Bab 8

3.3K 95 0
                                    

USAI mandi, Zafiq mengenakan pakaian sebelum mendekati isterinya diatas katil

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

USAI mandi, Zafiq mengenakan pakaian sebelum mendekati isterinya diatas katil. Satu bantal diambil lalu meniarap diatas katil.

Amanda mula membuat kerjanya. Mengurut badan suami. Dimulakan dengan kaki Zafiq.
Terpejam mata Zafiq menikmati urutan mantap daripada Amanda.

"Sedap sayang urut. Hilang lenguh kaki abang.." Zafiq mula memuji. Tersengih Amanda dibuatnya.
Sesekali kaki itu ditumbuk perlahan.

"Sayang, kalau abang nak ajak sayang pergi bercuti sayang nak?" soal Zafiq. Memandangkan dia mempunyai cuti selama 3 hari, jadi dia akan menghabiskan waktu itu dengan Amanda.

Mendengarkan soalan itu bertambah ceria raut wajah Amanda. "Nak! Kita nak bercuti kemana abang?" Soal Amanda.

Zafiq bangun daripada terus meniarap. Badannya disandarkan dikatil. Pahanya ditepuk berkali-kali mengarah Amanda untuk duduk di atas ribanya. Amanda hanya menurut.

Lengannya dikalungkan dileher Zafiq. Zafiq menyelitkan rambut Amanda dibelakang telinga milik isterinya.

"Kita pergi dekat-dekat jelah, boleh?" Cadang Zafiq.

"Boleh.. asalkan abang dekat dengan Amanda." Amanda meleretkan suaranya. Bibir suaminya dikucup sekilas.

Tersenyum Zafiq dengan perilaku isterinya. "Mengadalah sayang ni." kata Zafiq.

"Mengada dengan abang juga, bukan dengan lelaki lain pun." Balas Amanda. Kini, pipi suaminya pula menjadi sasaran ciumannya.

"Stop it sayang.." ujar Zafiq. Di sebenarnya malu. Amanda memang suka mengenakan dia.

"Why? Malu ke?" usik Amanda lagi.

Zafiq tidak menjawab pertanyaan Amanda. Dia terus kembali kepada topik untuk bercuti. "How about Melaka?"

"Melaka? Boleh juga.. lagipun dan hampir setahun kita tak pergi sana." Balas Amanda.

"Okay now, kita kene tidur! Esok bangun awal lepastu kemas-kemas barang. Pukul 11 kita dah kene check in hotel." Pesan Zafiq. Tubuh mereka berdua Zafiq selimutkan.

Amanda menepuk-nepuk bantalnya terlebih dahulu sebelum melabuhkan kepala. Lengan sasa Zafiq dipeluk. Zafiq serta merta memeluk pinggang isterinya.

"Goodnight abang, I love you more." sempat dia mengucapkan kata-kata cintanya sebelum memejamkan matanya. Sejujurnya dia pun sudah mengantuk sebenarnya.

Zafiq senyum nipis mendengar ayat daripada Amanda. Ubun-ubun Amanda dikucup lama.
Sungguh dia cintakan isterinya itu. "Goodnight sayang abang. I love you more too , more than you loved me." selepas menuturkan ayat itu, Zafiq turut terlena.

BUNYI alarm menyentak lena Zafiq. Matanya digosok perlahan. Alarm dimatikan sebentar. Kini dia mengejutkan Amanda pula. Lengan Amanda ditepuk perlahan. Berharap agar dengan tepukan itu dapat menyentak Amanda daripada lena.

"Amanda.." kejut Zafiq.

"Sayang.." Amanda masih diam tidak berkutik.

"Cinta hati abang.. bangun, kita solat subuh sama-sama." meleret sahaja suara yang keluar dari mulut Zafiq.

Amanda yang baru bangun daripada lena dilihat. Tersenyum dia memandang wajah Zafiq yang kekeliruan.

"Manda saja je kan nak kenakan abang?" soal Zafiq. Matanya mengecil melihat raut wajah Amanda yang sedang tersengih.

"Manda cuma dah lama tak dengar abang panggil Manda dengan panggilan cinta. Sebabtu Manda pura-pura belum bangun." terang Amanda. Tangan suaminya dicapai sebelum menyalam Zafiq.

"Sorry ye abang? Janji buat lagi." Zafiq hanya menggelengkan kepalanya melihat telatah Amanda.

"Buat lek buat pis sayang, tak perlu nak sorry-sorry bagai. Dah sekarang jom mandi lepastu solat." Tangan Amanda digenggam membawa kearah bilik air.

" Tangan Amanda digenggam membawa kearah bilik air

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tbc.

Zafiq's [C]Where stories live. Discover now