Usaha

290 16 2
                                    

as DAIZY BASEERA

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

as
DAIZY BASEERA

Levent dan Muzammil, kedua-dua memandang Daizy dengan wajah kerisauan mereka. Wanita itu nekad mahu masuk ke pejabat walaupun ditegah oleh mereka. Zila juga ada di situ. Riak wajahnya jelas menunjukkan dia meluat melihat Daizy.

     "Daizy, awak rehat dulu. Saya bagi awak cuti tiga hari sampai awak betul-betul sihat," pujuk Muzammil.

     "Nak rehat buat apa? Saya bukannya sakit. Duduk dalam bilik sewa lagilah sakit. Tambah lagi nak hadap muka sorang ni," katanya seraya menjeling tajam ke arah suaminya.

     "Sayang." Levent mendekat dan serentak itu Daizy berdiri sambil menyandang beg tangan di bahunya.

    "Saya nak pergi kerja. Saya tak nak tengok muka awak dekat sini waktu saya balik nanti," katanya pada Levent.

     "Sampai bila awak nak macam ni?" Soal Levent sewaktu Daizy ingin beredar.

     Daizy terhenti di hadapan pintu. Soalan suaminya seolah-olah dia yang bersalah selama ini.

     "Saya minta satu aje dari awak. Jangan ganggu saya."

     "Jangan pernah munculkan diri. Atau lebih baik kita berpisah. So, kita tak payah jumpa lagi lepas ni," katanya begitu nekad.

     Levent terdiam. Mereka yang lain juga tidak ada yang bersuara. Daizy akhirnya meninggalkan bilik itu kemudian diikuti oleh Muzammil. Setibanya di bawah, Muzammil segera mengejar Daizy.

Melihat Levent yang sedang kecewa, Zila datang mendekat. Dia cuba untuk menjadi penenang lelaki itu.

"Encik Levent jangan risau. Saya tahu sangat perangai Daizy tu walaupun baru setahun kami kenal," katanya sambil mengusap belakang Levent.

"Saya janji akan tolong Encik Levent untuk pujuk Daizy," katanya lagi cuba meyakinkan lelaki itu.

"Terima kasih, Cik Zila. Saya sangat-sangat memerlukan pertolongan dari Cik Zila," kata Levent penuh harapan.

Zila angguk dengan senyuman manisnya. Dia harus meyakinkan Levent agar dapat lebih dekat dengan lelaki itu.

"ARE you sure?" Tanya Muzammil seraya melirik Daizy yang sedang duduk di tempat duduk di kerusi sebelah.

"What?" Tanya Daizy tanpa menoleh. Masih kesal dengan kedatangan suaminya.

"Awak yakin nak masuk kerja hari ni? You look so pale. Macam tak sihat," kata Muzammil kebimbangan.

"I'm okay as long as lelaki tu tak tunjuk muka depan saya," kata Daizy.

"Lelaki tu suami awak, Daizy," kata Muzammil cuba mengingatkan wanita itu.

"He used to be my husband, then and now. Tapi sebaik saya keluar dari rumah, itu tandanya saya memang tak nak teruskan rumah tangga kami," tegasnya.

Othello (Morbid Jealousy) COMPLETEDWhere stories live. Discover now