HARI demi hari, mereka hubungan mereka semakin dingin. Pun begitu, mereka berdua masih tetap berkomunikasi jika ada hal yang penting ingin dibicarakan.
Levent masih dengan sikapnya. Tidak sepenuhnya mempercayai apa pun yang isterinya katakan. Bagi Levent, Daizy masih menyembunyikan sesuatu di belakangnya. Sikap paranoid membuatkan dia semakin buruk sangka terhadap isterinya.
Walaupun begitu, segala keperluan dan kehendak isterinya masih dipenuhi. Dia masih mencuba untuk terus mempertahankan rumah tangga mereka. Tanpa dia sedari, sikapnya membuatkan Daizy mulai tawar hati. Ditambah lagi pergerakan wanita itu diawasi oleh Edsel dan Edna. Ke mana pun Daizy ingin pergi, mereka berdua harus menemaninya.
"Saya rimas. Saya tak suka pergerakan saya dikawal," luah Daizy begitu kesal.
Levent yang sedang berdiri di hadapan cermin hanya melirik isteri yang sedang duduk di hujung katil melalui pantulan cermin.
"Siapa yang kawal? Diorang hanya menjaga. Anggap saja diorang tak wujud," kata Levent begitu mudah.
"Tak wujud apanya kalau dah mengekor ke sana sini," luah Daizy tak puas hati.
"Sebab itu memang kerja diorang," balas Levent selamba.
"Dahlah, awak. Cukuplah. Dah berapa bulan awak buat saya macam ni. Saya penatlah," ungkap Daizy, sayu.
"Penat? Saya lagi penat nak tunggu awak jujur. Nak tunggu semua penipuan awak terbongkar. Awak tu cuma bernasib baik sebab saya tak jumpa lagi apa yang awak sorokkan." Levent palingkan tubuh memandang isterinya.
"Saya tak akan berhenti, Daizy. Awak yang akan tentukan permainan ni. Pengakhirannya di tangan awak. Semakin awak berkeras, semua ni tak akan ada penghujungnya." Mata Levent begitu tajam menatap mata sayu isterinya.
"Tolonglah, Levent. Can we stop this? Saya nak perkahwinan kita yang dulu. Sebelum tidur kita kongsi cerita. Bangun pagi kita boleh gelak sama-sama. Saya rindu semua tu," luah Daizy yang mulai dilanda sebak.
"So stop lying!"
"Saya tak tipu!" Potong Daizy.
"Shit!" Levent meninggalkan isterinya lalu menuju ke katil.
"Awak nak tahu tak apa yang saya rasa sekarang ni?" Soal Daizy memerhati suaminya yang sudah merebahkan tubuh di atas tilam.
"Saya dah tak rasa cinta dari awak. Belaian, gurauan semua tu dah hilang. Sentuhan awak pun saya dah lupa," luah Daizy, sebak. Sudah hampir berbulan-bulan Levent tidak menyentuhnya. Setiap kali dia memulai langkah, pasti suaminya akan menghindar.
Levent pula sengaja berbuat demikian untuk menghukum isterinya. Lagi pula, lebih baik menghindar daripada hilang kawalan dan mulai menyakiti tubuh isterinya.
"Kenapa tak minta belaian dari skandal awak?"
"Levent Haidar!" Marah Daizy. Tidak sangka sampai ke situ fikiran suaminya.
"Oh! Saya lupa! Korang berdua kan dah lama tak jumpa, since Edsel dan Edna awasi awak," perli Levent seraya tertawa. Selimut mulai ditarik hingga menutupi separuh tubuhnya.
YOU ARE READING
Othello (Morbid Jealousy) COMPLETED
RomanceDaizy Baseera dan Levent Haidar adalah dua insan dari latar belakang yang berbeza. Bertemu pertama kalinya di rumah anak yatim My Hope, tempat Daizy Baseera membesar. Di usia 25 tahun, Levent sudah mulai tertarik pada Daizy yang saat itu baru berus...