احنا وقفنا لحد لما كانت العائله بيتغدوا فى امان الله........ وفجاه سمعوا صوت صراخ (اميليا) الخادمه وبعدها ساد صمت مريب......... نكمل بقى........
ولهذا جرى الجميع نحو الطابق العلوى.......وبالتحديد نحو غرفه اوتار....... وما ان دخلوا حتى وجدوا الفتاه الصهباء (معناها الفتاه حمراء الشعر) (اميليا) فاقده الوعى على ارض الغرفه............. وطبعا اوتار بخفتها كانت اول من وصلوا للمكان وفورا قومت الوضع امامها...... وقررت اسعاف الفتاه......
جلست اوتار على الارض ......... ورفعت راس الفتاه المسكينه بحنان ووضعته على رجلها وطلبت من سيف بهدوء قائله : من فضلك يا سيف هات ازازه البرفان بتاعي من على طاوله الزينه........
وعلى الفور تحرك سيف واحضر المطلوب واعطى الزجاجه لاوتار وتبادل مع ابيه كامل نظره متوتره قلقه وفى راسهم سؤال واحد ترى ماذا شاهدت (اميليا)حتى تصرخ بذعر هكذا وتفقد وعيها من شده الرعب ......
ورغم توترهم الظاهر الا ان ارجون كان يتصرف بهدوء يقترب من البرود التام...........مما.اغاظ كامل وسيف جدا.... فالرجل كانت غالبا اعصابه من فولاذ ومفيش حاجه ممكن تخليه يتوتر........او ينفعل.......ابدا والحمدلله انه مش بشرى زيهم والا كان جاب لهم جلطه من شده بروده حتى اثناء الاحداث الغير متوقعه ......... والحمدلله ان اوتار مش زيه بالعكس دى كانت مهتمه جدا بالبنت المسكينه وبتحاول تفوقها من الاغماء بحنان اثر فيهم جدا........... ووقفوا بصمت وهم يراقبون باهتمام كيف وضعت اوتار رشه من العطر على معصمها الرقيق........ وقربتها من انف (اميليا)... التى ابتدءت تحرك راسها........ وتتشنج..... وتبكى بخوف......... واخيرا استعادت وعيها كاملا......... وفتحت عيناها ونظرت للجميع حولها بعيون متسعه برعب شديد
ساعدت اوتار (اميليا) على الجلوس باعتدال...... ونظرت اليها بحنان وسالتها بلطف قائله : ايه اللى حصل لك يا (اميليا) وكنتى بتصرخى كده ليه يا حبيبتى.............؟؟؟؟
نظرت (اميليا) لاوتار بخوف واتسعت عيناها بذعر وهى تحكى ما حدث معها قائله : انا دخلت اوضه حضرتك وحطيت الفازه على المكتب زى ما حضرتك طلبتى منى .... وانا خارجه قلت اعدل هدومى فى المرايه...... واضبط شعرى.......... وشحب وجهها وهى تكمل قائله : وفجاه لقيت ساندرا هانم طالعه من الصوره دى وكانت بتبسم لى...........فصرخت واغمى عليا..........
نظرت اوتار الى الجميع حولها وتنهدت....... واضح ان (اميليا) شافت ساندرا فعلا....... بس ساندرا خرجت ليه من الصوره لما شافت (اميليا).......المفروض مكانتش طلعت طالما هى مش موجوده......... فى الاوضه اكيد فى حاجه اجبرتها على الخروج فى وجود اميليا......
المهم دلوقتى تحاول تقنع (اميليا) المنهاره من الخوف ان اللى شافته قدامها ده كان وهم...... وكفايه على المساكين دول شعورهم بوجود اوليفيا وبول.......... مع ان ساندرا مختلفه عنهم طبعا بس (اميليا) عارفه انها ميته وده شبحها فطبعا لازم تبقى مرعوبه كده....... والمصيبه الاكبر انها شافتها فعلا
أنت تقرأ
اسطوره كوكب اشباه الملايكه (مكتمله)
Fantasyاوتار........ ملاك طاهر...... ولكن للاسف حتى يتم الاعتراف بها فى مملكتها يجب ان تؤدى عشره مهام......... وبعدها تحصل على لقبها......... ترى هل ستستطيع اوتار...... اكمال تلك المهام اما ستقف احدهم عثره فى طريق تحقيق امنيتها واحلامها........