____
Lelaki itu mendiamkan diri sambil membuang pandangan ke luar tingkap. Fikirannya kosong.
Sudah lima tahun berlalu namun perasaan cinta terhadap insan bernama Lee Youngmi masih ada dalam diri.
Setiap hari dia berdoa agar hatinya terbuka untuk orang lain. Atau lebih tepat lagi tunangnya iaitu
Kwon Nara.
Wanita itu telah menjadi tunangnya dua tahun lepas. Tiada paksaan namun dia sendiri ingin mempertunangkan Nara.
Tiada apa yang menarik tentang hubungan mereka. Tiada cinta, tiada kemesraan tetapi wujudnya rasa sayang.
"Sunghoon kenapa awak tak tidur lagi?" soal Nara lembut
"Saja. Ambil angin" balas Sunghoon tanpa melirik ke arah Nara
Park Sunghoon. Lelaki itu masih hidup sehingga kini namun tiada siapa tahu melainkan seorang.
Park Jongseong.
Jay beritahu Heeseung dan Jake bahawa Sunghoon telah meninggal dunia. Disebabkan mereka risaukan keadaan Youngmi, Heeseung merancang untuk tipu tentang kewujudan Sunghoon tidak nyata selama ini.
Sunghoon tidak salahkan Heeseung kerana reka cerita palsu, malah dia bersyukur. Sunghoon tidak mahu Youngmi fikirkan dirinya. Cukuplah hubungan mereka dianggap sebagai mimpi pahit manis Youngmi semasa koma.
"Jay tunggu awak dekat luar"
Sunghoon angguk kepalanya. Senyuman nipis terpancar di wajahnya.
"Saya keluar dulu. Awak tidurlah, jangan tunggu saya"
Sunghoon menapak keluar dari bilik menuju ke ruang tamu.
"Kau buat apa datang sini?"
"Jenguk adik pun salah ke?" balas Jay sambil silang tangannya di dada
Adik?
Apa yang Jay katakan tadi merupakan rahsia mereka berdua yang ramai orang tidak tahu.
Park Jongseong dan Park Sunghoon, mereka berdua merupakan pasangan kembar keluarga Park. Tetapi dipisahkan apabila ibu bapa mereka membuat keputusan untuk bercerai. Jay berada dalam jagaan ibu manakala Sunghoon berada dalam jagaan bapa.
Malangnya hidup Sunghoon kerana tinggal bersama ayahnya iaitu seorang gangster. Kena pukul, itu perkara biasa dalam hidup Sunghoon.
Sunghoon pernah merasa hidupnya tidak adil, sebab itulah Jay ibarat musuh baginya dahulu. Tetapi semua itu tidak lama apabila Jay telah berkorban untuknya.
Jay banyak bantu Sunghoon selesaikan masalah, salah satunya menangkap pelaku kebakaran di perpustakaan lima tahun lepas.
Choi Yeonjun, lelaki itulah punca. Kerana dendam dia sanggup berbuat sedemikian.
YOU ARE READING
strawberry kisses ; sweet dreams
Fanfiction[completed] [ STRAWBERRY KISSES ] [SEASON : ONE] Sour like a strawberry and sweet like a kiss. You make me learn about life, but I give you trauma. - Lee Youngmi, start : august 2023 end : september 2023 • [ SWEET DREAMS ] [SEASON TWO] I didn't...