Cemburu

664 22 0
                                    

AMARAN‼️

BACAAN MATANG⚠️
TIDAK SESUAI UNTUK PEMBACA DI BAWAH UMUR🔞
BAHASA KASAR/PASAR⚠️
PLOT SANTAI/ BACAAN RINGAN✅

*********

"SAYANG, jemputlah mereka masuk," arah Levent.

     Daizy sedikit lega saat melihat suaminya tidak marah. Tanpa membuang masa, dia menjemput Bonda Zainah dan Alfie untuk masuk ke dalam rumah.

     "Bonda, Alfie duduklah dulu. Saya buat air kejap," pelawa Daizy lalu menuju ke dapur. Levent pula menuju ke ruang tamu bersama mereka berdua.

     "Bonda dari mana?" Soal Levent sebaik mereka duduk di atas sofa.

     "Dari beli barang dapur tadi. Kebetulan lalu, sebab tu bonda ajak Alfie singgah," jelas Bonda Zainah. Alfie hanya tersenyum sebaik mata bertentang dengan Levent.

     "Dah selesai urusan dekat Bali?" Tanya Levent pada Alfie.

     "Ya. Lepas siap tu saya terus balik sini. Malas nak lama-lama dekat sana. Daizy kan dah tak ada dekat rumah tu. So, saya kena ambil peranan lepas ni," jelas Alfie diiringi tawa.

     "Daizy macam mana? Okey? Tak nangis malam?" Soal Bonda Zainah sengaja bergurau.

     "Alhamdulillah, dia okey. Tapi tak sangka dia manja sangat," kata Levent seraya memandang Alfie.

     "Asyik nak berkepit aje," sambungnya seraya tertawa. Wajah Alfie sedikit berubah. Senyuman dibibir masih cuba dikekalkan.

     "Amboi, seronoknya berbual," sampuk Daizy yang baru tiba di situ.

     "Ni mesti mengumpat pasal saya ni, kan?" Guraunya seraya menurunkan dulang ke atas meja.

      "Minumlah dulu," pelawa Daizy seraya duduk di sisi suaminya.

     "Nak mengumpat apanya? Bonda ni bersyukur sangat dengan hidup Daizy sekarang. Dah tak payah pening kepala macam dulu," luah Bonda Zainah sedikit sebak.

     "Kalau Levent nak tahu, Daizy ni paling takut kalau nak tinggalkan rumah. Dah berapa kali keluarga baru datang nak ambil dia, semua dia tolak. Dari kecil sampai ke besar macam tu." Bonda Zainah sudah memulai cerita.

"Dia takut sangat kalau bonda tak mampu handle rumah dengan anak-anak. Dia paling risau kalau adik-adik dia tak cukup makan. Sebab tulah dia belajar takat diploma aje."

"Alah, dahlah bonda. Tak payahlah cerita yang tu." Daizy mulai tersipu malu.

"Tapi, tengoklah sekarang ni. Daizy dengan senang hati keluar dari rumah tu. Dia dah jumpa lelaki yang betul-betul sayangkan dia," suara Bonda Zainah kembali kendur. Terharu melihat kebahagian Daizy kini sudah dikecapi.

"Bonda jangan bimbang. Selagi saya ada, saya tak akan sia-sia dia. Saya akan pastikan segala keperluan dia cukup," tutur Levent, yakin.

Alfie sedari senyap di sisi Bonda Zainah. Perasaan cemburu masih belum mampu dilenyapkan. Cintanya pada Daizy juga belum mampu dikubur. Entah bila perasaan itu akan pudar.

"Dahlah, malaslah macam ni. Tak nak sedih-sedih," sampuk Daizy seraya mengesat air mata.

"Jom, bonda. Saya bawa naik atas," ajak Daizy. Dia segera meraih tangan Bonda Zainah kemudian bersama-sama naik ke tingkat atas. Maka tinggallah Levent dan Alfie di situ. Kedua-duanya memerhati Daizy pergi bersama Bonda Zainah.

Levent sempat melirik Alfie saat lelaki itu memerhati isterinya. Tanpa sedar, penumbuk digenggam erat. Tidak suka pada pandangan mata Alfie terhadap isterinya.

Othello (Morbid Jealousy) COMPLETEDWhere stories live. Discover now