فى المساء.........
... وبالتحديد فى الساعه الحاديه عشر والنصف مساءا امام غرفه نوم اوتار.......
.. وقف سيف بتردد امام غرفه اوتار وهو يفكر بعمق يدخل ولا لا..... واعترف ان الجزء الاكبر من عقله كان بيقوله لا طبعا دى مجنونه يا ابنى.......... ومستضيفه شبح جوه عشان يعلمها لعبه الكاراتيه......
.. والجزء الصغير كان راى قلبه اللى كان بيلومه ويقول له ازاى يسيب حبيبته الرقيقه الضعيفه الجميله لوحدها كده مع شبح....... وطلب منه بالحاح انه لازم يكون موجود معاها........... وبالمره يشوف الشبح ده بيعلمها ازاى...... حقيقى هو عنده فضول علشان يعرف هو كمان ......وتجاهل صراخ عقله الذى كان يمنعه من الدخول.......... وبعد ما عد من 1 الى 10 تمالك اعصابه وتنفس بعمق وفتح الباب بهدوء.........والذى كان لحسن حظه غير مغلق..........
🍸🔮🍸
داخل غرفه نوم اوتار..........
... تجمد سيف عندما شاهد ما يحدث فى غرفه حبيبته المجنونه........ فالغرفه باكملها كانت تسبح فى ضوء اخضر غريب.......... واثاث الغرفه اختفى باكمله منها.......... و تحولت الغرفه باكملها بطريقه ما الى مايشبه غرف التدريب على رياضه الكاراتيه كما تظهر فى الافلام.......واتسعت عيونه عندما شاهد اوتار ترتدى بدله الكاراتيه البيضاء الجميله......... وحول وسطها حزام باللون (الاخضر)...وكانت تتصارع بمهاره مع رجل صينى او كورى او يابانى اصل كلهم تقريبا شكل بعض.........و خمن عمره فى الخمسين تقريبا.......... ولكنه كان محترفا جدا.......... وكان يتحدث مع اوتار بلغه غريبه وكانه يعطيها بعض التعليمات.......و خمن سيف بانها غالبا اللغه اليابانيه.......... والمدهش ان اوتار كانت تجيب عليه بنفس اللغه.............
.. وتجمد مكانه عندما اقترب منه المدرب اثناء صراعه مع اوتار......... ولكنه تحاشى الاصطدام به في اللحظه الاخيره....ومع ذلك شعر سيف بالبروده لمجرد فكره ان هذا الشبح كان على وشك لمسه........
وانتبه سيف عندما انحنى المعلم الشبح امام اوتار......وراقبها وهى تفعل مثله.......وفجاه اختفى الضوء الاخضر الغريب......... وارض ساحه التدريب والمدرب ايضا ووجد الغرفه تعود لطبيعتها كما هى........... واوتار كانت تقف امامه وتضم يدها امام صدرها وتنظر اليه بتحدى...........صامت......... والمدهش انها لم تكن ترتدى الان ملابس الكاراتيه بل كانت ترتدى بيجامه جميله مكونه من بنطلون اسود وتيشرت رمادي مقلم بالابيض........ وكانت حافيه القدمين....... مما جعله فى حاله ذهول دى لسه من ثوانى بس كانت لابسه بدله كاراتيه وحوالين وسطها حزام اخضر كل ده راح فين؟؟؟؟؟
صاح سيف بمرح مفتعل قائلا :هو ده شبح المعلم (شونج يونج) يا اوتار شكله كان مدرب عظيم........وهو على قيد الحياه
اجابته اوتار وهى تبتسم رغما عنها قائله : المدرب بتاعى اسمه (فوناكوشي غيتشين) يا سيف مش (شونج.......يونج) وسالته بفضول قائله : هو انت شفت التدريب بتاعى من امتى يا سيف.......
أنت تقرأ
اسطوره كوكب اشباه الملايكه (مكتمله)
Fantasíaاوتار........ ملاك طاهر...... ولكن للاسف حتى يتم الاعتراف بها فى مملكتها يجب ان تؤدى عشره مهام......... وبعدها تحصل على لقبها......... ترى هل ستستطيع اوتار...... اكمال تلك المهام اما ستقف احدهم عثره فى طريق تحقيق امنيتها واحلامها........