CH 37: Gembira

167 11 5
                                    

Satu percikan air mengena wajah Darwish Adil yang elok berendam di dalam sungai di sisi Chalet D'Riviere. Wajah pemuda itu terkejut dengan simbahan itu. Dia memandang Si Pelaku yang elok sedang tersenyum memandang dirinya. Azrief Safwan sedang memakai sleeveless biru bersama seluar trek. Bajunya basah. 

"Kenapa ni Wish. Jomlah main air!" ajak lelaki kurus itu. 

Darwish menggeleng. Tanpa sedar bibirnya mengukirkan senyuman lebar yang menampakkan gigi serta gusi lelaki berbadan besar itu. "Pergilah. I nak duduk sini," Wish sambung duduk di kawasan air cetek itu. 

"Alah..," Azrief bergerak merapati dirinya. Baju sleveeless itu melekat pada tubuh kurus pemuda itu. Menampakkan beberapa siri otot perut. 

Azrief memegang bahu Wish. Digoyangnya lembut kawasan itu. "Jomlah, Wish. Tak best kalau aku sorang," 

"Mana ada kau sorang. Tu, Uncle D ada ngan Uncle Ikris," Darwish Adil menjuihkan bibir pada dua lelaki dewasa yang sedang sibuk bergelut serta bergelak ketawa di dalam kawasan air lebih dalam. Suka dia melihat suasana itu. Jarang dia dapat menyaksikan Uncle Ikris tersenyum dan tertawa. 

Azrief memandang kawasan itu sekali. Dia menggulingkan biji matanya. "I nak dengan you~," 

Dahi pemuda berbadan besar yang sedang duduk itu berkerut seribu. Dia tergelak sebentar. "Eiy, sejak bila you manja sangat ni?" Hatinya bagai digeletek melihat sikap Ketua Pelajar SBPAT itu yang berubah sekelip mata. Seperti kanak-kanak yang manja. 

"Alah, kan I nak happykan you. Inilah masanya I happykan you," Tangan Azrief mengurut sebelah bahu Wish. Sedaya upaya membodek pemuda sedang duduk di dalam bahagian sungai yang cetek itu supaya mengikuti dirinya bermain di dalam kawasan yang lebih dalam. Keningnya terangkat beberapa kali. 

"I happy jelah duduk kat sini," 

"Sayang~" 

Wish mengeluarkan gelak sekejap. "Eiy, manja," 

"Oooo.. taknak ehh?" 

Tanpa amaran, tubuh Darwish terus diangkat. Azrief membawa tubuh Wish dengan gaya bridal menuju ke kawasan dalam. Darwish menjerit kecil lalu terus memukul lembut dada Si Azrief. "Ya Allah, Azrief! Turunkan I lah, badan I berat. Sakit you nanti!" Tapi pengawas SBPT tidak meronta banyak takut Azrief merasai kesakitan. 

Azrief hanya membalas dengan senyuman. "Takpe you boleh jadi dumbbell baru I. Tak payah susah-susah I bazir duit," 

"Azrief!" 

"Senyap, Sayang."

Dengan itu, anak bongsu itu rela dirinya dibawa pergi. Tidak melawan. Reda dengan perkara yang terjadi. Pandangan mata Wish hanyalah leher berurat Azrief dan buah halkum miliknya. Kadang senyuman senget muncul pada bibir lelaki yang mengangkatnya. Tanpa sedar Wish rasa selesa di situ. Deruan angin hutan dapat dirasai hingga ke tulang hitam. 

Langkah mereka berhenti. Wish keliru. Dia memandang ke atas lalu dihadiahkan dengan pandangan lembut dari Azrief Safwan. 

"Kenapa st-," 

Tidak sempat menghabiskan ayat itu. Diri Azrief membawa Darwish terjun menuju ke kawasan sungai yang dalam. Dengan pantas, tubuh Wish kembali basah. Badannya terkejut dengan sentuhan air secara tiba-tiba. Pada satu ketika kepalanya berada di dalam air, kemudian kembali naik ke permukaan. 

Darwish Adil mengoyangkan kepalanya. Mengeluarkan sebarang air yang masuk ke dalam telinga. Sekali meruap mukanya. Telinganya menangkap jelas ketawa yang keluar dari mulut pemain bola keranjang di hadapannya. Nampak seperti Azrief suka mengenakan dirinya. 

"Ish, apa you  ni!" Satu pukulan diberikan pada kawasan dada kiri Azrief Safwan. Tidak percaya dengan tindakan lelaki di hadapannya. 

"Aduh!" Kemudian terus berubah kembali menjadi gelak tawa. "Sorry, Sayang~," 

Bukan Takdir Kita (Completed✔️✔️) Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang