_____
Youngmi's
"Youngmi bangun!"
Tangan aku mencapai bantal lalu menutup muka. Membiarkan Heeseung memanggil namaku supaya bangun daripada tidur.
"Anak dara bangunlah cepat. Takkan nak tunggu siang baru nak bangun tidur" Heeseung menarik bantal yang menutupi mukaku
Aku bukak mata lalu duduk bersila atas katil sambil mencebik bibir.
"Bagilah Mi tidur. Lagipun tengah cuti sekolah"
"Sebab cuti sekolah lah aku nak kau bangun awal. Tolong aku masak, tak payah jadi pemalas. Nanti tak ada siapa nak kahwin dengan kau"
"Ehh ada. Kawan Hee bakal suami Mi" kataku sambil tersenyum sumbing
"Kau tak payah nak berangan. Pergi mandi lepas tu turun bawah, sekejap lagi Jake datang. Dia kata nak bawak kau pergi jalan jalan"
Dengar Heeseung petik nama Jake aku terus mencapai tuala untuk mandi. Jake nak datang mestilah aku kena bersiap lawa lawa.
Selesai mandi aku terus turun bawah.
Jake dan Heeseung berborak di kaunter dapur tanpa perasan kehadiran aku di belakang mereka.
"Goor morning" sapaku lalu duduk sebelah Heeseung
"Morning sweet" balas Jake sambil menayang senyuman manis
Indah betul. Bangun tidur terus tengok muka crush.
"Makanlah dulu. Sekejap lagi saya nak bawak awak pergi tengok wayang"
"Alright" balasku lalu menarik pinggan Heeseung. Aku habiskan makanan Heeseung yang masih berbaki separuh.
"Suka hati tok nenek kau rampas makanan aku" jeling Heeseung
"Hee tok nenek kita sama. Lainlah kalau Hee anak angkat"
"Ehh kau yang anak angkat. Kau tak tahu ke eomma kutip kau tepi jalan"
"Appa kutip Hee tepi longkang"
Jake garu kepalanya yang tidak gatal. Matanya memandang ke arah aku dan Heeseung silih berganti.
"Korang janganlah bergaduh. Aku tahu tengok je, tak tahu nak damaikan korang"
"Siapa cakap kami bergaduh? Ini gurauan kasih sayang abang dan adiklah" balas Heeseung sambil mencubit pipi aku
"Sakitlah hee!"
"Atototototo adik oppa. Sakit ke meh nak cubit lagi"
"LEE HEESEUNG! KAU TUNGGU EOMMA BALIK AKU SURUH EOMMA BUANG KAU TEPI DUSUN DURIAN"
Jake tepuk kepalanya. Apa yang mampu dia lakukan hanyalah tengok.
_____
Habis saja tengok wayang Jake bawa aku pergi Sungai Han. Katanya nak bersiar siar dulu sebelum pulang. Jadi aku ikut saja kehendak Jake.
"Terima kasih belanja saya tengok wayang tadi" kataku lalu membuang pandangan ke arah Sungai
Waktu petang. Ramai orang datang bersiar. Terutama sekali pasangan couple dan suami isteri.
Tipulah kalau aku tidak cemburu.
"Small matter sweet" balasnya lembut lalu mengusap rambut aku lembut
Aku menggigit bibir menahan rasa gementar. Kenapalah Jake lembut sangat dengan aku. Susah betul aku nak uncrush dekat dia kalau macam ni.
"Awak sejuk tak?" soalnya tiba tiba
Aku geleng kepala lalu menoleh memandang Jake. Dari sisi tepi saja sudah membuktikan Jake seorang yang sangat kacak.
"Youngmi saya nak tanya satu soalan boleh?"
"Tanyalah"
"Hubungan awak dan Sunghoon sebagai pasangan fake dah lama berakhir kan?"
Aku mendiamkan diri buat beberapa saat.
Aku tak sempat putuskan hubungan dengan Sunghoon. Sejak kejadian di bilik kesihatan hari itu aku terus menjauhi diri daripadanya. Rasanya sudah tiga minggu aku tidak bercakap dengan Sunghoon, setiap kali dia datang rumah aku tidak pedulilan dia.
"Kalau ya. Awak nak buat apa?"
YOU ARE READING
strawberry kisses ; sweet dreams
Fanfiction[completed] [ STRAWBERRY KISSES ] [SEASON : ONE] Sour like a strawberry and sweet like a kiss. You make me learn about life, but I give you trauma. - Lee Youngmi, start : august 2023 end : september 2023 • [ SWEET DREAMS ] [SEASON TWO] I didn't...