DAIZY tersentak saat mendengar tumbukan suaminya. Ternyata wajahnya bukan sasaran lelaki itu. Daizy pantas membuka mata. Dan untuk seketika, dia terpaku melihat komputer riba suaminya melengkung serta retak di sekitarnya. Penumbuk suaminya pula masih tegak di atas komputer riba itu. Jika tumbukan itu mengenai wajahnya, pasti dia sudah tidak sedarkan diri.
"Kau nak sangat berpisah?!" Soal Levent semakin berang. Penumbuk diangkat dari komputer ribanya.
"Cakap! Kau nak sangat berpisah?! Lepas tu apa?! Nak kawin dengan Alfie?!"
Daizy menggeleng sambil memejam mata saat mendengar tuduhan suaminya.
"Tak..." suara Daizy kedengaran begitu pasrah sekali.
"Habis tu?! Nak sangat keluar dari rumah ni?! Rumah yang ada segala-galanya untuk kau! Dasar perempuan tak tahu bersyukur!" Herdik Levent.
"Cukuplah, Levent. Dah terlalu banyak awak tuduh saya bukan-bukan. Saya penat, saya muak. Saya dah tak tahan." Daizy mencengkam rambut sendiri seraya berundur ke belakang. Untuk pertama kalinya, dia rasa begitu benci pada lelaki itu.
"Kita pisah. Kita akhiri semua ni. Please..." rayu Daizy. Walaupun terasa benci, cintanya pada Levent masuh belum pudar. Dia hanya membenci sikap lelaki itu.
"Jangan berani sebut ayat tu!" Levent maju selangkah.
"Tak. Kita... kita dah tak sehaluan." Daizy terus berundur sehingga punggungnya menyentuh dinding.
"Bullshit! Cakap aje yang kau nak berpisah sebab nak kawin dengan Alfie! Kan?!"
Daizy senyap menyentuh dada yang berombak laju. Habis sudah kata-katanya.
"Kau nak sangat balik rumah anak yatim yang tak seberapa tu! Yang serba kekurangan daripada duduk sini yang penuh dengan kemewahan!"
"Mana silap aku sampaikan kau tak reti nak balas budi?! I gave you everything! Fucking everything!" Bentak Levent seraya berpaling ke arah meja kerjanya. Sekelip mata, segala yang ada di atas meja itu ditolak kasar hingga jatuh bertaburan di atas lantai.
Daizy memejam mata seketika. Telinganya terasa bingit mendengar bunyi barangan yang jatuh.
"We are... done," ulang Daizy untuk kesekian kalinya.
"Never! Aku yang tentukan sama ada kita berpisah atau tidak! Jangan cuba-cuba nak ambil alih kuasa aku sebagai suami!" Tegas Levent memberi amaran.
"Saya tak nak teruskan perkahwinan ni..."
"Diam! Kau diam sebelum penumbuk aku ni hinggap dekat muka kau!" Tanpa sedar, Levent melontarkan ayat ugutan itu.
"Pukullah. Pukul. Biar puas hati awak. Tapi ingat... seinci tubuh saya awak sakiti, awak tak akan nampak muka saya lagi." Daizy juga memberi ugutan.
"Sekali kau masuk dalam hidup aku, bukan senang-senang kau nak keluar kalau bukan aku yang buang kau! Batang leher kau tu dalam cengkaman aku! Kalau aku kata toleh kiri, kau kena toleh kiri. Kau faham?" Kata-kata yang keluar dari mulut Levent semakin menggores hati isterinya. Tidak langsung mempamer bentuk kewarasan seseorang yang bergelar suami.
YOU ARE READING
Othello (Morbid Jealousy) COMPLETED
RomanceDaizy Baseera dan Levent Haidar adalah dua insan dari latar belakang yang berbeza. Bertemu pertama kalinya di rumah anak yatim My Hope, tempat Daizy Baseera membesar. Di usia 25 tahun, Levent sudah mulai tertarik pada Daizy yang saat itu baru berus...