Arod společně s Duem míří do sálu Rady. Arodova dovednost vypadat tak, jak potřeboval, zapříčinila, že byste nepoznali, že je s ním něco v nepořádku. Jen své kruhy před očima skrýt nedokázal. A zívání také ne.
Všichni si myslí, jak za ně všechno udělám, že se s radostí rozkrájím. Idioti. Místo, které mám, není holka pro všechno. Tak si to uvědomte, mám nějakou cenu!
Dojdou na místo. Stráže je okamžitě pustí, aniž by museli příchozí ohlašovat jména. V Sálu je již mnoho Midrilů, správců jednotlivých zemí, dokonce i královna Siara, která sedí přímo naproti dveřím na tom největším křesle. Arod se hluboce ukloní a Duo ho následuje. Přišli poslední.
"Veličenstvo," začne vznešeně Arod, "omluvte náš poněkud pozdější příchod. Netušili jsme, že Rada bude svolána tak rychle. Dozvěděl jsem se to před pár okamžiky." Královna mlčí, po chvilince kývne: "Důležité je, že jste tady, Arode. V tom případě zahajuji Radu!" Arod si oprášil oděv a mírnou úklonou hlavy vzdal holt ostatním správcům. Královna sjede pohledem k Duu.
"Nepamatuji si, že by byli zváni."
"Ne, nebyli," skočí do toho Arod a ustoupí, aby na oba dva královna lépe viděla, "přivedl jsem je sem ovšem z pádného důvodu, smím-li to tak říci." Královna nastraží uši. A nejen ona. Všichni přítomní jsou poměrně zvědavý, s čím Arod přijde.
"Jakým?"
"S dovolením, královno," pousměje se Arod pokorně, "dnes, pokud vím, byla Rada svolána proto, aby jí byly předloženy čísla vojáků a otroků na Výpravu. Jistě víte, kam tím mířím. Tento úkol byl svěřen mně, a bylo mi ctí ho splnit. Nebyl jsem ovšem sám, kdo ho plnil. Přijde mi v tom případě fér, aby si zde přítomní, mí nejbližší pomocníci, Lachim s Drachirem, měli možnost vyslechnout vše, co tu dnes padne, když se na tom velice podstatně podíleli." Po těchto slovech se opět uklonil a podíval se na Duo. Bylo překvapené, bylo jim to vidět na očích. Drachir se pousmíval, Lachim jen upřeně sledoval Aroda. Poté uhnul očima ke královně, která si je zamyšleně prohlížela. Po chvíli řekla: "Jak si přejete, důstojníku. Obstarejte jim židle, ať se někam posadí!" přikázala a za pár okamžiků již oba seděli a bedlivě poslouchali. Arod si sedl přímo naproti královně. Rozhlédl se.
Kolem stolu seděli ti nejvýznamnější Midrilové z celého Rohmidru, správci a vládci jednotlivých zemí. Některé z nich Arod viděl poprvé v životě, ovšem hned poznal, kdo jsou. Navíc se mezi nimi nacházeli i vysocí představitelé Dvora, otrokář Derel, velitel Agrazet a také Lachim s Drachirem, kteří ovšem tak důležití nebyli.
Královna promluvila: "Vítejte na dnešním svolání Rady!" Otočila se k za ní stojící Rialyn a ta uhnula na zastíněného písaře, který stál v rohu a tiše čekal, až bude moci psát. Pokynula mu, aby nastražil uši.
„Je mi ctí vás tu všechny zase vidět," promluví královna, „všechny spávce i mé nejbližší služebníky, Nejvyššího zvěda Aroda i jeho pomocníky, otrokáře Derela a důstojníka Agrazeta. Tak tedy začneme. Arode?"
„Královno," zvedne se a ukloní se zvěd.
„Otrokář Derel mě podrobně informoval o počtu otroků, kteří budou třeba na Výpravu. Vaším úkolem bylo dát tato čísla, která jste samozřejmě alespoň odhadem věděl také, dokupy. Máte tedy něco?" "Mám." Popošel k veliké skříni a vyndal z ní pár listin. Rozprostřel je na stůl a do ruky si vzal kus papíru, na kterém byly Lachimem napsané veškeré číselné hodnoty.
"Veškerá čísla jsou tady," začal, "začal bych otroky." Podíval se na Siaru a ta kývla. Pokračoval: "Podle mých informací se Mehirskou stezkou vydalo osm set otroků. Všichni tito jsou z Mehiru, Tokkeru nebo Erxu. Otrokář Derel by to jistě potvrdil, ostatně jako vše, co tu dnes z mých úst ohledně otroků padne." Derel kývne a královna naznačí písaři, ať se pustí do práce.
ČTEŠ
Lidé z Rohmidru
Fantasy//PROBÍHÁ ÚPRAVA// Jela si pro pomstu. Lidé ji vzali vše, na čem ji záleželo. Vzali ji otce, vzali všem krále. A teď, když je královnou, se může odvděčit. Může se pomstít. Není ovšem sama, kdo chce odplatu. Za jejími zády je nepřítel. Větší, než si...