15

224 27 5
                                    

_____

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

_____

Youngmi garu kepalanya sambil mengikuti langkah Heeseung menuju ke ruang tamu.

Youngmi tak tahu kenapa hari ini angin Heeseung seakan tidak baik. Asyik tanya soalan yang sama sedangkan sedangkan dia sudah tahu jawapan tepat daripada mulut Youngmi.

"Okay last, Sunghoon or Jake?"

"Can be both?" balas Youngmi dengan nada teragak agak. Sengaja menguji kesabaran abangnya.

Lelaki itu cubit pipi Youngmi. Geram.

"Pilihlah betul betul. Kau ni jangan jadi buaya boleh tak. Aku tak pernah didik kau macam ni"

Youngmi melepaskan tawa. Suka betul tengok abangnya marah.

"Alah gurau je. Kenapa hee sensitif sangat? Terkena dekat batang hidung eh?"

"Ishh malaslah cakap dengan Mi. Lebih baik aku pergi tidur" Heeseung bangun daripada duduk ingin bergerak ke bilik namun tangannya ditarik oleh Youngmi sehingga terduduk kembali di sofa

"Hee nak dengar ke jawapan Mi?" soal Youngmi lalu memandang abangnya. Wajahnya kembali serius, tiada lagi senyuman di bibirnya.

Heeseung angguk kepalanya lalu kerling ke arah Youngmi.

"Youngmi akan pilih Jake"

"Habis tu sunghoon?"

"Tolong jangan buat Mi ubah fikiran"

"Youngmi, diorang dua kawan aku tau. Aku tak nak salah sorang daripada mereka sakit disebabkan kau.

Dan aku tak nak kau jadi villain dalam kisah kau sendiri"

Youngmi usap bahu Heeseung supaya kemarahan lelaki itu kembali reda.

Nampaknya Heeseung tidak bergurau. Dia begitu serius tentang hubungan Youngmi, Jake dan Sunghoon.

"Hee, dengar betul betul apa yang Mi nak cakap sekarang.

Youngmi pilih Jake dan keputusan Youngmi muktamad"

Heeseung angguk kepalanya lalu melepaskan keluhan lega. Syukur adiknya ada keputusan muktamad.

"Baguslah kalau macam tu. Aku tak nak kau mainkan perasaan diorang"

"No, Youngmi taklah sejahat yang disangkakan"

Ding dong!

"Hee duduk sini, biar Mi bukak pintu" kata Youngmi lalu menuju ke pintu

"Siapa yang datang?" soal Heeseung tanpa memandang tetamu yang datang

"My boyfriend" balas Youngmi sambil memeluk lengan Jake. Mereka duduk di sofa bersebelahan Heeseung.

"Korang sejak bila couple?" soal Heeseung hairan

"Lahhh Hee tak faham ke maksud Mi tadi? Mi dah bagi hint kami couple tapi tak sangka pulak Hee lembap"

Heeseung jeling adiknya. Sakit hati. Sia sia kena gelar lembap.

"Diamlah korang. Jangan nak bersweet dekat sini, aku tak nak tengok aksi haram" pesan Heeseung kemudian fokus pada televisyen.

Heeseung hiraukan Youngmi dan Jake. Anggap seperti mereka tidak wujud.

"Awak dah makan ke belum?" soal Jake sambil mencuit bahu Youngmi

Youngmi geleng kepalanya.

"Belum. Awak?"

Jake geleng kepalanya lalu mengeluarkan telefon.

"Cari apa?"

"Pizza" balas Jake sepatah. Matanya tumpu mencari menu.

"Pepperoni pizza" ujar Youngmi tanpa niat

"Okay saya oder Pepperoni pizza"

Youngmi tidak membalas. Dia hanya mendiamkan diri.

Fikirannya terbang. Mengingati

Sunghoon.

strawberry kisses ; sweet dreams  Where stories live. Discover now