BAB 1

7K 139 3
                                    

Semasa Puteri Syasya berjalan kaki untuk ke sekolahnya, tiba-tiba Puteri Syasya ditahan oleh dua orang remaja perempuan, seorang berambut pendek dan seorang lagi berambut panjang paras bahu.

"Aku nak duit!". Kata perempuan yang berambut pendek.

"Saya tak ada duit". Balas Puteri Syasya dengan tergetar-getar.

"Kau tak payah nak menipu kitaorang! Weh check poket dia". Kata perempuan yang berambut pendek. Dia memberi isyarat kepada rakannya.

Perempuan yang berambut panjang itu memeriksa poket baju Puteri Syasya. "Eh? Apa ni? Jangan lah". Rayu Puteri Syasya kepada 2 orang remaja itu.

"Ini apa?". Tanya perempuan yang berambut panjang itu Puteri Syasya menelan air liurnya.

"Duit". Balas Puteti Syasya dengan menunduk kepalanya.

"Tahu pun! Tadi kau kata tak ada duit, sekarang ni apa?". Tengking perempuan yang berambut pendek itu. Dia menunjuk not RM5 ke muka Puteri Syasya.

"Itu je duit yang aku ada,bagi lah balik". Rayu Puteri Syasya kepada mereka.

"Jangan harap aku nak bagi balik". Balas perempuan berambut pendek tadi. Dia menolak Puteri Syasya sehingga tersungkur di jalan tar. Mereka berlalu meninggal Puteri Syasya bersendirian.

Puteri Syasya menangis mengenangkan nasibnya yang selalu dibuli.

~bersambung~
#maaf kalau bahasa malaysia saya tak berapa betul
# kalau yang rasa macam pernah baca bab 1 ni sebenarnya saya ada dua akaun, satu lagi rosak, jadi saya copy bab 1 ni dan published kan dekat akaun baru. Saya harap korang anjoy.

Cinta awak selamanya√Where stories live. Discover now