مازلنا فى كوكب النور....... ولكن فى مملكه الحاكم الاعظم.......... والتى لايعرف احد اين مكانها بالضبط........
وبالتحديد فى غرفه اوتار..........
نظرت اوتار باعجاب الى الغرفه الجميله التى اخذتها اليها امها........ونظرت باعجاب الى السرير المستدير الذى لم ترى له مثيلا من قبل..... فالحاكم الاعظم من حقه ان يغضب فعلا عندما قارنت فخامه قصره بفخامه قصر الحاكم الاسد والحاكم الذئب......
وكان الفراش يبدو هكذا.......
وسحبتها امها بلطف نحو خزانه كان فيها العديد من الاثواب الملكيه الفاخره........ ولكنها لم تبهر اوتار كثيرا...... فالمهمه التى يريد الحاكم الاعظم منها فعلها من اجله لا تصلح فيها ابدا ارتداء تلك الاثواب الناعمه نهائيا.......
واخيرا سحبتها امها برفق حتى ترشدها الى مكان الحمام والذى لم يقل فخامه عن غرفتها ابدا...... وكان يبدو هكذا.......
.وعندما خرجت اوتار منه بصحبه امها و انتهت من تفحص كل شئ باعجاب حولها نظرت لامها باهتمام قائله : واضح ان الحاكم الاعظم مهتم جدا براحه ورفاهيه الارواح المتلاشيه الطيبه..... مش كده يا ماما؟؟؟؟؟
نظرت ابرار لابنتها بلطف واجابتها قائله : واضح انك فهمتى الوضع غلط يا اوتار.....مش كل الارواح المتلاشيه بتتمتع بالرفاهيه دى.....واكملت امام نظرات الاستفهام وعدم التصديق فى عيون اوتار قائله : اقصد يعنى ان كلهم مش زى بعضهم.......والارواح اللى بتتمتع بالاهتمام والرفاهيه دى هى فقط الارواح المتلاشيه اللى فقدت حياتها نتيجه القسوه والظلم وانا اتعرضت للاتنين دول....... مره من ارتش اللى قتلنى و انهى حياتى وحرمنى من جوزى وبنتى والمره التانيه من الحاكم الاسد اللى ظلمنى......و حكم عليا بقسوه وجردنى من قوتى واجنحتى........ وخلانى ضعيفه ومقدرتش ادافع عن نفسى ولا عن عائلتى لما هجم ارتش علينا فى الليله اياها......... وعلشان كده الحاكم الاعظم استقبل بعطف وحنان روحى الحزينه المحطمه........ وخلانى اعيش فى مملكته هنا....... ووفر لى كل اساليب الراحه علشان يعوضنى عن الالم والحزن اللى اتعرضت له...........
أنت تقرأ
اسطوره كوكب اشباه الملايكه (مكتمله)
Fantasyاوتار........ ملاك طاهر...... ولكن للاسف حتى يتم الاعتراف بها فى مملكتها يجب ان تؤدى عشره مهام......... وبعدها تحصل على لقبها......... ترى هل ستستطيع اوتار...... اكمال تلك المهام اما ستقف احدهم عثره فى طريق تحقيق امنيتها واحلامها........