Činění

5 1 0
                                    

"Město je obsazeno, Vaše Veličenstvo," informuje královnu Arod s Coryou. Královna se odmlčí a pak se z trůnu zvedne: "Nečekala jsem, že to bude tak rychle. Stačilo pár dní a svůj úkol jste splnili hned. Působí lidé nějaké potíže?"

"Abych pravdu řekla, Veličenstvo," ozve se Corya, "už se nějací potížisté našli a nacházet se budou."

"Ne, nebudou," skočí ji do řeči královna, "zastavíte je, nebo vám nechám useknout prsty."

"Spolehněte se," odpoví pohotově Corya, zatímco Arod zaskočeně mlčí. královna se na ně otočí. "Zmizte, jestli je to všechno."

Oba se ukloní a odejdou. Jakmile se zavřely dveře od sálu, Arod si zhluboka oddechl: "Vypadá to, že královna se probudila se skvělou náladou." Corya kývne hlavou a každý si jde svoji cestou. Znovu se uvidí až o několik hodin později, až jim začne společná služba.

Arod míří k Duu, aby mu trochu zpříjemnili den, když ho najednou někdo chytí za paži.

"Jak se práce daří?"

Liarendil.

"Docela dobře," sykne Arod a už by odešel bez jediného slova navíc, kdyby ho rival nezastavil znovu.

"Jakou má královna náladu?"

"Co je to za otázky?"

"Rád bych vám s prací pomohl," odpoví Liarendil a Arod se pousměje: "To asi není třeba, nechceme skončit s usekanými prsty." Odešel.

Za chvíli došel za Duem, které bylo stejně jako on na chvíli bez práce.

"Musím říct, že jste to tam pěkně srovnali," pochválí Aroda Drachir.

"Nečekal jsem, že bude ta holka tak...tak schopná."

"To asi bude," řekne Lachim a zamyslí se. Arod s Drachirem si toho všimnou a pousmějí se na sebe.

"Ty jsi nějakej divnej, Lachime," ozve se Drachir a Lachim se na něj otočí: "Proč jako?"

"Když se bavíme o Corye, vždycky se zasníš," doplní ho Arod.

"Co to plácáte? Zasním? To vy se vzbuďte, jen přemýšlím, jak s ní vydržíš, když tě postřelila."

"Super poznámka," sykne Arod a složí ruce na hruď, "musím to s ní vydržet."

Ještě chvíli se spolu bavili, než se všichni museli vrátit do služby. Arod opět s Coryou vyjeli zhlédnout město a Drachir se svým přítelem byli pověřeni nad špehem.

Arod s Coryou projíždí město. Nikde nikdo.

"Co budeme královně hlásit, pane?"

"Že vše probíhá podle plánu. To se hodně rychle vzdali."

Ozval se strašlivý řev.

"Jeď!" pobídl Arod svého koně a vyrazil za zvukem. Corya ho následovala.

Dojeli na místo.

 Před ním byl zakrvácený Midril a u něj skupina lidí, která si na něj počkala. Arod prudce zatáhl otěžemi a jeho kůň mocně zaržál.

"Krysy!" oháněl se a tasil meč. Corya seskočila s koně a běžela za zraněným.

"Koukejte vypadnout, vy rohatý bestie!" zařval jeden muž. Arod se na něj otočil a položil mu meč ke krku.

"Zopakuj to."

"Koukejte zmizet, vy zvířata!"

Vytryskla krev.

Lidé z RohmidruKde žijí příběhy. Začni objevovat