Pandangan

300 13 0
                                    

"HOW do I look?" Soal Daizy sambil menayang tubuh yang dibaluti gaun berwarna hitam dengan desain backless.

     "Too sexy, sayang. Menyesal saya beli baju ni. Ingatkan koyak sikit aje. Ni dah terdedah habis belakang awak. Ni pula terbelah sampai ke paha." Levent menggaru kening yang tidak gatal. Perasaan menyesal terus menyelubungi diri selepas melihat isterinya mengenakan gaun yang ditempah atas talian tiga hari lalu. Ditambah lagi dengan belahan hingga ke paha sekaligus menampakkan kulit putih dan mulus isterinya.

"Habis tu? Nak tukar?" Daizy mencekak pinggang dengan wajah tak puas hati.

"Tak apalah. Pakai yang tu je. Kita dah lambat ni," kata Levent, pasrah. Beg klac berwarna hitam milik isterinya dicapai kemudian dikepit di bawah lengan.
Setelah itu mereka pun keluar dari bilik bersama-sama.

Hampir 20 minit memandu, mereka pun tiba di parkir Paradise Hotel. Sebaik memasuki dewan hotel, Daizy mulai terpegun dengan para tetamu yang hadir. Tidak hairanlah suaminya berkeras mahu memastikan dirinya tidak kalah menyerlah di acara tersebut. Ditambah lagi tetamu yang hadir bukanlah calang-calang orang. Ada beberapa wajah orang ternama yang dapat Daizy tangkap satu persatu.

     "Sayang, jom. Dekat depan tu meja kita," ajak Levent seraya merangkul pinggang isterinya kemudian bersama-sama menuju ke arah meja yang sudah ditetapkan untuk mereka.

Setibanya di sana, beberapa orang tetamu sudah ada yang duduk di situ. Tanpa membuang masa, Levent menarik kerusi untuk isterinya. Sebaik Daizy duduk barulah Levent labuhkan punggung di sebelah isterinya. Beberapa minit kemudian acara pun dimulai.

Bermula dari ucapan rasmi Dato Vincent hinggalah penyampaian anugerah untuk para staf yang berkhidmat di bawah syarikat mereka. Setelah acara rasmi tersebut selesai, tetamu mulai berdiri meninggalkan meja masing-masing untuk bertegur sapa dengan tetamu yang lain. Mereka yang hadir kebanyakannya sudah mengenali sesama sendiri ataupun merupakan rakan kongsi.

Levent juga tidak melepaskan peluang tersebut untuk bertemu rakan-rakannya. Daizy hanya duduk di meja sementara menunggu suaminya. Ada beberapa staf di pejabat suaminya yang turut hadir di acara tersebut. Namun, dia segan mahu bertegur sapa.

"Jauh termenung," tegur seorang lelaki.

Laju sahaja Daizy menoleh ke arah suara itu.

"Eh, Alfie!" Daizy segera berdiri. Teruja melihat kehadiran Alfie di situ.

"Marilah duduk dengan aku," pelawa Daizy sambil menarik kerusi untuk Alfie agar duduk.

     Lelaki itu segera duduk seraya meletak segelas minuman berperisa kola di atas meja.

"Kenapa tak join suami kau?" Soal Alfie memulai perbualan. Mereka terpaksa mendekat setiap kali berbicara kerana bunyi muzik sangat membataskan pendengaran mereka.

"Bosanlah. Diorang tu mesti cerita pasal bisnes. Aku manalah reti. Baik aku duduk sini, makan. Lagi best," ujar Daizy sambil tersengih.

"Kau tak sejuk?" Soal Alfie tiba-tiba.

"Hah?" Daizy bingung.

"Baju kau ni. Dahlah terbuka dekat belakang. Koyak pulang sampai ke paha. Laki kau tak marah kau pakai macam ni?" Perli Alfie.

Daizy hanya tersenyum menayang gigi. Malu mulai menyerbu dek teguran dari Alfie.

"Alah, aku bukan selalu pakai macam ni. Lagipun baju ni suami aku yang beli. Sebenarnya, dia pun menyesal beli baju ni sebab seksi sangat. Tapi, nak buat macam mana. Dah terbeli. Pakai jelah," jelas Daizy. Sekilas, matanya menangkap jam pemberiannya yang melingkar kemas di pergelangan tangan kiri lelaki itu.

Othello (Morbid Jealousy) COMPLETEDWhere stories live. Discover now