_____
Youngmi cekak pinggang sambil memandang abangnya. Lelaki itu masih ketawakan Youngmi atas apa yang terjadi petang tadi.
"Sudah Hee. Tak lawaklah" kata Youngmi lalu menampar bahu Heeseung
"Padan mukan Mi. Lain kali lepas balik sekolah terus mandi, barulah muka tu lawa sikit. Buat malu je tayang muka bogel kau depan diorang"
"Hello semua tu tak ada kena mengena. Salah Hee sebab bagi diorang masuk dalam bilik Mi. Dahlah Mi tengah tidur, nasib tak keluar air liur basi"
Heeseung berhenti ketawa. Rasa kesian pulak dekat Youngmi.
"Okay sorry. Aku janji tak buat lagi"
Youngmi kerling ke arah Heeseung kemudian dia bangun daripada sofa. Malas nak layan orang sakit jiwa.
"Mi nak pergi mana?"
"Masuk biliklah. Buat apa tengok muka Hee lama lama. Muak rasa nak muntah"
Heeseung membiarkan Youngmi masuk dalam bilik. Tangannya mencapai telefon.
Jakey
Hyung
Boleh tak esok aku nk tido rumah kau
JeballllJangan gatal nak tido sini
Aku ada adik perempuan
BahayaALAAA HYUNG
Aku bosan
Lagipun esok cuti
Bagilah aku pegi sanaSuka hati kaulah
Aku bawak sunghoon sekali
Berambus sana
Aku nak tido"Bosan konon. Padahal kau nak usya adik aku" Heeseung lepaskan keluhan. Macamlah dia tidak tahu perasaan Jake terhadap adiknya.
Jake sudah lama sukakan Youngmi. Tapi dia sengaja pendam perasaan, katanya nak tunggu masa yang sesuai untuk confess.
"Heeseungggggg!"
Akibat terkejut terus Heeseung bangun
berlari menuju ke bilik Youngmi. Wajahnya cuak mendengar jeritan Youngmi."Kau okay tak?" soal Heeseung risau
"Hee tolong. Ada lipas" rengek Youngmi sambil memeluk bantal. Jarinya tunjuk ke arah satu sudut iaitu tempat lipas itu berada.
"Aku takut lipaslah.. kau pergilah bunuh dia" balas heeseung ingin berlalu pergi
"Hee kesianlah dekat Mi. Macam mana Mi nak tidur kalau lipas tu tak mati"
"Ishh jom ikut aku" kata Heeseung sambil menarik tubuh Youngmi mengikutinya menuju ke rumah sebelah
"Hee kau buat apa dekat sini?"
"Mintak tolong" balas Heeseung lalu menekan loceng rumah jirannya
"Hyung? Youngmi? Kenapa korang datang sini?" soal lelaki itu hairan
"Jake tolong aku. Tolong bunuh lipas dalam bilik Youngmi"
Jake menelan air liur kasar. Nampaknya Heeseung salah pilih orang.
Tapi sudah semestinya Jake tidak mahu nampak lemah hadapan Youngmi.
"Kau nak tidur rumah aku tak esok?" soal Heeseung sambil jegil matanya
"Alah setakat lipas apalah sangat. Tunjuk aku dekat mana lipas tu" balas Jake sambil senteng lengan bajunya
Nampaknya mudah nak umpan Jake. Petik saja nama Youngmi.
"Youngmi tunjuk Jake dekat mana lipas tu"
Youngmi gigit bibirnya. Malunya! Kenapalah Heeseung kena mintak tolong Jake. Macamlah tak ada orang lain.
"Jomlah ikut saya"
Jake angguk kepalanya lalu mengikuti Youngmi. Bibirnya melepaskan keluhan. Tak sangka demi Youngmi, seorang lelaki bermama Jake Sim sanggup bergaduh dengan lipas.
YOU ARE READING
strawberry kisses ; sweet dreams
Fanfictie[completed] [ STRAWBERRY KISSES ] [SEASON : ONE] Sour like a strawberry and sweet like a kiss. You make me learn about life, but I give you trauma. - Lee Youngmi, start : august 2023 end : september 2023 • [ SWEET DREAMS ] [SEASON TWO] I didn't...