-Apple music festival-
Pov Julia
We staan backstage. Ik heb net te horen gekregen dat ik niet meer hoefde te zingen, zo erg vind ik dat ook weer niet. Jesy hoort gewoon bij little mix en ik niet.
Little mix is bezig. De jongens zijn met elkaar aan het klooien en wij, de meiden, vervelen ons dood. Ik krijg opeens de slappe lach omdat Louis een spastische beweging deed. Iedereen kijkt mij raar aan. Ik lach gewoon door.
10 minuten ben ik uitgelachen. M'n buik doet gewoon pijn. "Oke" zegt Louis en doet weer z'n ding. Ik grijns. "O ja, princes mag ik bekend maken dat we gaan trouwen?" Vraagt Niall en komt voor me staan. "Tuurlijk" zeg ik hyper. "Maar is dat wel handig?" Vraag ik serieus. "Ze moeten het ooit weten en anders komen ze erachter" zegt hij en kijkt me aan. Ik knik zacht en sla m'n armen om hem heen. Hij doet hetzelfde en we staan in een knuffel. "Aww zie het schattig" zegt El zacht. Ik verberg m'n hoofd in z'n nek omdat ik voel dat ik bloos. Ik hoor Niall zacht lachen. "Lach maar" mompel ik. Ik weet gewoon dat hij nu een grijns op z'n gezicht heeft.
"Ome Direction op" gilt Lou. Ik trek terug en druk nog een kusje op z'n lippen. "Suc6" zeg ik. "Dank je babe" zegt hij zacht en drukt nog een kusje op m'n neus en rent achter de andere aan. Ik grinnik en ga op de bank zitten. "Wat zijn het sukkels" zegt El lachend. Ik knik lachend.
We staan langs de kant en kijken naar de jongens. "Um, ik moet iets zeggen" begint Niall. "Julia en ik gaan trouwen" zegt hij. Iedereen begint te gillen. Ik glimlach en Niall kijkt naar mij. Ik steek m'n duim op. Hij glimlacht en gaat weer verder.
Opeens barst Niall uit in tranen. "Niall je bent het niet waart" gilt iemand. Ik sta op en wil naar het podium rennen, maar word tegen gehouden. "Wat doe je?" Schreeuw ik. "Je kan het podium niet op" zegt El. "Ik kan hem daar toch niet laten staan, kom op" zeg ik zacht. El laat me los en ik ren het podium op. Ik ren naar Niall. Ik sla m'n armen om hem heen en hij huilt in m'n nek. "Sh, ik ben bij je" zeg ik zacht. Hij knikt. Hij legt z'n hoofd in m'n nek. Ik wrijf zachtjes over z'n rug. "Julia wat doe je? Laat hem huilen. Hij is het niet waart" schreeuwt iemand. Ik pak Niall's microfoon en begin te praten. "Um ja, zouden jullie alsjeblieft willen stoppen met het sturen met haat naar Niall en zeggen. Het doet pijn om Niall zo te zien en het doet Niall ook pijn. Ik hou van Niall en niemand kan tussen ons in komen" zeg ik door de microfoon, we staan nog steeds in een knuffel. Iedereen is stil en ik hoor Niall snikken. "Alsjeblieft zouden jullie dat niet meer willen doen, dank je" zeg ik en steek Niall's microfoon in z'n zak. Ik sla m'n arm weer om hem heen.
"Ni je moet verder" zeg ik zacht. "Ik kan het niet" zegt hij zacht. Ik trek terug en leg m'n handen op z'n wangen. "Niall, je moet verder. Je kan de jongens niet teleurstellen. Je fans" zeg ik en kijk hem aan. "Ik kan het niet Juul" zegt hij en hij krijgt weer tranen in z'n ogen. "Wie moet er dan verder?" Vraag ik. "Jij" zegt hij. M'n mond valt open. "Julia je kan het" zegt hij. "Maar ik ben geen lid van One Direction" zeg ik verbaasd. "Juul, je deed het ook voor je broer, je kan het ook voor mij" zegt hij zacht. "Oke, voor deze keer omdat ik van je hou" zeg ik zacht. Hij glimlacht en geeft een kusje op m'n lippen. Hij laat me los en loopt naar de jongens. "Juul neemt het over, ik kan het niet meer aan" zegt Niall en geeft z'n microfoon aan mij. "Ow, oke" zegt Louis.
"We hebben een wijziging, Julia neemt het van Niall over om persoonlijke problemen" zegt Liam door de microfoon. "Beter dan Niall" schreeuwt iemand. Dat deed pijn. "Oke, we gaan weer verder" zegt Harry en de muziek begint. Ik zing alle stukjes van Niall en soms de oude stukjes van Zayn. Ik kijk naar de kant. Niall gaat zowat dood van het huilen. Dit doet echt pijn. Het liefst zou ik naar hem toe willen gaan, maar dan verpest ik de show.
Er staat een man voor me, nou het podium. Ik herken hem vaag ergens van. Ik kijk hem niet aan en zing gewoon verder. Ik sta naast Louis en we doen ff kinderachtig. Gewoon leuk. "Wacht doet dit" zegt Louis in m'n oor en doet een pasje. Ik probeer hem na te doen en het lukt. We geven elkaar een high-5 en zingen weer verder. Ik hou de gast echt in de gaten. Hij is licht vermomd en houd z'n hand de hele tijd in z'n jas. Ik vind hem maar raar.
De show is afgelopen en we rennen naar de kant. Ik gooi de microfoon op de bank en doe die oortjes uit m'n oren. Ik ren naar Niall toe. Hij ziet mij en rent ook naar mij toe. Ik sla m'n armen om hem heen. "Gaat het?" Vraag ik zacht. "Nee niet echt" zegt hij zacht. "Ow" zeg ik en ga met m'n hand door z'n haar. Hij legt z'n hoofd in m'n nek en huilt zacht. "Shh" zeg ik zacht en er rolt een traan over m'n wang. Ik veeg hem snel weg en doe m'n ogen dicht.
"Guys, we moeten gaan" zegt Harry ongemakkelijk. Ik doe m'n ogen weer open en laat Niall los. "Kom" zeg ik zacht en pak z'n hand. Ik vlecht onze vingers met elkaar en we lopen naar buiten. "Julia wacht" gilt iemand. Ik draai me om. "Je kastje" zegt een van de crew leden. "Ow" zeg ik. Ze doet dat ding bij me af en we kunnen weer verder lopen.
We zijn weer thuis. We doen onze jassen en schoenen uit. Niall kijkt naar beneden en stopt z'n handen in z'n mouwen. Dit betekend dat hij het moeilijk heeft. Hij heeft ook rode ogen, en niet zo'n beetje ook. Ik loop naar hem toe en sla m'n armen om hem heen. Hij legt z'n hoofd in m'n nek. "Niall" zeg ik zacht. "Mm" zegt hij zacht. "Het komt goed, echt" zeg ik. Hij knikt en slaat z'n armen om me heen. "Ga maar alvast naar boven, ik haal nog ff wat drinken uit de keuken" zeg ik tegen hem. "Oke" zegt hij zacht. Hij drukt een kusje in m'n nek en laat me los. Hij loopt naar boven en ik glimlach zachtjes.
Ik loop naar de keuken en pak m'n telefoon. Ik bel Liam.
L: "hey Juul" zegt hij vrolijk.
J: "Liam, ik weet het niet meer" zeg ik zacht en er rolt een traan over m'n wang.
L: "wat weet je niet meer?"
J: "alles, de haat. Het is dan wel niet van mij, maar ik word er wel in betrokken. Ik kan Niall meer zien, hij is echt een gebroken jochie" zeg ik snikkend. Liam zucht.
L: "sorry Juul, ik weet het niet. Blijf thuis morgen, wij komen morgen. Zorg goed voor hem en praat niet over dit alles. Ook niet als hij er zelf over begint"
J: "oke tnx Liam, ik ga weer doeii"
L: "doei Juul" zegt hij en hangt op.
Ik laat me zakken via de muur en leg m'n hoofd in m'n handen. Ik haal diep adem en sta weer op. Ik pak 2 flesjes water en sluit alles af beneden. Ik loop naar boven. Ik loop onze kamer binnen en ik zie dat Niall met z'n hoofd in m'n kussen ligt, mijn kussen. Ik doe de deur dicht en naast hem zitten. "Hey" zeg ik zacht. Hij haalt z'n hoofd ui m'n kussen en kijkt op. "Hoi" zegt hij zacht. "Ik moet nog douchen, ga je mee?" Vraagt ik. Hij knikt en staat op. Ik laat hem maar even.
We hebben net gedoucht en we liggen in bed. "Sleep well" zeg ik. "Slaap lekker babe" zegt hij zacht en slaat z'n armen om me heen. Ik glimlach. Hij legt z'n hoofd dicht bij mijn hoofd, ik voel z'n adem. Ik geef een kusje op z'n arm en val inslaap.
JE LEEST
Is He My Brother? Ft. Zayn Malik
FanficJulia is een gewoon meisje totdat ze naar een concert gaat, samen met haar beste vriendin Laura, van One Direction. Ze komt erachter dat ze een broer heeft. Ze wordt verliefd op een van de beste vrienden van haar broer. Voltooid Hoogste rang #1 in F...