'DATANG ke mansion US sekarang bos! Ada yang buat serangan hendap pada kita!'Bergegas Khair menuruni tangga dengan beg pakaian di tangan apabila dia mndpat panggilan daripada anak buahnya di US.
"Bie bie! Nak pergi mana dengan beg segala ni?" Haellyn menarik tangan suaminya yg sedang menuruni tangga. Khair memejam mata. Takkan la dia nk bgitau hal kisah hitam tu pada Haellyn? Kalau Haellyn lari dari dia mcm mana?
Khair memusingkan bdan kearah Haellyn. "I kena pergi luar negara jap sayang. Syarikat kat sna perlukan i. Urgent matter..."
Khair mengusap pipi Haellyn menggunaan tangan kanannya. "Baby duk rumah elok-elok.. I janji i balik ASAP for you okay?" Haellyn mengangguk.
"But take care of yourself hubby.. Jangan kelam-kabut sngat tau.." Khair senyum dan mengangguk. "Ok my dear." Sempat dia menjamah bibir isterinya.
"Take care of youself hubby!" Haellyn melambai kearah suaminya yg smakin jauh. Khair hanya mengangkat tangan kearah isterinya..
"I'm sorry hubby.. You need to go right now. I'm really sorry. Before Dragon's team aim your group, it's better if my team got you first right?" Gumam Haellyn perlahan. Menitik airmatanya sekarang..
Ini smua rancangan Sir Zayden. Dialah yang menyuruh anak buahnya berpura-pura menghendap kumpulan Khair agar Khair pergi kesana. Kerana dia tahu, Ederson tidak akan mengambil risiko apabila dia mengetahui bahawa Khair berada di mansionnya.
Ederson merbahaya? Nope.
Haellyn merbahaya? Yes but just a little bit for Ederson.Khair merbahaya? Absolutely 101% dangerous! Because he's.. son of Khaz.
And Khaz was a legend long time ago.
Kenapa Ederson membunuh Khaz? Kerana dia tak dapat empire. Dia tidak boleh melawan Empire Khaz kerana itulah dia membunuh dengan taktik kotor.
Kenapa Ederson tidak membunuh Khair? Because Khair are bastard. Dia lagi licik daripada arwah bapanya.
Kerana itulah dia cari pasal dengan Haellyn. But.. huh. Wrong person old man. Because Haellyn will be bastard too. Ederson tidak tahu Haellyn berada dibawah nanungan Mariposa. Kerana Edwan tidak menceritakan padanya.
Edwan tidak menceritakan kepada Ederson kerana dia sudah diugut oleh Haellyn.
So readers, faham kan? Hehe back to our story!
Haellyn mengambil telefonnya. Dia menelefon seseorang. "Hello Ratna. Khair already left. You follow him right?"
'Yes Ryssa. I followed him. Dia ada call team tadi supaya ikut dia ke US. Firshad, Raiz dan i sje yg ikut. Haiqal tak ikut sebab suami you suruh dia jaga you di Malaysia.'
Haellyn mengetap bibir. Suaminya itu tetap juga menjaga keselamatannya walaupun melalui orang lain.
"Alright. Got it. Please take care of yourself and.. take care of my hubby can you?"
'Of course i take care of him. Don't worry, i knew him well. He's so strong. So you just chill babe.'
Haellyn mengangguk. Entah kenapa.. Tapi firasatnya mengatakan ada ssuatu yg akan terjadi. Haellyn akan lemah apabila melibatkan orang yg dia sayang iaitu.. Izz Arman Khair.
*:・゚✧*:・゚✧
"ARGH shit! Sekarang ni korang nk ckap ada orang yg lindungi dia ke ha?!"
Ederson mengamuk! Dia baru sahaja menyuruh anak buahnya pergi ke arah mansion milik Khair untuk meletakkan berpuluh-puluh dadah disitu supaya mereka dicerkup oleh polis.
Namun Khair berada di US sekarang. Ederson sudah bengang. Sumpahh dia tak berani nk melawan lelaki itu kerana lelaki itu sangat merbahaya!
"Sape yang lindungi dia?!" Anak buahnya menunduk..
"Kami tak pasti. Tapi yang kami pasti yg lindunginya itu kebanyakannya.. perempuan. Bukan. Maksud kami, semua perempuan."
Ederson terlopong. Semua perempuan? Jangan cakap team.. Ederson mndengus. Dia melempar semua kerusi kearah dinding. Hbis berkecai kerusi tersebut.
"Bodoh! Takkan la Team Mariposa bantu diorang?! Siapa yang arah diorang?!" Bengang betul. Sebelum ini pernah Team Dragon ingin memberi rasuah kepada kumpulan itu namun hanya jelingan sahaja yg mereka dapat.
Team mereka tidak pernah mengambil rasuah. Habistu kenapa kumpulan mereka membantu Khair?
"Arah beberapa budak kita untuk pukul Khair malam ni. Pukul sewaktu dia dalam keadaan mabuk. Suruh seseorang hntarkan mnuman mabuk kepada dia." Ederson snyum sinis. Dia akan selalu buat cara kotor..
*:・゚✧*:・゚✧
"INI tuan airnya.." Khair mengangguk dan terus meneguk. Gadis yang menghantar air ke mansion itu tersenyum sinis. Berjaya..
Khair sedang duduk bersendirian sekarang. Kesemua kawannya berjaga di tingkat atas. Manakala Khair sedang berada di gazebo..
"Siapa yg buat serangan hendap kat aku? Dragon? Tapi.. anak buah aku kate perempuan. Team dragon tkde perempuan.. Argh! Pening! Takkan geng lain kot?" Khair berdesis. Dia memegang kepalanya. Kenapa pedih smacam?
Dia rasa sngat pening sehinggakan pemandangannya kabur. Dia memicit kepalanya. Perlahan-lahan dia bangun namun dia terjelumpuk. Dia membuka mata apabila ada kasut seseorang dihadapan wajahnya.
"Get water for--" Belum smpat dia ingin berkata, terus dia mendapat pukulan hebat daripada lelaki yg tidak dikenali itu.
Bukk! Terjatuh Khair apabila disepak diperut.. Khair cuba bangun namun dia lemah sekarang. Khair terbatuk. Dia melihat kearah tangannya yg ada darah. Khair menggeleng sekejap. Pedih..
Berkali-kali Khair disepak sehingga dia semakin lemah.
"Khair!" Ratna menjerit dan terus meluru kearah Khair.
"Bastard! Pandai pula korang nk lari time aku datang?! Bodoh lah anak setan tu smua!"
"Wehh Khair kau ok tak?!" Firshad terus merangkul Khair.
"Raiz tolong aku papah Khair!"
Raiz dan Firshad terus memapah Khair msuk ke dalam mansion.
Ratna mengetap bibir. Dia terus menelefon seseorang.
Dan yang pasti seseorang itu bakal menunjukkan sisi gelapnya yg sudah lama terkubur..
TBC🤍
Saiaa takut nk buat konflik. Tapi saya harus buat konflik jugak. Takpe je kan korang? 🥹Vote and comment❤️
YOU ARE READING
KHAIR : SEEK OF LOVE [C]
Romance❣️1ST OBSESSED SERIES❣️ Umur bukan halangan seorang gadis untuk mencari teman hidup. Malah semakin berumur lelaki itu makin dia suka! Makin hot! "You ni gila la." - Izz Arman Khair "Yup. I gila-gilakan you! Jadi kekasih I jom?" - Haellyn Aryssa Peni...