06

286 31 9
                                    

_____

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

_____

Youngmi's

"Sunghoon kenapa awak tipu?" soalku perlahan supaya tidak didengari oleh Jake dan Heeseung.

Mereka berdua berada di dapur siapkan makan malam, manakala aku dan Sunghoon berada di ruang tamu.

"Kalau aku tak tipu, abang kau mesti tahu adik dia dah mainkan perasaan orang"

Aku melepaskan keluhan. Aku setuju dengan apa yang Sunghoon katakan.

"Terima kasih dan maaf. Saya janji akan penuhi permintaan awak nanti"

Wajahnya sayu memandang aku tanpa sebarang kata.

Pertama kali dalam hidup aku lihat sisi Sunghoon yang satu ini. Dia kelihatan sedih.

"Luka awak tu. Tak sakit?"

Sunghoon geleng kepalanya sambil menyentuh luka di mukanya.

"Tak"

"Tapi luka awak teruk. Takkanlah tak sakit"

"Aku tak pernah sakit" balasnya bersahaja kemudian menuju ke dapur

Aku juga bangun pergi ke dapur dengan penuh tanda tanya. Dalam otak aku masih berfikir kenapa Sunghoon tidak merasa sakit walaupun muka dan badannya penuh dengan lebam.

"Sweet jom makan"

Deng!

Jantung aku macam nak tercabut dengar panggilan Jake terhadap aku.

Dia panggil aku Sweet!

Kejap, kenapa bukan sweety?

Kenapa sweet?

"Awak panggil saya ke?" soalku dengan suara yang agak bergetar

"Mestilah. Awak sorang je sweet saya" balas Jake lalu mengusap rambut aku

Sentuhan Jake ibarat elektrik sehingga buat seluruh tubuh aku terkaku.

"Awak malu ke hmmm?" Jake tunduk sedikit tubuhnya ke bawah supaya ketinggian sama paras dengan aku. Bibirnya mengukir senyuman manis apabila melihat pipi aku semakin merah.

"Jake aku tahu kau cemburu sebab Youngmi dah jadi girlfriend aku. Tapi tak payahlah bermanja depan mata aku" celah Sunghoon sambil menghidang makanan di atas meja. Dia memandang Jake dengan penuh menyampah.

"Correction fake girlfriend" balas Jake kemudian berlalu ke meja

Aku masih berdiri tegak. Otak tidak dapat mencerna apa yang berlaku tadi.

"Youngmi sayang sudahlah berangan. Jom makan" Heeseung tarik tangan adiknya ke meja makan

Aku duduk sebelah Heeseung sambil menjamu selera walaupun otak aku masih berada di alam lain.

"Youngmi hari ni saya dengan Sunghoon tidur sini. Saya harap awak selesa dengan kehadiran kami berdua"

Makanan yang aku kunyah hampir tersembur. Nasiblah aku sempat berlagak ayu.

"Tapi rumah awak sebelah rumah saya. Kenapa awak tak ajak Sunghoon tidur dekat rumah awak"

"Saja. Sebab saya nak tengok muka sweet saya lama lama" balasnya selamba sambil teruskan makan

"Jake kau jangan nak flirting depan aku. Aku sumbat tulang ikan dalam mulut kau kang" Heeseung angkat tulang ikan dalam pinggannya bersiap sedia baling dekat Jake

"Hehehe janganlah hyung. Aku gurau je" katanya sambil ketawa palsu

"Bisinglah korang ni" kata Sunghoon lalu menuju ke singki. Lepas basuh tangan dia terus menuju ke ruang tamu.

"Woi kau tak nak tambah ke? Penat aku masak banyak banyak" soal Heeseung

"Tak nak. Aku dah kenyang"

"Eleh kenyang konon. Cakaplah kau cemburu"

strawberry kisses ; sweet dreams  Where stories live. Discover now