Haiqal hanya menjeling. Walaupun Haiqal diam namun dia tahu ape yg ada dalam hati seseorang melalui mata. Itu kelebihan yg dia ada. Dan ape yg dia nmpak di mata Khair sewaktu dia mnyebut tentang gadis itu adalah..
Cinta..
Namun keegoan melebihi segala.
*:・゚✧*:・゚✧
HAELLYN berbaring meniarap diatas katil sambil menatap lama skrin telefonnya. Kakinya tergedik-gedik bergerak. Wajahnya masam mencuka.
"Ish! Mane orang tua ni? Dari pagi hingga kol 12 tghhari aku tggu dia reply mesej aku. Takkan lah tidur? Call tak berjawab.. Aish!" Dia terus bangun dan mengusutkan rambutnya.. Penatnya menunggu. Kalau tau mcm ni dia kluar dngan Haerryn je tadi.
Hujung minggu ni mmg mmbosankan kalau duk lepak dlm bilik je.
"Lyn!" Terkejut Haellyn mndengar panggilan itu. "Masuk la papa! Lyn tak kunci pintu pun." Tuan Harman terus masuk dan senyum tipis kearah anak sulongnya. Sempat dia mengelus perlahan kepala anaknya sblum menghenyak punggung diatas katil.
"Anak papa buat ape ni?" Haellyn tersengih dan terus memeluk erat lengan papanya. Antara Haellyn dan Haerryn, Haellyn la yg paling manja dengan papa mamanya. Tertukar pula dengan adiknya.
"Haellyn duk scroll instagram tadi pa.. Lame dah Lyn tak update kat situ. Mesti peminat-peminat Lyn rinduuu Lyn kan kan?" Tuan Harman menjeling. "Ye ye la tu Lyn ada peminat. Halimunan tak?"
Haellyn terus memuncung. "Ish papa ni! Buat-buat ada dahla.." Tuan Harman menggeleng. Ade-ade saje la anak manjanya ini.
"Lyn.." Tuan Harman mengelus tangan anaknya. "Yer papa.." Haellyn menjawab meleret.
"Papa bukan nak halang Lyn tapi papa nk Lyn fikir baik-baik tentang perkahwinan." Terus Lyn mengalih pandangan kearah papanya.. "Maksud papa?" Tuan Harman senyum kelat.
"Perkahwinan bukan perkara main-main. Lyn pula baru je nk berjinak dalam dunia ni sayang. Lyn baru mncecah 23 tahun. Ape kata Lyn kejar dlu cita-cita sebelum berfikir tentang perkahwinan? Lagipun Lyn dan Khair baru sje berkenal. Korang nk bercinta, bercinta la. Papa tak halang. Tapi untuk berkahwin.. papa agak rasa ia terburu-buru.."
"Tapi papa.. Khair dah makin berumur. Ape salahnya Lyn kahwin dengan dia? Lagipun papa bagitau dia hidup keseorangan lepas kematian mummy daddy nya kan? Lyn hanya nk mengisi ruangan sunyi dihatinya.."
"Papa faham. Tapi sekarang sngat terburu-buru. Lyn nk berkahwin dengan dia bkan kerana bersedia tapi ingin menolongnya kan? Ingin mengisi kekosongan dalam hidupnya.. Lyn.. buat semua ni untuk dia atau untuk Lyn?"
Haellyn mengerdip mata lambat. Betul juga apa yg papa kata. Tidak pernah terdetik dihatinya ingin berkahwin diusia begini. Sejak dia smpai di Malaysia dia hanya berfikir untuk teruskan kerjaya nya sahaja. Tak pernah terfikir untuk bercinta atau berkahwin.
Tuan Harman senyum. Dia tahu walau sedegil-degil anaknya, Lyn tetap akan berfikir seblum membuat sesuatu..
"Lyn.." Haellyn panggung kepalanya kearah papanya.
"Pernah ke Khair ungkapkan kata sayang kepada Lyn? Dan pernah ke dia bagitau bahawa dia cintakan Lyn?"
Haellyn menunduk.. Dia mengetap bibirnya..
'Tak pernah pa.. tak pernah..' gumamnya dalam hati.
TBC🤍
Masing-masing dalam dilemma😳
YOU ARE READING
KHAIR : SEEK OF LOVE [C]
Roman d'amour❣️1ST OBSESSED SERIES❣️ Umur bukan halangan seorang gadis untuk mencari teman hidup. Malah semakin berumur lelaki itu makin dia suka! Makin hot! "You ni gila la." - Izz Arman Khair "Yup. I gila-gilakan you! Jadi kekasih I jom?" - Haellyn Aryssa Peni...