فقرة مميزة 🥺💖✨

426 33 32
                                    

صباح الخير عليكم جميعًا يارب دايمًا بخير و سالمين🥺💖💖✨، نظرًا لفراغي الكبير العظيم اللامحدود و طبعًا أنا كذابة سيكا🤡😂، المهم فيه حاجة كنت عملتها فى الجزء الأول من الرواية، و قولت كدا فى سكون الليل و الناس نايمة و انا عندي أرق، ليه منكررهاش هنا و برضو عيالهم مش أقل من أهلهم فى حاجة😂💖✨، دول حتى الخير و البركة و الماء و الخضرة و الوجه الحسن🥺❤️✨.

طبعًا عايزين تعرفوا، الموضوع هو إني بحثت عن معاني أسماءهم علشان أعرف هل معانيها بتتشبهم فعلًا مع أدوارهم و لقيت دا و تعالوا نشوف سوا🥺❤️✨.

أولهم ماثيو و دا معناه: عطية أو هدية الرب، و هو كدا حقيقي🥺❤️❤️✨

ثانيهم أميرتنا كريستين الجبنة و دا معناه: و دا لفظ مأخوذ من كلمة مسيحي بالإنجليزي و معناه مسيحية و حقيقي لايق ليها قوي🥺❤️✨

ثالثهم زوجي و قرة عيني أندرو و دا معناه: الرجل او الرجولي و هو للأمانة سيد الرجالة كلها😂💖💖✨.

رابعهم أميرتنا النوتيلا إليسا و معناه: الوردة الجميلة اللي بتفكرنا بريڨان الغالية🥺❤️❤️✨

خامسهم يزيد و دا معناه: غالب فى الزيادة و هو غالبهم كلهم حقيقي🥺❤️✨.

سادسهم جنات و معناه: الفردوس و الجنة و هى كذلك بس لو تلين دماغها🥺❤️✨.

سابعهم راغب حبيب قلبي و قلوبكم و دا معناه: المحب الآمل المريد و حقيقي الاسم متفصل عليه تفصيل🥺❤️❤️✨.

ثامنهم نسيم اللي عاملة قلق فى قلب راغب و دا معناه: الريح الخفيفة الطيبة و حقيقي لايق عليها برضو 🥺❤️❤️✨.

تاسعهم يزن الحمار المتهور اللي برخصة مزاولة مهنة و دا معناه: الميزان و العدل و المساواة، و دا يعلمنا إن لكل قاعدة شواذ علشان معنى اسمه مش لايق عليه خالص و بس لا، دا لا يمت له بصلة😂🤡.

عاشرهم رغد المتنشنة و دا معناه: الكثير الواسع الذي لا يُتعَبُ فيه، و الحمد لله الكابل نفسه طلع شاذ القاعدة😂🤡. علشان هما اللي مشربيني المر من كوعي بشليموه و أكيد إنتم كمان🤡😂.

الحادي عشر يوسف الدنجوان و دا معناه: دعه يزيد، و هو خطر لو سبناه بيزيد مش هنعرف نمشي فى الشارع😂😂🤡.

الثاني عشر و مسك الختام ريم الكريم شانتيه و دا معناه: غزال و هى فعلًا غزال شارد فى قلب يوسف🥺❤️❤️❤️✨.

كدا نكون خلصنا معاني أساميهم و حقيقي لا يقين عليهم قوي قوي من وجهة نظري و أول مرة أحسهم كتار كدا بجانب أبطال الجزء الأول🤡، حقيقي خفاف على قلبي و أتمنى يكونوا كذلك بالنسبة ليكم🥺❤️✨، دمتم بخير و سالمين 🥺❤️❤️❤️✨.

ندبات تظل للأبد (ترويض الماضي) الجزء الثاني من رواية أتلمس طيفك "مكتملة"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن