11

234 27 3
                                    

_____

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

_____

Youngmi's

Pang!

"How dare you Park!" aku menolak bahu Sunghoon kuat lalu berjalan keluar dari bilik kesihatan dengan perasaan bercampur aduk.

"Youngmi tunggu!"

Sunghoon mencapai tangan aku.

"Kau marah?"

"Mestilah saya marah. You stole my first kiss!"

"What if Jake dekat tempat aku tadi?" soalnya serius sambil memegang lengan aku

"Apa kaitan dengan Jake?

Kalau dia dekat tempat awak tadi pun saya akan marah"

"Such a liar"

Sunghoon lepaskan tangan aku. Kakinya mengundur ke belakang sebelum meninggalkan aku.

Aku memandang Sunghoon semakin jauh daripada pandangan. Rasa bersalah mula menyerbu diri.

Aku tidak sepatutnya marahkan orang yang dah tolong aku.

Tapi logik untuk aku marah. Dia dah curi first kiss.

What if Jake dekat tempat aku tadi?

Aku tak tahu kenapa Sunghoon perlu tanya soalan bodoh.

Mungkin dia tahu, kemarahan aku tidak seteruk ini jika situasi tadi berganti dengan Jake.

Kerana Jake ialah crush aku.

___

Aku masuk dalam kelas. Dari jauh aku nampak Sunghoon sedang buat hal sendiri.

Kaki aku melangkah menuju ke arah meja Jay. Mejanya aku ketuk sehingga dia dongak kepala memandang aku.

"Terima kasih" ucapku lembut

"Untuk?" soalnya hairan

"Terima kasih sebab bagitahu Sunghoon"

"Ouh.. No problem" balasnya lalu membiarkan aku berdiri hadapan mejanya

Tak padan dengan nerd. Sombong!

"Okay bye. Saya nak cakap yang tu je" aku melepaskan keluhan kemudian keluar dari kelas

Cikgu ada mensyuarat. Buat apa aku nak duduk dalam kelas. Bosan.

"Sweet awak nak pergi mana tu?"

"Tak tahu"

"Jom ikut saya pergi beli ais krim" kata Jake lalu memeluk bahu aku sambil berjalan menuju ke koperasi

Aku hanya diamkan diri sepanjang jalan. Perasaan bercampur aduk. Apa yang Sunghoon katakan tadi tiba tiba berlegar dalam fikiran.

"Sunghoon bagitahu saya tadi Yeonjun ganggu awak. Saya lega dia sempat datang sebelum Yeonjun apa apakan awak"

"Selain daripada tu Sunghoon ada bagitahu apa lagi?"

Dahi Jake berkerut lalu dia geleng kepala.

"Tak ada apa pun. Kenapa? Korang ada sembunyikan sesuatu daripada saya ke?"

Jake tunduk sedikit badannya separas dengan aku. Matanya memandang aku tepat sehingga aku berasa tidak selesa.

"Youngmi kenapa awak diam?" soalnya dengan nada yang agak keras

"Awak nak saya jawab apa?"

"Nothing. Jomlah pergi beli ais krim, saya belanja" Jake berdiri tegak kemudian jalan melepasi aku

Aku mengejar langkah Jake lalu genggam tangannya.

"Kalau awak dengar khabar angin buruk tentang saya. Saya harap awak tetap percayakan saya"

Jake menayang senyuman nipis. Tangan aku berada dalam genggaman Jake semakin erat.

"Saya sentiasa percayakan awak"

strawberry kisses ; sweet dreams  Where stories live. Discover now