BAB 13

3.7K 101 1
                                    



Pada pukul 8 malam, Ahmad Daniel telah pergi ke rumah kedua orang tua Puteri syasya. semua orang menyambut kedatangan Ahmad Daniel dengan penuh prihatin. mereka kini sudah berada di ruang tamu.

"kesian kau Puteri." Farah separuh berbisik di telinga Puteri syasya.

"Lantak dia, aku bengang betul dengan mamat ni, kalau lah dia sepupu aku, memang dah jadi lempeng agaknya." Puteri syasya meluahkan perasaan yang ada di dalam hatinya.

"Puteri, layan lah tetamu kamu tu." kata Puan Mariah. Semua sudah berada di dapur.

"yelah-yelah." Acuh tak acuh jer jawapan yang diberi oleh Puteri syasya.

"Cantik awak malam ni." puji Ahmad Daniel ikhlas dari hati.

"Boss tak payah nak puji sayalah, boss kalau nak apa-apa cakap jer lah dengan jelas, tak payah nak pakai puji segala." Balas Puteri Syasya, matanya hanya melihat kearah televisyen dari tadi.

"Saya memang ada benda nak cakap dengan awak."

"Dah agak dah, nak cakap apa?"

"Kalau saya nak ajak awak kahwin, nak tak?" Gurauan daripada Ahmad Daniel.

"Boss ingat saya ni apa? senang-senang jer nak ajak saya kahwin jangan harap dapat kahwin dengan saya, dan saya tak nak kahwin dengan boss!" Puteri syasya terus pergi dari situ.

'haish, kenapalah susah sangat nak memiliki hati kau, hmmm.'

Beberapa minit kemudian, Puan Mariah memanggil mereka untuk menikmati makan malam yang enak. Ahmad Daniel dan Puteri syasya pergi ke arah meja makan .

"Boss, kalau mak saya cakap boss ni pakwe saya, boss kena cakap dekat mak saya yang dia cuma salah faham jer. ok?" Kata Puteri syasya sambil menaikkan ibu jarinya.

"yelah, dah nak dekat 10 kali awak ulang benda yang sama jer." Bebel Ahmad Daniel, malas dia hendak mendengar bebelan Puteri syasya.

"Saya takut boss lupa, sebab tu saya ulang banyak kali." kini mereka sudah berada di meja makan.

mereka kini sedang menjamu selera.

"dah berapa lama kamu kenal?" Tanya Puan Mariah kepada Ahmad Daniel.

"Baru jer lagi." Ahmad Daniel membalas.

Puteri syasya tersedak, dia memandang tepat  ke wajah Ahmad Daniel, Ahmad Daniel hanya buat tak tahu dengan pandangan itu.

"Ibu, sebernanya, dia ni cuma boss Puteri, dan kita orang tak pernah atau tak akan bercinta." kata Puteri syasya.

"yer ke Daniel?" Tanya Puan Mariah.

"Eh, mana ada makcik, kitaorang memang suka sama suka, cuma Puteri jer malu nak bagitahu perasaan sebenar dia."

"Boss!!! ibu!!! mana ada!!!" marah Puteri syasya, lalu dia menendang kaki Ahmad Daniel.

'argh!! lantak ah aku kena pecat sekali pun, yang penting aku tak sanggup kerja dengan lelaki miang tahap 100% ni!' balas suara hati Puteri Syasya.

NI JE MAMPU ^_^







Cinta awak selamanya√Where stories live. Discover now