13

155 19 24
                                    

_____

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

_____

"Kau okay tak?" soal Jake sambil kerling ke arah Sunghoon. Dahinya berkerut melihat wajah masam rakannya itu.

"Okay je"

"Tapi muka kau masam. Ada masalah eh?"

"Macam mana nak pujuk perempuan?"

Hampir tersedak Jake mendengar soalan Sunghoon. Pertama kali Sunghoon tanya soalan sebegini.

"Kau ada awek ke?" soal Jake sambil membulat matanya

"Bukan awek. Kawan perempuan aku merajuk.. Tapi aku tak tahu nak pujuk macam mana" tipu Sunghoon

"Awak belikan je dia hadiah. Mesti dia suka" celah Youngmi sambil membawa sedulang air ke ruang tamu. Wanita itu duduk sebelah suaminya sambil menayang senyuman mesra ke arah Sunghoon.

Sunghoon angguk kepalanya sambil bermain dengan jarinya. Fikirannya masih terganggu. Kenapa Nara berubah secara tiba tiba.

"Mesti kawan awak tu special kan? Sampai awak sanggup pujuk dia"

Tubuh Sunghoon membeku.

Special?

"Kenapa kau diam.. malu eh" usik Jake sambil menampar bahu Sunghoon

"Ishhh tak payahlah tampar bahu aku.. aku lepuk kang kepala kau" marah Sunghoon

"Elelelele malu cakap je lah" balas Jake sambil ketawakan Sunghoon. Puas hatinya dapat mengusik Sunghoon.

"Heeseung hyung pergi mana eh? Aku dah lama tak nampak dia"

"Tak bestlah kau ni. Suka ubah topik.. Heeseung hyung ada je, tapi dia busy sikit. Sekarang dia dah berkeluarga"

"Wah mesti comel anak dia" balas Sunghoon kagum. Tak sangka rakan baiknya yang sorang itu sudah mempunyai keluarga.

"Korang cakap pasal aku ke?" celah satu suara sambil membuka pintu rumah milik Jake

"Hyung?!" Sunghoon menutup mulutnya. Terkejut Heeseung ada depan matanya sekarang, siap bawak anak lagi.

"Hi Sunghoon. Dah lama tak jumpa kau, aku ingatkan kau dalam kubur" perli Heeseung

"Auch menusuk ke kalbu. Aku ingatkan hyung nak peluk aku. Aku rindu dekat kau"

"Yelah. Aku pun rindu dekat kau.. Tak sangka muka kau tak berubah even dah lima tahun berlalu"

Sunghoon tersenyum bangga. Bangga sebab wajahnya masih awek muda.

"Comelnya anak hyung. Apa nama dia?"

strawberry kisses ; sweet dreams  Where stories live. Discover now