"FLOWER...KENAPA ARWA TAK NAK GERAK HARINI?"
"Tadi kan Arwa dah gerak?" Aisya tersenyum lucu melihat gelagat manja Riyyadh. Ada ke patut suaminya itu menangis sebab tak dapat rasa pergerakan bayi mereka dari dalam perut Aisya.
Air mata Riyyadh disapu lembut. Manja sungguh bila dengan Aisya. Tapi bila baran tu datang, gerun untuk menghadapnya lagi.
Mengenangkan baran Riyyadh tempoh hari, Aisya tersenyum kecil. Kepala Riyyadh di atas ribanya itu diusap penuh kasih.
"Flower..."
"Iya?"
Riyyadh panggung kepala. Memandang Aisya dengan bibir yang tersebek. Birai matanya juga bergenang.
"Suruhlah Arwa gerak...Hubby nak rasa..." Permintaan itu mengundang tawa dari Aisya. Ya Allah, macam-macam sungguhlah anak sulung Rayden dan Safiyah seorang ni.
Melihat Aisya yang mentertawakan dia, bibir yang sudah sedia tersebek itu semakin memuncung jauh ke hadapan.
Orang tengah serius ni, Aisya boleh pergi bantai gelakkan dia pulak!
Sakit hati! Nak merajuk!
"Sukalah tu gelakkan hubby? Ke flower komplot dengan Arwa sebab nak tengok hubby menangis?"
Tuduhan semberono itu semakin menggeletek hati Aisya.
Fitnah jenis apakah itu? Hahaha.
"Ya Allah, hubby..." Aisya bantai gelak sekali lagi.
"Flower!" Riyyadh bingkas menjarakkan diri dari Aisya dan terus duduk melutut lalu menangis semahunya di situ juga.
Aisya tercengang. Tawanya juga padam. Melihat bahu Riyyadh yang terhenjut itu menerbitkan rasa kasihan di hati.
Pulak satu hal kena memujuk. Rasanya macam terbalik je situasi mereka sekarang ini. Seharusnya Aisya sebagai ibu mengandung yang perlu beremosi lebih, tapi ini...bapaknya pula yang melebih-lebih.
Perlahan-lahan, Aisya menghampiri Riyyadh. Tangannya menepuk lembut belakang suaminya itu.
"Hubby..."
"Tak nak cakap." Suara serak Riyyadh memintas laju.
"Aisya minta maaf ya? Bukan Arwa tak nak bergerak, tapi pergerakan Arwa kan ikut waktu? Kalau nak bergerak lagi, kita kena tunggu lagi satu jam." Lembut sentuhan dan pujukan Aisya kepada Riyyadh.
Sabar menghadapi kerenah sang arjuna yang bertakhta di dalam hatinya itu.
Namun, pujukan Aisya tidak berjaya. Tiada sahutan mahupun tindakbalas yang diberikan oleh Riyyadh.
"Hubby...sementara kita tunggu lagi satu jam, Aisya turun dapur sekejap boleh? Tadi hubby nak minum kopi kan? Aisya bancuhkan ya?"
Esakan Riyyadh berhenti. Kepala diangkat. Bening mata yang basah dikesat. "Hubby tak nak kopi."
Aisya senyum kecil. Jari halusnya bergerak mengemas juntaian rambut suaminya itu. "Hubby nak minum apa? Aisya bancuhkan."
Lengan dikalungkan pada leher Riyyadh. Kini, kedudukan mereka adalah berhadapan antara satu sama lain. Aisya yang bersimpuh ayu dan Riyyadh yang bersila tegak.
"Ada lagi satu jam untuk Arwa bergerak balik kan?" Tanya Riyyadh tanpa menjawab soalan Aisya itu tadi.
"Ya, hubby."
Riyyadh tarik senyum sinis. Mata nakalnya galak meneroka ke arah dada gebu Aisya. Bibir dijilat penuh teruja.
Tangan kanannya merengkuh rahang Aisya manakala tangan kirinya menarik pinggang Aisya mendekat.
YOU ARE READING
𝐌𝐫𝐬.𝐑𝐢𝐲𝐲𝐚𝐝𝐡 𝐙𝐚𝐲𝐲𝐡𝐝𝐢𝐭𝐡 : 𝐇𝐢𝐬 𝐋𝐞𝐠𝐚𝐥 𝐖𝐢𝐟𝐞 [✓]
RomanceSeason 2 of Mrs.Riyyadh Zayyhdith : His Secret Wife "Jangan ganggu saya lagi! Saya tak kenal encik!" -𝐀𝐈𝐒𝐘𝐀 "Flower, please. Bagi hubby peluang. Hubby betul-betul dah berubah. Hubby ikhlas cintakan flower. Demi Allah." -𝐑𝐈𝐘𝐘𝐀𝐃𝐇 "Jangan...