KHAIR||HAELLYN- BAB 7💋

29.2K 961 37
                                    

Longlai sahaja langkah Haellyn memasuki biliknya. Dia terus menghempas kasar badannya keatas katil. Sempat dia mencabut kasar jaket kulit milik Khair tadi keatas lantai. Dia mendengus kasar.

"Dasar lelaki tua hensem! Takpe-takpe. Harini you menang. You tengok la I goda you smpai meleleh air liur you nanti haa. Mase tu you terhegeh-hegeh kat I mmg I tak layan laa." Dia melihat sekilas Jaket tadi dan terus bangun mengambil jaket tersebut.

Dia menghirup bauan Khair yg terlekat di jaket itu.
"Hmm wanginya bauu perfume Bleu De Chanel dia. Rasa mcm nk geget-geget mmmm" Gumamnya.
Parah! Parah betul kalau angau ni.

TOK TOK!

Haellyn berdecit. "Siapa la yg ganggu konsentrasi aku." Terus dia letak perlahan jaket tersebut dan menghampiri pintu bilik nya. Setelah dibuka sahaja pintu, retina matanya dipenuhi wajah mamanya yang memandang tajam sambil bercekak pinggang.

"Haellyn Aryssa. Tell me ape yang Lyn dah buat pada buah hati mama?" Haellyn tersengih. Faham la dia siapa gerangan itu.

"Haih budak ni nakal!" Terus Puan Aryana menarik telinga Haellyn dan menuruni tangga rumahnya. "Aw aw mama sakit mama! Haish tercabut la telinga Haellyn nanti." Menggelupur Haellyn menahan sakit.

"Ha biar tercabut. Kalau ada pun you bukannya nak guna. You selalu tak dengar ape yg mama ckap. Memang nk kena kan?" Puan Aryana melepaskan pegangannya dan terus duduk disofa. Haellyn cemberut sambil mengusap telinganya yg sudah merah.

Dia terus memandang kearah papanya yang.. memakai kain pelikat? Kejadahh nya? Tak pernah seumur hidup pakai kain pelikat.

"Haellyn. You memang tak sayang papa kan? Hampir setiap masa papa masuk tandas sbb kan you tau? Berapa dos you letak dlm air papa? Papa selalu rasa--" Terus berkerut wajah papanya kemudian berlari kearah tandas. Nak cirit. Kau pe tahu? Cirit birit siot. Pedihh punggung.

"Papa nk pergi mana? Tak baik tau cakap tak kasi habis." Haellyn dengan perasaan tidak bersalahnya bertanya akan hal itu.

Papanya yg berada didalam tandas menjerit kearah anaknya. "JUST! Wait Haellyn!" Tuan Harman mengetap bibirnya. Tengah melepaskan segalanya yg tersisa.

CRETTTTTTT.

Haellyn dan Haerryn mengemam bibir menahan ketawa manakala Puan Aryana hanya sembunyi senyum. Hai la anak. Kenapa nakal sngat ni?

Puan Aryana terus melihat kearah Haellyn. Lihat saja mata bening itu dia tahu bahawa anak sulongnya itu menyimpan sesuatu dalam fikirannya. Puan Aryana senyum kelat. Haellyn sayang.. Kenapa suka sngat pendam masalah ni?

*:・゚*:・゚


BERGEMA ruangan gym dalam bilik itu. Markas itu mmg sudah sedia ada bilik gym untuk mereka berlatih. Raiz dan Haiqal memeluk tubuh melihat kawannya yang menumbuk punch bag tersebut. Jarang skali lelaki itu melakukan hal itu. Biasanya dia akan workout sahaja seperti push up. Tapi sekarang?

Khair mengelap kasar wajahnya yg bermandi peluh. Berketak-ketak badannya sekarang. Seluruh badannya berpeluh dek kerana menumbuk punch bag selama 30 minit.

Dia mengambil botol mineral dan meneguk air kosong itu. Bergerak-gerak halkumnya apabila dia meneguk air tersebut.

Raiz menapak perlahan kearah kawannya. "Aku dah jumpa clue untuk penyangak yg cari pasal dngan kau tu." Terhenti tegukkan Khair. Matanya terkalih kearah sepupunya.

"Siapa?"

Raiz menunjukkan telefonnya kearah Khair. "New group. Dragon." Khair berdecit. "So dia takde kene mngena lah dngan kemalangan ibubapa aku?" Raiz mengeluh.

"Khair, benda tu dh lepas. 10 tahun Khair 10 tahun. Mana aku nk cekau informasi tu? Dah bertahun kita cari dan godam maklumat tapi sedikit pun kita tak dpat. Diorang tu licik Khai."

Khai melempar botol airnya ke lantai. "Habistu kau nk suruh aku diam?! Heh smpai mampus aku takkan diam. Kau kena ingat yg mak bapak aku mati kerana perbuatan orang. Bukannya excident yg biasa. Orang yg kianat diorang Raiz! Kau bleh faham tak?!" Dia menggocangkan bahu Raiz. Raiz mengangguk dan tenangkan sepupunya.

"Haiqal, ambilkan ubat penenang dia." Haiqal mengangguk dan terus mengambil ubat itu.

"Aku dah taknak makan menatang tu la Raiz! Aku bleh tenangkan diri!" Raiz menggeleng.

"Ini ke bukti kau bleh tenangkan diri?! Kalau kau jnis yang tenang kau takkan mengamuk mcm ni tau? Ingat Allah Khair.." Pandai sahaja dia menasihati. Padahal diri sndiri pun prngai cetan. Membunuh sna sini. Haih.

Khair memejam mata erat. Allah.. Tenangkan aku. Dahulu Khair seorang yang baran dan buat acuh tak acuh sahaja dlm agama. Namun setelah kehilangan ibubapanya ia membuatkan Khair terus melutut pada yang Maha Esa. Dia tahu dia hnya hamba yg kerdil..

Khair menelan ubat tersebut dan cuma menenangkan diri.

Tenang..

Tenang..

"Kenapa kau tetiba mnumbuk ni? Ada masalah?" Raiz menjeling. Ceit. Member baru aje nak tenang. Dia dah tanya mcm2.

Khair mencelik matanya. "Hmm ada masalah sikit dengan pereka fesyen yg baru." Terus Khair melabuhkan duduk diatas kerusi.

"Aik? Sejak bila kau ambik tahu hal pereka fesyen ni? Bukan ke selama ni si Kath yg uruskan?"

Khair memicit kepalanya. "Hmm memang la tapi kalini pereka fesyen tu anak kepada kawan daddy aku. So aku kena tolong dia face to face la.."

Haiqal senyum senget. "Oh yeah? Mesti pekerja tu perempuan kan?" Raiz menjeling. Ada la tu agenda dia.

Khair hanya mengumam. "Hmm."

"Ok. Dah dpat target nk mengorat lpasni.'

Terus meluas kelopak mata Khair. Dia merenung tajam kearah Haiqal. "Just don't. Jangan kacau pekerja aku."

"Elehh haritu aku kacau Kathrina kau okay je. Skarang dh kenape tiba2 sahaja ni hm?" Khair berdecit. Dia pun taktahu.

Yang pasti dia tidak suka apabila lelaki lain merapati Haellyn. Dia rasa tak senang hati. Entah. Gila agaknya aku ni.

TBC🤍
Rama-rama berterbangan dah tuu Khair 👀

KHAIR : SEEK OF LOVE [C]Where stories live. Discover now