10

8.5K 262 40
                                    

Pov Julia

Ik word weer wakker, ik had gehoopt van niet. Niall en Ariana blijven door m'n hoofd spoken. Ik kleed me om en loop naar beneden. Iedereen zit op de bank, ze zit natuurlijk weer bij Niall op schoot. Ik geef ze een dood blik. Ik pak een broodje en ga weer naar boven.

Als m'n broodje op is kijk ik ff tv. Of course het gaat alleen maar over die 2. Ik zucht en doe de tv uit. IIIKKKKKK VERVEEEEEEEL MEEEEEE. Ik negeer Niall en hij negeert mij. Ik denk maar dat ik ga Skypen met Esmee, Laura is op vakantie en heeft geen WiFi. Ik bel Esmee.

"Heeyyyyy Juul" zegt ze hyper. "Hey Essie" zeg ik vrolijk terug wat ik niet ben. Ik kijk geïrriteerd naar die 2 daar. Ze zoenen en kussen alleen maar. "Hoe gaat het?" Vraagt ze. "Goed en met jou?" Vraag ik. "Wel oke, ik heb ruzie met Nola omdat ze zegt dat ik jou niet ken enz" zegt ze. Wow het lijken net kleine kleuters. "O" zeg ik maar. "Ik weet het, het klinkt super mega kinderachtig. Kan er niks aan doen. Ik negeer haar en dan wordt ze weer boos. Ik snap haar niet meer" zegt ze zuchtend. "O, KAN JE NIET MET HAAR PRATEN, DAT HELPT MEESTAL" zeg ik harder zodat Niall het ook hoort. Hij geeft me de dood blik, fijn. "Nee, je moet dan echt een super speciale rede hebben om met haat te kunnen praten" zegt ze sip. "Zeg dat je iets belangrijks moet zeggen" zeg ik hyper. "Oke ik kan het proberen" zeg ze blijer.

Ik irriteer me echt aan die mensen daar. "Lieve mr & mrs Horan, zouden jullie misschien zo vriendelijk willen zijn om dat ergens anders te doen. Dank u wel" zeg ik met een bekakt accent. Ze kijken me boos aan. "Nee dus" mompel ik. "Wtf Juul, waarom zei je dat?" Vraagt ze. "Ik mag het niet zeggen anders worden er mensen boos en dat wil je niet meemaken" zeg ik zuchtend. "Maar ik ga weer, ik ga met haar praten" zegt Es. "Veel suc6 meid, je kunt het" zeg ik blij. "Doeii dank je". "Doeii". En ik beëindig het gesprek.

Ik loop naar boven. Zayn is er niet, hij is iets met Perrie aan het doen. Louis met z'n neefje en Harry is, geen idee. Dan maar naar Liam. Ik doe z'n deur open. "Hey Li" zeg ik zuchtend. "Hey Juul" zegt hij blij. "Ik kan er niet meer tegen" zeg ik verdrietig. "Waar niet meer tegen?". "Ruzie met m'n beste vriend, hij negeert me compleet" zeg ik zuchtend.

Liam en ik hebben een heel gesprek. Ik vertel hem nog niet over m'n gevoelens. Ik loop naar beneden. "Mensen willen jullie wat drinken?" Vraag ik. Geen antwoord. Ik loop maar de keuken en pak een flesje water. Ik ben zo vriendelijk om 2 blikjes cola naar Niall en Ariana te brengen en ga weer op de bank zitten. "Ariana blijft nog 1 week hier" mompelt Niall. "Leuk" zeg ik. Ik heb afgesproken met Liam om vriendelijk tegen hem te doen. Ik zet de tv aan en zet hem op voetbal. Ja Ajax tegen Feyenoord.

"Kom op, die had gewoon kunnen hebben" roep ik. "Meen je die". "Dikke koe ga aan de kant". Serieus, kan dit zo moeilijk zijn. "Jij daar met dat bruine haar, ga weg" zeg ik. Ik lach, wauw Julia. "Zit niet aan hem, hij is van mij" zeg ik lachend. Ze verstaan me toch niet, dus ik kan ze net zo goed uitschelden. "Mensen ik ga zo boodschappen doen, maak een lijstje en leg hem in de keuken" zegt Liam. Ik pak gelijk een papiertje en schrijf er dingen op.

Chips
Chocola
Stroopwafels
Nail polish REMOVER
Tomaten
Oreo

Dat is het. Ik ren naar de keuken en leg het briefje neer. Ik zie die 2 weer klef aan het doen zijn dus ik ga denk hardlopen.

Ik ben omgekleed en loop weer naar beneden. "Wat ga je doen?" Vraagt Niall. "Iets" zeg ik bot terug. "OMG OMG je zei iets tegen mij" zeg ik hyper en ren naar hem toe. Ik geef hem een knuffel en ren weer naar buiten. Hij negeerde me compleet, hij zei niks tegen mij.

-3 dagen later-

"JULIA" gilt Niall. "Ja" mompel ik. "Waarom heb je dit gedaan?" Vraagt Niall als hij naar een kapot shirt van Ariana wijst. "Dat heb ik niet gedaan" zeg ik. "O ja". "En waarom denk je dat ik dat heb gedaan?" Vraag ik. "Omdat jij de laatste tijd raar doet en je hebt de pest op Ariana". "En dat betekend niet gelijk dat ik alles heb gedaan, hè". "Ga niet kinderachtig doen". Ik zucht en reageer er niet meer op. "Antwoord" schreeuwt Niall. "ALS JE VRIENDEN HEBT, VERTROUW JE DIE. MAAR NEE, MENEER VERTROUWT MIJ NIET" schreeuw ik. "Dat heeft er niks mee te maken". "O JA DAT HEEFT ER VEEL MEE TE MAKEN". "Echt, vertel het nou maar". "Ik vertel fcking de waarheid". Louis begint te lachen. "KIJK HIJ HEEFT HET GEDAAN, GA NIET MENSEN DE SCHULT GEVEN WAARVAN JE DENKT DAT DIEGENE HET HEEFT GEDAAN OMDAT DIGENE DE PEST OP IEMAND HEEFT. ECHT KLOOTZAK" schreeuw ik. "Sorry hoor Kakmens". "Nu stoppen kinderachtige kinderen" gilt Liam.

Ik ren naar de deur toe en trek m'n schoenen en jas aan. Ik loop naar buiten, maar roep nog "Adios my friends, niet Niall en mevrouw perfect wat ze niet is, maar die andere". Het eerste wat ik doe in m'n telefoon uitzetten. Die kunnen ze vinden via een app ofso. Ik ga naar Ed toe, ja de Ed Sheeran. Ik was al met hem bevriend voordat ik 1D ontmoette.

Pov Liam

"En bedankt Niall" zegt Zayn zuchtend. "Ja wat" zegt hij kinderachtig. "Ze is verdomme weggegaan door Niall James Horan" zegt Zayn boos. "Wat kon ik daar iets aan doen. Zij heeft de pest op haar dus dan denk ik gelijk dat zij dat heeft gedaan" zegt hij boos. "DAN HOEF JE VERDOMME NIET ZO BOOS TE DOEN" schreeuwt Zayn. "NU KAPPEN" gil ik. Ze kijken mij aan. "Niall naar je kamer en Zayn hier blijven" zeg ik.

-avond-

Juul is nu nog niet terug en we kunnen haar niet vinden met die app. "Echt dank je, ik hou van je" zegt Zayn kinderachtig. Harry komt binnen lopen. "Waar is Juul?" Vraagt hij. "Weg" mompelt Niall. "Weg ja, door hem" zegt Zayn boos en wijst naar Niall. "Wat...hoe" begint Harry. "Julia en Niall maakte ruzie omdat Louis een geintje had uitgehaald, Niall dacht dat Julia dat had gedaan. Toen werd ze boos en nu is ze weg" vat ik kort samen. "Als ze komt heeft ze toch de sleutel. Ze is 20, ze begint een eigen leven. Het komt echt goed met haar. Ze heeft tijd nodig" zegt Harry. "Hij heeft gelijk" zegt Louis. "Inderdaad" zeg ik. "Klaar, doe je ding" zegt Harry.

Pov Julia

-nog middag-

Ik bel aan. "Hey Juul, kom binnen" zegt Ed. "Hoi Eddie" zeg ik.

We zitten op de bank. "Ik heb ruzie met Niall" begin ik maar. "O waarom?" Vraagt hij. "Niall en ik mogen elkaar niet meer sinds die Ariana er is. Hij werd boos op me om een grapje van Louis en ik werd het zat. Hij werd om alles boos op me terwijl ik niks doe" zeg ik. "O". "Het is niet leuk als je ruzie met je beste vriend hebt" zeg ik terwijl er een traan over m'n wang rolt. Ed trekt me in een knuffel.

-avond-

We hebben net een liedje geschreven. U.N.I (ik weet dat ie al lang uit is). Het was echt super leuk. "Blijf je slapen?" Vraagt Ed. "Ja is goed" zeg ik. "Dan maak ik ff je bed klaar". "Oke, dank je". Zouden ze me al zoeken. Het boeit me eigenlijk niet.

"Je bed is klaar" zegt Ed als hij naar beneden komt lopen. "Dank je" zeg ik. We kijken nog een film en dan ga ik naar bed. "Slaap lekker" zeg ik gapend. "Slaap lekker Juul" zegt hij terug. Ik loop naar boven. Ed had me uitgeeft dat het een witte deur zou zijn. Er is 1 witte deur tussen die zwarte. Dat zal hem dan zijn. Ik doe de deur open. Holy shit. Dit is echt vet mooi.

Ik ga gewoon in m'n kleding slapen. Ik had een soort van trainingsbroek aan, maar toch ook netjes. Ik ga in bed liggen en val zo in slaap.

Is He My Brother? Ft. Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu