Hari-hari yang paling-paling ditakuti oleh Puteri Syasya sudah tiba. Hari perkahwinannya bersama lelaki yang tidak langsung dicintai. Tidak sangka dia bakal berkahwin dengan Ahmad Daniel. oh my god!!!
Puteri Syasya berada di dalam biliknya melihat dirinya yang sudah lengkap berbaju pengantin. Puteri Syasya berpusing separuh melihat penampilannya. Tiba-tiba kedengaran ketukan di pintu membuat Puteri Syasya behenti berpusing di depan cermin. Dah macam cinderella pulak.
Kelihatan Farah yang ada di depan pintu. "Boleh aku masuk?"
"Masuklah." Acuh tak acuh Puteri Syasya bersuara."Wow! Jealouse aku tengok kau. Cantik. Macam tuan puteri yang baru turun dari kayangan." Farah bergurau sambil menelek pakaian pengantin yang tersarung di badan Puteri Syasya.
"Aku memang tuan puteri ok? Nama aku pun start dari 'Puteri'." Puteri Syasya pula berseloroh.
"Perasan." Itu sahaja yang terkeluar dari mulut Farah.
"Dahlah, jom turun. Pengangtin lelaki dah sampai, tengah tunggu pengantin perempuan bersiap lama bebenonya."
Akhirnya Puteri Syasya sah bergelar isteri kepada Ahmad Daniel. Puteri Syasya langsung tidak berasa sedih mahupun gembira. Dia cuma berasa keliru, keliru dengan situasi ini. Adakah dia di dunia realiti ataupun dunia fantasi. Tiba-tiba kedengaran suara Ahmad Daniel mengejutkan Puteri Syasya dari terus hanyut dengan dunianya.ereka kini berada di meja makan.
"Awak, tolong ambilkan air untuk saya." Puteri Syasya mengambil air untuk Ahmad Daniel tanpa bantahan. Dia malas hendak bersuara ketika ini.
Sedang sibuk mereka bersantap Fakrul hanya merenung pengantin baru itu dari jauh. Hatinya terasa kecewa, tetapi apakan daya bukan jodoh.
Assalammualaikum... sorry bab ini agak pendek dr bab yang lain. Tak ada moodlah, lg pon bab 21 ni x de idea yg timbul. Lg pon pasal majlis kahwin, mls nak taip pnjg². Heheh. Tp jgn risau bab 22 insyaallah panjg. Jgn lupa, komen, vote... jumpe di bab yg seterusnya..
YOU ARE READING
Cinta awak selamanya√
RomanceHanya dengan satu salah faham, Puan Mariah menyangka Puteri Syasya dan Ahmad Daniel sedang mabuk bercinta. Ahmad Daniel! Puteri Syasya amat membenci jejaka itu kerana lelaki itu telah memalukannya di hadapan semua pelajar di dalam kelas mereka. wal...