votement allowed
ty !_____
Youngmi's
"Hey girl. Good morning"
"Morning Jake" balasku sambil berjalan kaki ke sekolah
"Youngmi tunggulah saya. Kita pergi sekolah sama sama"
Dengar Jake berkata begitu kaki aku terus keras.
Tolong tampar pipi aku.
Ini bukan mimpi bukan.
Sudah lima tahun aku berjiran dengan Jake. Hari ini merupakan hari pertama kami berjalan kaki bersama sama ke sekolah.
Nampaknya peluang untuk aku dekati Jake semakin banyak. Kami sudah bertegur sapa semalam, dan hari ini pergi sekolah bersama. Lepas ni aku boleh fikir tentang masa depan kami hingga ke anak cucu.
Stop Youngmi. Terlalu awal untuk aku fikir sampai ke situ.
"Youngmi awak dengar tak saya cakap apa?"
Jake lambai tangannya hadapan mukaku.
"Huuh? Awak cakap apa tadi?"
"Saya cakap boleh tak mulai hari ini dan hari seterusnya kita pergi sekolah sekali?" soalnya sambil memandang aku polos
Aku lajukan langkah sambil memikirkan jawapan. Kalau aku setuju, setiap pagi aku dapat tengok muka Jake. Indahnya.
Tapi aku malu.
"Kalau awak tak selesa dengan saya... tak apa, saya tak kesah"
"Hulur tangan"
Jake pandang aku hairan namun dia masih hulurkan tangan.
"Saya setuju" balasku lalu genggam tangan Jake erat
Kami berlari menuju ke sekolah sambil berpegangan tangan. Bibir aku secara tidak sengaja mengukir senyuman.
Best day ever.
____
Aku jatuhkan kepala atas meja sambil lepaskan keluhan.
Best day ever?
Itu sebelum aku sampai sekolah. Sekarang bad day ever.
Kenapalah Yeonjun sebarkan aku teman wanita Sunghoon dekat satu sekolah padahal apa yang jadi semalam itu semuanya palsu. Aku sengaja gunakan Sunghoon untuk larikan diri daripada Yeonjun.
Sekarang aku nak buat apa?
Sebarkan dekat satu sekolah Sunghoon teman lelaki bidan terjun?
Mestilah tidak. Walaupun aku tak suka mamat Sunghoon tu, tapi aku tak nak calarkan maruah dia.
"Youngmi nama kau dah fames satu sekolah"
"Shhh diam. Aku tengah fikir nak buat apa sekarang ni"
Gaeul tidak membalas. Dia hanya biarkan aku meroyan sorang sorang.
"Woi perempuan"
Pak!
Tangan aku menampar kepala Sunwoo. Suka hati tok nenek dia nak panggil aku macam tu.
"Kau nak apa?" soalku kasar
"Betul ke kau couple dengan Sunghoon?"
"Kenapa kau cemburu ke?"
Sunwoo menutup mulutnya, acah nak muntah.
"Aku cemburu? Lambat lagi. Lagipun perempuan gila macam kau, Jay budak nerd tu pun tak nak dekat kau"
"Kau jangan pandang rendah dekat aku. Jangan sampai aku pergi mengorat anak Park tu" balasku lalu kerling ke arah Jay yang berada di hujung kelas
Walaupun dia nerd. Tapi aku tidak dapat nafikan dia seorang yang agak kacak.
"Kau tak payah nak usya anak teruna orang. Sedar diri kau tu dah couple" Sunwoo tepuk meja aku kuat sehingga aku pandang ke depan
"Ishh diamlah. Kau boleh tak berambus"
"Memang aku nak berambus pun. Sebelum tu aku nak bagi tugasan ni dekat kau, cikgu pair nama kau dengan Sunghoon.
Kau dengan pakwe baru kau tu, sama kumpulan" kata Sunwoo sebelum pulang ke mejanya
"Punyalah ramai budak lelaki dalam kelas ni. Kenapa Sunghoon kena jadi partner aku!"
Aku kusutkan rambut lalu pandang ke arah Sunghoon. Lelaki itu tidur nyenyak. Kalau gempa bumi, dialah orang pertama yang akan mati.
YOU ARE READING
strawberry kisses ; sweet dreams
Fanfiction[completed] [ STRAWBERRY KISSES ] [SEASON : ONE] Sour like a strawberry and sweet like a kiss. You make me learn about life, but I give you trauma. - Lee Youngmi, start : august 2023 end : september 2023 • [ SWEET DREAMS ] [SEASON TWO] I didn't...